Citat:
Ursprungligen postat av
onopono
Den enda orsaken som NIST klart och tydligt anger till att inte testa rasresterna för spår av CD är frånvaron av ljud av kraftiga explosioner på de tillgängliga ljudupptagningarna från videokameror. Jag har vid upprepade tillfällen förklarat varför det skälet är helt ogiltigt samtidigt som ingen i slemkepskollektivet haft några specifika invändningar mot dessa förklaringar:
1. Har Du några invändningar mot de här förklaringarna?
2. Känner Du till något annat specifikt skäl som NIST anger till att inte undersöka rasresterna för spår av CD?
Menar du att vi ska ta din uppblåsta självbild som substitut för vetenskaplig metod och/eller goda argument?
Här måste vi nog tyvärr göra dig besviken, riktigt så funkar det inte.
Ja, du upprepar det som ett religiöst mantra, men du har fortfarande inte bemött ett enda av mina exempel på varför NIST inte testade rasresterna för spår av CD, trots att ett antal sådana indikationer fanns.
Det enda vi ser är ditt sedvanliga slemkepspladder utan ens en ansats till att diskutera fakta eller specifika argument. Självförhärligande auktoritetsargument, svepande omdömen och sedvanlig ad hominem är så här långt det enda du har lyckats med att presentera.
Det är bara att beklaga och skänka en tanke till närmast anhöriga.
Jodå, jag har varje gång du tjatat om detta förklarat varför NIST kunde utesluta cd och Thermite redan på ett tidigt stadium, vilket sparade både tid och pengar till viktigare jobb.
Fakta har jag och andra diskuterat massor med gånger, att du inte begriper det är helt ditt eget problem.
Fakta är att det INTE finns några tecken på CD eller Thermite, inte sedan man redan initialt kunde eliminera det som ev. möjlighet då inga av de karakteristiska tecken på det fanns. De vittnesmål som talade om höga smällar och explosioner kunde förklaras komma från andra källor. Samt att det fortfarande är så att det skulle vara helt omöjligt att genomföra depå detta sätt med Thermite eller sprängmedel, om man ser till fakta och tänker logiskt. Hur skulle man veta var planet skulle träffa, det var ju så svårt att flyga o styra säger du/ni. Hur skulle de klara den fysiska kraschen utan att brisera då? Hur skulle de klara bränderna utan att brisera då? Hur skulle det kunna placeras ut inbyggnaden utan upptäckt?
Sen dessa squibs, de har en mycket mer naturlig förklaring, luft som trycks ut ur byggnaden vid kollapsen. Liknande kan ses vid i princip alla kollapser, avsiktliga eller icke, utan att det måste handla om sprängämnen.