2017-06-01, 16:29
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Så hur tolkar du detta denna gång? Sann eller falsk empati?

Man kan vara borta på olika sätt.....hur tolkar du själv det?
Citera
2017-06-01, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Hennes sätt att uttrycka sig förändrar väldigt lite i sak.
Just vad det gör juridiskt för försvaret. Just det hikes och jm vill framhäva förstärker anki i en rättegång som berör det svåra brottet anstiftan. Som mormor håller på nu kan hon själv vara den som "påverkat brottet", MRs kassako fick inte påverkas av sin egen mamma så bäst att ta bort henne innan hon nådde fram till jm som han i uppspelning med vänner säger att han utnyttjar för hennes plånboks skull. Anki spelar försvaret rätt in i händerna.
Citera
2017-06-01, 16:42
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nej då, en mycket bra sakframställan. Precis lagom och sår tvivel precis där hon ska. Sen att ni inte förstår upplägget är inte förvånande då ni går på känslor bara.. Perfekt att trycka på med gahsem för de förhören i FUP är ett skämt och visar verkligen att fhl bara ställer frågor som stärker deras fixideer. Nu är han borta och healar sin mamma och lär inte dyka upp igen, så helt rätt av hikes att kila sig in just där.

Eftersom du tyckte Hikes var bra, kanske du kan förklara:

1) varför hon frågade om tanden?
2) varför det var viktigt att fråga om AM rört sin döde man?

Det är nämligen 2 frågor jag inte förstår vitsen med och värdet på.
Citera
2017-06-01, 16:43
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Man kan vara borta på olika sätt.....hur tolkar du själv det?

Att sanningen kommer i kapp. Har man ingen diagnos att huka sig bakom så är man inte så jävla kaxig när det väl gäller...
Citera
2017-06-01, 16:43
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Redan när hon först misstänktes på vad som då föreföll vara otillräckliga grunder tyckte jag synd om henne. Efter hand när omständighetena har klarnat har sympatin för henne växt. I dag när man får höra hennes vittnesmål så växer den en hel del ytterligare.

I allt elende lyckades hon dessutom prestera rättegångens hittills roligaste kommentar:

"Hon får frågan om hon orkar, av rådmannen.
– Det går bra, om inte du är kaffesugen, svarar mamman rättens ordförande, till allmän munterhet i rättssalen."

Från Expressens referat.

Hejdlöst! Det är alltså inte bara jag som reagerat på rättens byggfacks-aktiga förhållande till kaffepauser, i ett fall som utan tvekan platsar bland de största i svensk kriminalhistoria. Är detta praxis?
Citera
2017-06-01, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
svt

Ann-Sofie Sannemalm
Det har hänt något med ex-pojkvännen. Enligt hans advokat är han "helt borta".
idag 16.16

Ann-Sofie Sannemalm
- Han blickar (<blinkar ska det nog vara ) inte med ögonen och han hör inte vad jag säger, säger tolken.

Kom ihåg att jag tidigare sagt att MR inte kommer fixa detta, åklagarnas huvudvittne krossades alltså till en spottloska redan idag av anki. Den anki ni sitter och apploderar åt, hur fantastiskt hon agerade under dagen. Som sagt var anki spelöar försvaret rätt i händerna. Mr kommer vägra ha anki i samma rum som honom efter detta den fjollan till huvudvittne.
Citera
2017-06-01, 16:46
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Hejdlöst! Det är alltså inte bara jag som reagerat på rättens byggfacks-aktiga förhållande till kaffepauser, i ett fall som utan tvekan platsar bland de största i svensk kriminalhistoria. Är detta praxis?

Vi är ju ökända för vårt "swedish fika"! Så inte helt förvånande för mig personligen...
Citera
2017-06-01, 16:49
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Just vad det gör juridiskt för försvaret. Just det hikes och jm vill framhäva förstärker anki i en rättegång som berör det svåra brottet anstiftan. Som mormor håller på nu kan hon själv vara den som "påverkat brottet", MRs kassako fick inte påverkas av sin egen mamma så bäst att ta bort henne innan hon nådde fram till jm som han i uppspelning med vänner säger att han utnyttjar för hennes plånboks skull. Anki spelar försvaret rätt in i händerna.

Du skriver så illa så det är svårt att förstå vad du menar.

Det har inte kommit fram något motiv för MR att döda föräldrarna på egen hand och de inspelningar som spelats upp styrker att JM övertalat MR att utföra det hela.
Att Anki kallar ett gäng haschrökande afghaner för drägg förändrar ingenting av det. Det finns ingenting i bevisning som tagits upp som pekar åt något annat håll än det åklagaren framför - oavsett språkbruk från Anki.
Citera
2017-06-01, 16:51
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero

Om det är Jusek (juristernas fack) som styr eller om det krävs koffein för att hålla alla på plats alerta vet jag inte. För min egen del konstaterar jag att jag inte har den minsta tendens att slumra till när jag följer detta. AMs kommentar var i vart fall fyndig!

Citera
2017-06-01, 16:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Du skriver så illa så det är svårt att förstå vad du menar.

Det har inte kommit fram något motiv för MR att döda föräldrarna på egen hand och de inspelningar som spelats upp styrker att JM övertalat MR att utföra det hela.
Att Anki kallar ett gäng haschrökande afghaner för drägg förändrar ingenting av det. Det finns ingenting i bevisning som tagits upp som pekar åt något annat håll än det åklagaren framför - oavsett språkbruk från Anki.
Det är din förståelse som är problemet, inte mina inlägg. Hikes har gett dig den infon idag att han i samtal talat om AM med kamrater och han hög som ett hus inte kunte tåla hennes beteende. Och hög var han dagligen fast nu är han low enligt Jähresten. Mycket låg mormor fick åk "kronvittne" att kollapsa tydligen.
Citera
2017-06-01, 16:58
Medlem
Reimers avatar
Hikes gjorde vad hon kunde i sitt försvar men inte blev det mycket att hänga i julgranen, bättre måste det bli om hon ska lyckas med uppdraget.

MR verkar vara trots allt en empatisk människa som hade den stora oturen att hamna i JM,s klor, visserligen har han mat och husrum garanterat nu ett bra tag men priset för det finner han nog alltför högt.

AM,s närvaro imorgon kommer att påverka honom positivt i sin önskan att leverera ett sanningsenligt vittnesmål så vi kan se framemot morgondagen med tillförsikt och få en detaljrik berättelse om JM,s inblandning.
Citera
2017-06-01, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Eftersom du tyckte Hikes var bra, kanske du kan förklara:

1) varför hon frågade om tanden?
2) varför det var viktigt att fråga om AM rört sin döde man?

Det är nämligen 2 frågor jag inte förstår vitsen med och värdet på.
Hon har en poäng givet här men vad den är här och nu vet jag inte men hon lär återkomma till det så vi lär få veta. Gashem lär man inte kunna återkomma till så klockrent av hikes. Vad mera som var fint var hennes utfrågningar om vakten som for som en skvallerkärring och minglade med anki så pass att han fick sparken. Hikes är bl a ute efter att alla fått sin info via andra. Media är något hon återkommer till i alla vittnesförhör men nu fick också vakten den plats han fötjänat för åk vill inte veta av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in