Citat:
Varför ska jag ens argumentera med dig när du ändå bara spelar dum och lägger ord i min mun? Var har jag skrivit att de borde ha smutskastat honom på deras plattform? Och kom nu inte med en massa semantik om att inte Jonas längre är en del av den... han var bland annat den som myntade "motgift" och har för många varit favoriten (själv lyssnar jag inte på motgift alls, men jag vet att han var/är mycket populär).
Citat:
Skillnaden mellan vad Motgift gjorde och vad du föreslår att Motgift borde ha gjort ligger i princip på detaljnivå, det vill säga röjandet av vad lögnerna skulle bestå av.
Nu ska jag först erkänna att jag faktiskt inte har lyssnat på det, då det är exklusivt för medlemmar, annars rätta mig gärna så ska jag lyssna igenom det själv. Och detaljfråga är så relativt som det kan bli. Går att formulera sig som mitt inlägg på runt en minut, och sedan kan man gotta ner sig i detta i en halvtimme utan problem. Varför är det nödvändigt?
Och visst kanske jag har totalt gjort bort mig här och framstår som en idiot om det nu inte är så illa som jag fick bilden av de föregående inläggen i denna tråd. Men det bjuder jag på i så fall.
Citat:
vilka principer man lutade sig mot när man fattade beslutet
Visst.
Citat:
ett klargörande om varför man går ut offentligt (vilket du bevisligen tycker det var bra att det gjorde)
Beror dock på hur djupt man gottar ner sig i det.
Citat:
ett konstaterande om vad det innebär för Motgift, en ursäkt till lyssnarna som donerade till Jonas flytt eftersom dessa pengar nu fullständigt hamnat i sjön
Visst.
Citat:
samt ett klargörande om deras nuvarande relation med och syn på Jonas.
Ytterst koncist i så fall, annars totalt onödigt. Varför ska vi veta vad de tycker personligen om deras tidigare kollega efter att vi redan är väl införstådda med varför han blev utkickad (med ett väldigt gott skäl dessutom). Jag skiter fullkomligt i vad de tycker nu. Uppenbarligen är det knappast något positivt i alla fall, vad mer behöver sägas?
1. Jag vet att han är utkickad.
2. Jag vet varför.
3. Vilken idiot som helst förstår varför det var nödvändigt.
Citat:
Och eftersom Jonas är en av grundarna av Motgift så är det en väldigt allvarlig sak att kasta ut honom, det är inget man gör i en handvändning, ej heller något man motiverar med några få ord.
Så du behöver en djupare förklaring till varför han blev kickad mer än att han snodde Björns flickvän, bakom hans rygg och ljög om allt? Hade det någonsin varit acceptabelt? Enligt mig nej, nej och nej. Inte ens om det var hon som var 100 % drivande. Man snor inte någon annans flickvän, punkt. Inte ens om det är en främlings flickvän enligt min mening, men särskilt inte en kollegas/närståendes.
Tillägg: Om det endast är deras text som allt detta har syftats på, så ser jag inte att det har gjorts några större övertramp faktiskt. Så ber om ursäkt KlausStein om detta var allt som skrivits/sagts om saken. Jag fick verkligen bilden av tidigare inlägg att de satt och gottade sig om detta i radion. Var det som jag vände mig emot. Texten var faktiskt rätt så okej. Informativt och rätt koncist.
Senast redigerad av IKN 2017-05-31 kl. 20:40.
Senast redigerad av IKN 2017-05-31 kl. 20:40.