2017-05-31, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Jo, tack jag såg det.
Tycker inte det argumentet är skäl nog att totalt avrätta JDG offentligt.

En liten klick hade säkert uppmärksammat OM JDG sågs med BBs gamla tjej, och det hade säkert läckt ut på flashback, men so what?
Det hade stannat som ett litet rykte och blåst över.

Vare sig JDG eller BB är några superstars med paparazzi som följer dem och letar snaskigt skvaller

Man borde absolut klippt banden med Jonas ja, men man behövde inte gått in på detaljer i en monolog när han redan är borta.

Jag skyr JDG som pesten, men detta var lägre än lågt.

Man kunde tagit den tredje vägen som de brukar gilla:
"Jonas har blivit tillsammans med Björns tjej och därför är det ohållbart att ha kvar honom. Vi beklagar detta och önskar alla lycka till. Vi skiljs som vänner."
Det hade räckt.
Citera
2017-05-31, 17:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Tvärtom är det här faktiskt det minst intressanta. Det spelar ingen större roll vem som ringer vem om samtalen är återkommande då det krävs två personer för att hålla igång en kommunikation. Sedan vet du inte vem som ringt vem och vad de olika personerna tyckt och tänkt. Det enda du vet är att Jonas och C haft flera nattliga samtal samtidigt som C var ihop med Björn, och detta har resulterat i att C blivit tillsammans med Jonas istället.

De bodde väl för fan inte ens ihop? En idiot kan räkna ut att hon sökt tröst/stöd hos Jonas för att förhållandet knakat i fogarna.
Citera
2017-05-31, 17:09
Medlem
Citat:
Nej, det hade knappast blåst över. Tvärtom hade det snackats hej vilt. Historien ger mig rätt på den punkten.

Du har en poäng, visst.
Tycker du att det har blåst över nu? Nej man har snarare gjort det hela värre, och man har gått i öppen konflikt istället för att snyggt sköta det sinsemellan.

Det är en dålig situation, men det bästa hade varit att sluta skjuta på varandra offentligt.
Gillar inte att man använde den gemensamma plattformen till att avrätta JDG, en plattform som JDG varit med och byggt upp under massvis med år.

Småsint och fult.
Citera
2017-05-31, 17:18
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
De bodde väl för fan inte ens ihop? En idiot kan räkna ut att hon sökt tröst/stöd hos Jonas för att förhållandet knakat i fogarna.

Återigen, du vet inte. Så sluta spekulera. Och varför fokuserar du på det mest ointressanta? Det spelar ingen som helst roll vem som tog kontakt med vem och av vilken anledning. Situationen är följande:

1. Pga Jonas agerande så har Dan och Magnus inte längre något förtroende för honom
2. Eftersom Jonas valt att bli ihop med Björns ex så kommer den här situationen komma ut förr eller senare varför det är bäst att själv släppa bomben.
Citera
2017-05-31, 17:19
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Du har en poäng, visst.
Tycker du att det har blåst över nu? Nej man har snarare gjort det hela värre, och man har gått i öppen konflikt istället för att snyggt sköta det sinsemellan.

Det är en dålig situation, men det bästa hade varit att sluta skjuta på varandra offentligt.
Gillar inte att man använde den gemensamma plattformen till att avrätta JDG, en plattform som JDG varit med och byggt upp under massvis med år.

Småsint och fult.
Det var t.o.m Jonas som myntade Motgift.
Citera
2017-05-31, 17:24
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Du har en poäng, visst.

Småsint och fult.

Ja, jag har en poäng. Mer än så: Jag har rätt. Det kommer att vara ett tag nu och situationen är för alltid som den är. Men vad som hade exploderat fullständigt i ansiktet på alla är om man från Motgifts håll hade låtsats att man skiljts som vänner och strax därefter hade Jonas synts tillsammans med C. Då hade ryktesspridningen varit i full gång och folk hade börjat rota ännu mer i deras privatliv. Kolla upp den besläktade Streisandeffekten.

Bättre att köra med öppna kort, dvs förklara varför de skiljs åt från Jonas och vad deras känslor till det hela är. Om de sedan har lyckats eller misslyckats, varit sanningsenliga eller sitter inne på mer information, förvrider etc. kan vi aldrig veta. Och jag hoppas vi aldrig får veta heller.
Citera
2017-05-31, 17:32
Bannlyst
Citat:
Återigen, du vet inte. Så sluta spekulera. Och varför fokuserar du på det mest ointressanta? Det spelar ingen som helst roll vem som tog kontakt med vem och av vilken anledning. Situationen är följande:

1. Pga Jonas agerande så har Dan och Magnus inte längre något förtroende för honom
2. Eftersom Jonas valt att bli ihop med Björns ex så kommer den här situationen komma ut förr eller senare varför det är bäst att själv släppa bomben.

Fel fel fel.
De hade givetvis tappat förtroendet för honom långt tidigare. Bara en idiot missar att det döljer sig mer bakom detta.

Och vänligen skriv inte att jag spekulerar eftersom det är det enda vi kan göra. Det gäller även dig (om det inte är Dan som är inne och skriver).
Senast redigerad av lampugn 2017-05-31 kl. 17:35.
Citera
2017-05-31, 17:38
Medlem
Citat:
Ja, jag har en poäng. Mer än så: Jag har rätt. Det kommer att vara ett tag nu och situationen är för alltid som den är. Men vad som hade exploderat fullständigt i ansiktet på alla är om man från Motgifts håll hade låtsats att man skiljts som vänner och strax därefter hade Jonas synts tillsammans med C. Då hade ryktesspridningen varit i full gång och folk hade börjat rota ännu mer i deras privatliv. Kolla upp den besläktade Streisandeffekten.

Bättre att köra med öppna kort, dvs förklara varför de skiljs åt från Jonas och vad deras känslor till det hela är. Om de sedan har lyckats eller misslyckats, varit sanningsenliga eller sitter inne på mer information, förvrider etc. kan vi aldrig veta. Och jag hoppas vi aldrig får veta heller.

Jag håller inte med fullt ut.
Jag tycker det är småsint och fullständigt onödigt att gå in i detaljer på den gemensamma plattformen för att få Jonas att framstå som ett svin (även om det är så).
Tycker knappast man kan kalla det för "öppna kort".

Var man nödgad att lägga fram detta kunde man bara sagt att det orsakat slitningar då JDG nu är tillsammans med BBs flickvän eller någonting.

Att kalla honom lögnare, svikare och karaktärslös (när han redan lämnat) var fullständigt onödigt och var enbart ämnat för att skada och försvåra för JDGs framtida engagemang.

Sådant här sköter man internt. Speciellt mellan vänner och kollegor.
Citera
2017-05-31, 17:44
Bannlyst
Citat:

Men du är ju inte riktigt klok. Naturligtvis kan inte Björn och Jonas skiljas som vänner men Magnus och Dan ska ge fullständigt fan i vad Jonas hittar på på nätterna. Psykvarning på att rota i hans telefon.
Visst. Jobbrelationen är över. Inget konstigt där men man kan ändå skiljas som vänner.
Citera
2017-05-31, 17:45
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Fel fel fel.
De hade givetvis tappat förtroendet för honom långt tidigare. Bara en idiot missar att det döljer sig mer bakom detta.

Och vänligen skriv inte att jag spekulerar eftersom det är det enda vi kan göra. Det gäller även dig (om det inte är Dan som är inne och skriver).

Som sagt, sluta spekulera. Och nej, det finns ett alternativ, det alternativ som de flesta deltagarna i tråden väljer. Nämligen att enbart utgå från infon som finns tillgänglig, kommentera det man vet och sedan vara öppen för andra möjligheter. Jag är exempelvis helt öppen för möjligheten att det här är en infekterad konflikt mellan Dan och Jonas och att Dan nu fick en möjlighet som han tog, precis som jag är öppen för möjligheten att det inte är så. Du "vet" att det är på ett specifikt sätt.
Citera
2017-05-31, 17:45
Medlem
praeles avatar
Jonas fortsätter att skriva på Facebook:
"..Men nu var även poängen med detta inlägg att understryka att ingen faktiskt vet "vad jag gjort" och heller inte har med det att göra. Inklusive mina f.d. kollegor."

Vad menar han? Han går och blir ihop med sin vän och kollegas flickvän, och menar att B, M och D inte har med det att göra? Trodde han att projektet skulle fortsätta som om inget hänt eller? Förstår inte hur han tänker.
Citera
2017-05-31, 17:46
Bannlyst
Citat:
Jag håller inte med fullt ut.
Jag tycker det är småsint och fullständigt onödigt att gå in i detaljer på den gemensamma plattformen för att få Jonas att framstå som ett svin (även om det är så).
Tycker knappast man kan kalla det för "öppna kort".

Var man nödgad att lägga fram detta kunde man bara sagt att det orsakat slitningar då JDG nu är tillsammans med BBs flickvän eller någonting.

Att kalla honom lögnare, svikare och karaktärslös (när han redan lämnat) var fullständigt onödigt och var enbart ämnat för att skada och försvåra för JDGs framtida engagemang.

Sådant här sköter man internt. Speciellt mellan vänner och kollegor.

100% korrekt. Skönt att man inte är ensam om att både ha IQ och EQ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in