Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Ja, jag har en poäng. Mer än så: Jag har rätt. Det kommer att vara ett tag nu och situationen är för alltid som den är. Men vad som hade exploderat fullständigt i ansiktet på alla är om man från Motgifts håll hade låtsats att man skiljts som vänner och strax därefter hade Jonas synts tillsammans med C. Då hade ryktesspridningen varit i full gång och folk hade börjat rota ännu mer i deras privatliv. Kolla upp den besläktade Streisandeffekten.
Bättre att köra med öppna kort, dvs förklara varför de skiljs åt från Jonas och vad deras känslor till det hela är. Om de sedan har lyckats eller misslyckats, varit sanningsenliga eller sitter inne på mer information, förvrider etc. kan vi aldrig veta. Och jag hoppas vi aldrig får veta heller.
Jag håller inte med fullt ut.
Jag tycker det är småsint och fullständigt onödigt att gå in i detaljer på den gemensamma plattformen för att få Jonas att framstå som ett svin (även om det är så).
Tycker knappast man kan kalla det för "öppna kort".
Var man nödgad att lägga fram detta kunde man bara sagt att det orsakat slitningar då JDG nu är tillsammans med BBs flickvän eller någonting.
Att kalla honom lögnare, svikare och karaktärslös (när han redan lämnat) var fullständigt onödigt och var enbart ämnat för att skada och försvåra för JDGs framtida engagemang.
Sådant här sköter man internt. Speciellt mellan vänner och kollegor.