2017-05-31, 16:38
Medlem
Antagonist88s avatar
Baronen skriver på sin Facebook
Citat:
Ingen faktiskt vet "vad jag gjort" och heller inte har med det att göra. Inklusive mina f.d. kollegor.
Citera
2017-05-31, 16:38
Medlem
Tråkigt.
Måste erkänna att jag aldrig gillat JDG alls och ställde mig helt på Dan och Magnus sida när jag fick höra vad som hänt. Vilket as Jonas är tänkte jag direkt.

Nu när man hunnit smälta det hela lite ter det sig dock märkligt.
Jonas är en gammal vän och kollega, var man tvungna att karaktärsmörda honom i podden?

Även OM det har gått till precis som de säger (då förstår jag verkligen varför man ej vill ha med honom att göra) så känns det smartare att helt enkelt säga att man nu går skilda vägar p.g.a personliga skäl. Tack för den här tiden bla bla. Varför ska man försöka skada varandra och förstöra?

Nu så här efter ett par dagar så känns det extremt småsint av Dan och Magnus.
Bråk om något jävla fnask på högstadienivå leder till att man offentligt skjuter ner sin gamla vän.

Jag tycker det är lågt att sitta och kasta skit på JDG i podden när han redan har lämnat.
Där kan man snacka om knivar i ryggen. Ett karaktärsmord utan dess like och JDG kan inte komma med något direkt genmäle då han inte längre har samma kanaler.

Trodde ALDRIG att jag skulle sitta och försvar JDG någonsin, men detta är helt enkelt inte speciellt schysst, smart eller hederligt.

Sedan låser man tråden på sitt forum rätt omgående.

Kan tillägga att jag absolut inte har problem med om de vill ta avstånd från JDG, det hade jag också gjort.
Jag har bråkat med Conrad gällande hans vägran att ta avstånd från sin pedofilvurmande, HBTQ-kramande transexuella polare Hanna Warg som äter bajs på internet.
Jag förlorade, Conrad valde att åka upp och hänga med transan i Stockholm istället på freedomfest.

Jag tycker dock att valet att totalt förnedra JDG i podden och på hemsidan var fullständigt onödigt och rent av skadligt.

Motgift kommer definitvt att överleva. Dan och Magnus sjönk dock i mina ögon. Vem behöver fiender med vänner som dem? Som medvetet går all in för att offentligt sänka en när man hamnar i en konflikt och går skilda vägar.
JDG är ett arrogant, drygt svin med självhävdelsebehov i mina ögon.

Detta förtjänade han dock inte. Han har varit offentligt längre än de flesta och slagits för det han tror på. Det förtjänar respekt vare sig man håller med honom eller ej.
Att han skall tillintetgöras offentligt pga bråk om något jävla fnask är jävligt småsint.
Citera
2017-05-31, 16:44
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landos
Tråkigt.
Måste erkänna att jag aldrig gillat JDG alls och ställde mig helt på Dan och Magnus sida när jag fick höra vad som hänt. Vilket as Jonas är tänkte jag direkt.

Jonas är en gammal vän och kollega, var man tvungna att karaktärsmörda honom i podden?

Även OM det har gått till precis som de säger (då förstår jag verkligen varför man ej vill ha med honom att göra) så känns det smartare att helt enkelt säga att man nu går skilda vägar p.g.a personliga skäl. Tack för den här tiden bla bla. Varför ska man försöka skada varandra och förstöra?

Bråk om något jävla fnask på högstadienivå leder till att man offentligt skjuter ner sin gamla vän.

Jag tycker det är lågt att sitta och kasta skit på JDG i podden när han redan har lämnat.
Där kan man snacka om knivar i ryggen. Ett karaktärsmord utan dess like och JDG kan inte komma med något direkt genmäle då han inte längre har samma kanaler.

Trodde ALDRIG att jag skulle sitta och försvar JDG någonsin, men detta är helt enkelt inte speciellt schysst, smart eller hederligt.

Kan tillägga att jag absolut inte har problem med om de vill ta avstånd från JDG, det hade jag också gjort.
Jag har bråkat med Conrad gällande hans vägran att ta avstånd från sin pedofilvurmande, HBTQ-kramande transexuella polare Hanna Warg som äter bajs på internet.
Jag förlorade, Conrad valde att åka upp och hänga med transan i Stockholm istället på freedomfest.

Jag tycker dock att valet att totalt förnedra JDG i podden och på hemsidan var fullständigt onödigt och rent av skadligt.

Motgift kommer definitvt att överleva. Dan och Magnus sjönk dock i mina ögon. Vem behöver fiender med vänner som dem? Som medvetet går all in för att offentligt sänka en när man hamnar i en konflikt och går skilda vägar.

Detta förtjänade han dock inte. Han har varit offentligt längre än de flesta och slagits för det han tror på. Det förtjänar respekt vare sig man håller med honom eller ej.
Att han skall tillintetgöras offentligt pga bråk om något jävla fnask är jävligt småsint.

Jag länkar till ett gammalt inlägg från mig i tråden: (FB) Motgift - Magnus Söderman, Jonas De Geer och Dan Eriksson
Citera
2017-05-31, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jaha? Och? Jag ser inte kopplingen till mitt inlägg.

Du kommenterade telefonsamtalet utan att nämna det enda väsentliga - att tjejen troligtvis ansett att förhållandet varit över och ringt Jonas för att få någon att prata med. Det är givetvis inte Jonas som berusat sig på whisky och ringt en tjej i ett fungerande förhållande och charmar henne.
Citera
2017-05-31, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lampugn
Du kommenterade telefonsamtalet utan att nämna det enda väsentliga - att tjejen troligtvis ansett att förhållandet varit över och ringt Jonas för att få någon att prata med. Det är givetvis inte Jonas som berusat sig på whisky och ringt en tjej i ett fungerande förhållande och charmar henne.

Fast det gör väl ingen skillnad i sakfrågan i konflikten mellan J vs D&M? Dan skrev på Facebook att han önskade dem all lycka och inte har något emot deras kärlek till exempel.
Citera
2017-05-31, 16:52
Bannlyst
Citat:
Tråkigt.

Härlig läsning! Du har fattat saken helt rätt. De sim inte håller med är det sekt-varning på. Jag håller med till 110% bortsett från att jag tycker att Jonas stundtals har varit lysande och i bland ett riktigt bottennapp.
Citera
2017-05-31, 16:52
Medlem
Hejsan,

Det är många här som tycks mena att Jonas borde veta bättre eftersom han är katolik. Som om man automatiskt blir en bättre människa av att vara katolik.
Denna er förmodan visar att ni har missat det kristna budskapet om kärlek, men framförallt om förlåtelse. Som katolik är man väl medveten om den mänskliga naturens svagheter.

"Den som är utan synd kastar första stenen", sa Jesus.

Dan och Magnus, däremot, bygger sina liv kring en uppblåst bild av sig själva som "traditionalister" och "nationalister" och som explicit menar att de besitter en högre moral än övriga mänskligheten. När de egentligen är lika stora syndare som oss andra.

Det som skiljer Jonas från Dan och Magnus är att han är medveten om sin mänsklighet. Sin synd. Och för detta söker han förlåtelse. Det är detta som gör honom till katolik. Inte för att han är bättre än andra. Tvärtom.
Citera
2017-05-31, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag länkar till ett gammalt inlägg från mig i tråden: (FB) Motgift - Magnus Söderman, Jonas De Geer och Dan Eriksson

Jo, tack jag såg det.
Tycker inte det argumentet är skäl nog att totalt avrätta JDG offentligt.

En liten klick hade säkert uppmärksammat OM JDG sågs med BBs gamla tjej, och det hade säkert läckt ut på flashback, men so what?
Det hade stannat som ett litet rykte och blåst över.

Vare sig JDG eller BB är några superstars med paparazzi som följer dem och letar snaskigt skvaller

Man borde absolut klippt banden med Jonas ja, men man behövde inte gått in på detaljer i en monolog när han redan är borta.

Jag skyr JDG som pesten, men detta var lägre än lågt.
Citera
2017-05-31, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av duckthrower
Fast det gör väl ingen skillnad i sakfrågan i konflikten mellan J vs D&M? Dan skrev på Facebook att han önskade dem all lycka och inte har något emot deras kärlek till exempel.

Skrev han så efter att ha sparkat ut Jonas med huvet före är han inte klok. Har faktiskt anat viss psykisk störning hos Dan. En aning narcissistisk och lite annat. Sen är han givetvis mycket intelligent - kanske intelligentast av alla där.
Citera
2017-05-31, 16:57
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:

Tvärtom är det här faktiskt det minst intressanta. Det spelar ingen större roll vem som ringer vem om samtalen är återkommande då det krävs två personer för att hålla igång en kommunikation. Sedan vet du inte vem som ringt vem och vad de olika personerna tyckt och tänkt. Det enda du vet är att Jonas och C haft flera nattliga samtal samtidigt som C var ihop med Björn, och detta har resulterat i att C blivit tillsammans med Jonas istället.
Citera
2017-05-31, 16:58
Medlem
Citat:
Härlig läsning! Du har fattat saken helt rätt. De sim inte håller med är det sekt-varning på. Jag håller med till 110% bortsett från att jag tycker att Jonas stundtals har varit lysande och i bland ett riktigt bottennapp.

Precis. Även om jag inte gillar Jonas så har han de facto vigt sitt liv åt det han tror på och stått på barrikaderna.
Det respekterar jag, även om jag anser att han är en idiot i många fall.

Jag kommer verkligen inte sakna honom personligen, men kan ändå vara ärlig nog att erkänna att han behandlats som skit i denna situation.
Citera
2017-05-31, 16:59
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jo, tack jag såg det.
Tycker inte det argumentet är skäl nog att totalt avrätta JDG offentligt.

En liten klick hade säkert uppmärksammat OM JDG sågs med BBs gamla tjej, och det hade säkert läckt ut på flashback, men so what?
Det hade stannat som ett litet rykte och blåst över.

Vare sig JDG eller BB är några superstars med paparazzi som följer dem och letar snaskigt skvaller

Man borde absolut klippt banden med Jonas ja, men man behövde inte gått in på detaljer i en monolog när han redan är borta.

Jag skyr JDG som pesten, men detta var lägre än lågt.

Nej, det hade knappast blåst över. Tvärtom hade det snackats hej vilt. Historien ger mig rätt på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in