Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-18, 09:27
  #13345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjorkuggla
Håller nog med om att Motgift varit lite tråkigt den senaste tiden. I dagsläget är Vita pillret och Radio Nordfront bäst, tycker jag. Någon som har en aning om vad de kommer att presentera den 25:e Nov?

Troligen inte ett skit förutom att Dan och Magnus ska flytta hem studion till Sverige. Men naturligtvis ska det presenteras med en massa buzzwords om att det är ett nytt stort viktigt steg i den nationella kampen bla bla bla.

Dan har väl förövrigt en historik av att flytta runt lite med sitt företag, -Danmark, Litauen, Tyskland.
Citera
2017-10-18, 15:00
  #13346
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Troligen inte ett skit förutom att Dan och Magnus ska flytta hem studion till Sverige. Men naturligtvis ska det presenteras med en massa buzzwords om att det är ett nytt stort viktigt steg i den nationella kampen bla bla bla.

Dan har väl förövrigt en historik av att flytta runt lite med sitt företag, -Danmark, Litauen, Tyskland.

Hoppas det är något stort som gör Motgift intressant igen. Upplever det lite som att de inte riktigt anpassat sig till konkurrensen. Från att vara helt (I princip) ensamma är de nu en av många 'nationella' poddar. Idag räcker det inte riktigt att prata nyheter ur ett nationellt perspektiv för att vara relevanta. Ta t.ex. Vita pillret som på kort tid har lyckats leverera en podd som, enligt mig, lyckas få in både mer humor och intellektuellt djup än Motgift.

Motgift har ju länge kört strategin att spotta ur sig olika idéer och fortsätta med det som funkar. Exempel när medlemskapet skulle få ett större värde vilket visade sig vara ett magasin som man fick 'gratis' om man uppgraderade till ett medlemskap som kostar 60 kr mer i månaden. Magasinet kostar 30 kr och utkommer väl några gånger per år. Finns vissa risker med att blåsa upp förväntningar.

Jag hoppas innerligt att de har något bra på gång och kommer gladeligen bli prenumerant igen om så är fallet.
Citera
2017-10-18, 16:45
  #13347
Medlem
Motgift har lagt grunden för den nationella framväxten i Sverige. De har inte blivit mesigare utan mer anpassade för vad som fungerar.
Citera
2017-10-18, 17:15
  #13348
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoptunnaLock
Motgift har lagt grunden för den nationella framväxten i Sverige. De har inte blivit mesigare utan mer anpassade för vad som fungerar.

Jo, till viss del har de kanske bytt målgrupp och riktar sig mer åt 'missnöjda Sverigedemokrater'.
Citera
2017-10-18, 17:16
  #13349
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoptunnaLock
Motgift har lagt grunden för den nationella framväxten i Sverige. De har inte blivit mesigare utan mer anpassade för vad som fungerar.

Samtidigt tycker jag de har anpassat sig till en bredare målgrupp. Förr så var det de redan frälsta som lyssnade. Nu suger de upp en bredare massa tack vare sammarbetet med Ingrid&Conrad och all reklam.

Jag tycker faktiskt inte de behöver ha en så radikal framtoning. Syftet med podden är egentlig att medla en positiv syn till nationalism och en podd människor kan inhämta kunskap ifrån.

Det finns som sagt gott om poddar där ute som har en mer radikal framtoning.
Citera
2017-10-18, 17:37
  #13350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Samtidigt tycker jag de har anpassat sig till en bredare målgrupp. Förr så var det de redan frälsta som lyssnade. Nu suger de upp en bredare massa tack vare sammarbetet med Ingrid&Conrad och all reklam.

Jag tycker faktiskt inte de behöver ha en så radikal framtoning. Syftet med podden är egentlig att medla en positiv syn till nationalism och en podd människor kan inhämta kunskap ifrån.

Det finns som sagt gott om poddar där ute som har en mer radikal framtoning.

Precis. Radikala har de varit länge. De behöver liksom inte bevisa någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Jo, till viss del har de kanske bytt målgrupp och riktar sig mer åt 'missnöjda Sverigedemokrater'.

Jag har uppfattningen att de talar till en bredare grupp. Det är förståeligt för nationella rörelser växer. De har definitivt inte "bytt" målgrupp. Den är utvidgad.
Citera
2017-10-19, 16:48
  #13351
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoptunnaLock
Jag har uppfattningen att de talar till en bredare grupp. Det är förståeligt för nationella rörelser växer. De har definitivt inte "bytt" målgrupp. Den är utvidgad.

Visst. Men jag tycker det lätt blir repetativt och mindre intressant när allt ska hållas på en nivå där man riktar sig till missnöjda SD:are. Det märktes tydligt att man tappade djup och dynamik när Jonas försvann. Tycker man märkte att Magnus försökte ta på sig den rollen vilket jag inte tycker ha funkat. Saknar den tydliga skillnaden mellan Jonas mer nyanserade (och ibland 'svartpillrade') analyser och Magnus mer argsinta (DET ÄR NOG NU) framtoning. Vill påtala att jag saknar den dynamiken även när jag lyssnar på Me ne frego. Samtidigt förstår jag, ur ett affärsperspektiv, att man 'breddar sig' för att nå en större potentiell kundbas.

De har gjort mycket bra och ska bli intressant att följa utvecklingen. Jag hoppar säkert på tåget igen längre fram.
Citera
2017-10-20, 01:11
  #13352
Medlem
Offerviljas avatar
Varför var kvällens program inställt?

Det verkar som att Motgift inte publicerar lika många bilder på Sverigebilden längre. Tidigare lade man upp nya bilder varje dag, men nu har det gått 8 dagar sedan den senaste bilden publicerades. Bilden som lades ut den 3 oktober gillade jag väldigt mycket, för det var en bild på en av mina favoritplatser i landet. Gränna!

"Gränna ligger vid Vätterns östra strand i Jönköpings län och är väl mest känd för polkagrisar. Men staden är mer än så. Vid grundandet 1652 hette den "Brahe-Grenna", efter grundaren greve Per Brahe.

Staden grundades inte med kungliga privilieger, utan grevliga, varför den från början var en feodalstad – den första och den enda i Sverige.

Förutom polkagrisar är Gränna också känt för sina fruktodlingar och inte sällan drar trädgårdarna nytta av det goda klimatet. I staden finns också en av Sveriges tre riksinternat.
"

https://www.detfriasverige.com/blogs...nda-feodalstad

Om ni visste hur roligt jag har haft på campingen i Gränna. Ja, satans helvete!

Mer Sverigebilden!
Citera
2017-10-22, 00:57
  #13353
Medlem
Offerviljas avatar
Jag lyssnade lite grann på kvällens sändning och jag vet inte vad jag ska säga. Dan Eriksson sitter och låtsas bli full på 62-procentig sprit från Slovakien och tigger samtidigt pengar av sina stackars efterblivna lyssnare. Lyssnarna tycker att Danne är jätteskojig som dricker alkohol och donerar gärna stora delar av sin lön till honom. Att Danne samarbetar med Ingrid Carlqvist, som är den vidrigaste och mest korkade judeälskande jäveln i hela världshistorien, bryr sig såklart deras mongo-lyssnare sig inte ett dugg om. Dan är en riktigt lurig jävel, och hans låtsasalkoholism ska inte få mig att donera en enda krona till hans dåraktiga projekt. Dan Erikssons knep är fruktansvärt fula.

Dåligt, Motgift, dåligt!

Länk till kvällens sändning: https://www.youtube.com/watch?v=GsJoHlpgujA

__________________
Senast redigerad av Offervilja 2017-10-22 kl. 01:14.
Citera
2017-10-22, 09:45
  #13354
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag lyssnade lite grann på kvällens sändning och jag vet inte vad jag ska säga. Dan Eriksson sitter och låtsas bli full på 62-procentig sprit från Slovakien och tigger samtidigt pengar av sina stackars efterblivna lyssnare. Lyssnarna tycker att Danne är jätteskojig som dricker alkohol och donerar gärna stora delar av sin lön till honom. Att Danne samarbetar med Ingrid Carlqvist, som är den vidrigaste och mest korkade judeälskande jäveln i hela världshistorien, bryr sig såklart deras mongo-lyssnare sig inte ett dugg om. Dan är en riktigt lurig jävel, och hans låtsasalkoholism ska inte få mig att donera en enda krona till hans dåraktiga projekt. Dan Erikssons knep är fruktansvärt fula.

Dåligt, Motgift, dåligt!

Länk till kvällens sändning: https://www.youtube.com/watch?v=GsJoHlpgujA

Det värsta är ju ändå att se Dan och Björn sitta med glasartade blickar medan Magnus mässande predikar och försvinner iväg längs stickspår som ingen vet var de leder och garanterat aldrig kommer tillbaka. Det är så fulländat att det omöjligt kan parodieras. Det hände sällan då Jonas var med och nu hela tiden.
Citera
2017-10-22, 16:15
  #13355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag lyssnade lite grann på kvällens sändning och jag vet inte vad jag ska säga. Dan Eriksson sitter och låtsas bli full på 62-procentig sprit från Slovakien och tigger samtidigt pengar av sina stackars efterblivna lyssnare. Lyssnarna tycker att Danne är jätteskojig som dricker alkohol och donerar gärna stora delar av sin lön till honom. Att Danne samarbetar med Ingrid Carlqvist, som är den vidrigaste och mest korkade judeälskande jäveln i hela världshistorien, bryr sig såklart deras mongo-lyssnare sig inte ett dugg om. Dan är en riktigt lurig jävel, och hans låtsasalkoholism ska inte få mig att donera en enda krona till hans dåraktiga projekt. Dan Erikssons knep är fruktansvärt fula.

Dåligt, Motgift, dåligt!

Länk till kvällens sändning: https://www.youtube.com/watch?v=GsJoHlpgujA


Otroligt att du fick med Ingrid på ett hörn där. Motgift gjorde en avslappnad lördagspub som uppskattas av en del lyssnare där man passar på att be om donationer för att kunna fixa bättre utrustning osv. Dan sitter iaf inte och dricker i sin ensamhet som du verkar göra.

Kan säga att det är skönt att du har "lämnat rörelsen" (har du ens varit aktiv?) så man slipper din negativitet. Samtidigt är det ganska intressant att 2 personer kan påverka din livssyn så mycket. Jag är inget större fan av läkemedelsindustrin men du kanske ska passa på att testa olika piller för att medicinera din borderline.
Citera
2017-10-22, 17:37
  #13356
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Otroligt att du fick med Ingrid på ett hörn där. Motgift gjorde en avslappnad lördagspub som uppskattas av en del lyssnare där man passar på att be om donationer för att kunna fixa bättre utrustning osv. Dan sitter iaf inte och dricker i sin ensamhet som du verkar göra.
Man kan väl säga att Motgift och Ingrid & Conrad är ihopslagna idag, så det är inte ett dugg konstigt att få in Ingrid i en tråd som handlar om denna podcast. Donerar du pengar till Motgift så donerar du samtidigt också pengar till den Israelvänliga (Ingrid berättade i det senaste Flashback-avsnittet att hon fortfarande stödjer den mysiga demokratin Israel) podden Ingrid & Conrad.

Varför behandlas Ingrid och Conrad som småbarn av Motgift och resten av rörelsen? När Patrik Forsén sade tokiga saker i Sluggers så spelade Motgift till och med in ett specialavsnitt för att berätta för folk hur galen han är, men när Ingrid och Conrad säger vansinnigheter så är man helt tysta. Får de olika nationella projekten pengar av någon för att samarbeta med Ingrid & Conrad?
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Kan säga att det är skönt att du har "lämnat rörelsen" (har du ens varit aktiv?) så man slipper din negativitet. Samtidigt är det ganska intressant att 2 personer kan påverka din livssyn så mycket. Jag är inget större fan av läkemedelsindustrin men du kanske ska passa på att testa olika piller för att medicinera din borderline.
Jag har varit medlem på Motgift och i Svenskarnas parti samt ägnat varje ledig stund de senare 6 åren åt att på olika sätt försökt sprida det nationalistiska budskapet.

Ber om ursäkt för att jag skriver lika dåligt som en neger. Jag är väldigt trött.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback