2017-05-30, 23:06
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Det är sättet. Det finns säkert hundra miljoner vita kvinnor i någorlunda lämplig ålder i Europa och framförallt då för en man som behärskar både engelska, franska och italienska. Att i den sitsen bestämma sig för att limma på sin kollegas i Sverige boende flickvän, och att göra det genom många nattliga flåsiga samtal i djupaste hemlighet... Och framförallt när man befinner sig i den utsatta situation som Jonas tydligt gör, där han är helt beroende av Motgift för sitt uppehälle och sitt tak över huvudet.

Nu har ju även jag enbart hört den ena sidans version, så jag ska inte ta gift på det, men av det jag läst så stämmer modus operandi alltför väl in på hur det brukar gå till i sådana här sammanhang. En man utan moral blir singel och då är polarnas flickvänner de lättaste bytena. Jag har varit med om det själv när jag var yngre, där vad jag trodde var en vän började limma på min flickvän. Den så kallade kompisen hanterades på precis samma sätt som Motgift nu hanterar Jonas - genom att skoningslöst kapas bort för tid och evighet. Vänskap handlar om tillit. Kan jag inte vara säker på att lämna min familj i händerna på en vän utan att han ska försöka komma innanför kjolen på flickvännen, då är vänskapen meningslös. Jag är hellre ensam än umgås med människor jag inte kan lita på.

Det hör dessutom till saken att både jag och min så kallade vän var lite över tjugo när det här hände. Jonas är 45.

Det finns inga ursäkter, inga förmildrande omständigheter och ingen orsak att spekulera i huruvida Jonas värld nu rasar samman totalt. Han är långtifrån någon dumbom, tvärtom. Han visste vad han gjorde och hur det skulle tas emot. Han hade valet att avstå. Om nu hela hans liv kraschar är det en krasch som han har sett komma på mils avstånd om han agerade mot Björns flickvän och likväl valde han att göra det.
Sexdriften är en av våra starkaste drifter. En 45 åring är inte mycket annorlunda än en 20 åring, möjligen ännu mer fnissig och " nykär".
De flesta 45 åringar har suttit fast i längre förhållanden som ofta är på upphällningen under flera år före separation.
Att då hitta kärleken på nytt, blir ofta lite tonårsaktigt till sättet.

Det är mänskligt att fela och att bli ihop med en kollegas tjej är inte optimalt, men det händer.

Att hänga ut JDG på det sätt som sker lär inte stärka Motgifts sak, eller tjockisarna som sitter och babblar.
Citera
2017-05-30, 23:09
Bannlyst
Jag är fan chockad.

Till att börja med.
Vi har INGEN aning om vad som egentligen hänt. BB kanske har spöat upp tjejen och hon har ringt Jonas och så har det ena lett till det andra.

Vidare.
Det känns helt uppenbart att de inte berättat hela sanningen. Även om det de skriver stämmer pissar man väl inte så jävla mycket på en person? Fem års vänskap och sen bara ner i slasken? Nä, det ligger mer bakom.
Citera
2017-05-30, 23:11
Medlem
Backa Jonas!
Citera
2017-05-30, 23:12
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
Känns väl inte så troligt att Nordfront skulle vilja ha med Jonas efter den här historien.
Det sa jag inte heller, och jag tror inte heller det. Det jag menade var att vissa har kommenterat att de ska börja lyssna på Nordfront istället för Motgift, på grund av att Jonas har lämnat Motgift. Min poäng var bara att Motgift håller en högre kvalité (med eller utan Jonas) än Nordfront, även om jag lyssnar och uppskattar bägge poddarna.
Citera
2017-05-30, 23:13
Medlem
Motgift är totalt död nu. Jonas var den enda som bidrog och gjorde den värd att lyssna på. Nu är det bara tre avdankade white-trash tjockisar och Mangus konstanta upprepande av ordet "VA" efter varenda jävla mening.
Citera
2017-05-30, 23:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av praele
Jonsa De Geer på Facebook: Hade inte ens velat kommentera det här men - for the record: mitt privatliv har ingen med att göra, och jag tänker inte sänka mig till att kommentera något av den skit som skrivits det senaste dryga dygnet.
Det har varit lågt och oanständigt.
Jag kommer att fortsätta min verksamhet, utan att den i fortsättningen solkas av billig säljarjargong. Watch this space
Vad syftar baronen på med "solkas av billig säljarjargong"? Är det en känga mot Dan och hur Motgift finansieras?

Tycker allt baronen kan vara lite mer tacksam för slantarna de skramlade ihop åt honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Hoppas att han drar igång sitt eget radio/mediaprojekt nu. Reconquista Radio.
Har han inte redan ett "bokförlag"? Är det det som kallas Reconquista? Har han ens lyckats ge ut någon bok än?
Citera
2017-05-30, 23:18
Bannlyst
Det mest tragiska tycker jag är att trojkan splittras. Är Jonas oersättlig? Knappast. Han har varit lite ojämn genom åren men vad jag tror att många gillar med honom är att han kör sitt race och skiter i vad andra tycker om det.

Jag skulle absolut säga att BB kan ersätta honom. Björn är mycket rolig, snabbtänkt och intelligent. Mycket tänkvärda kommentarer levererar han. Tycker också att han och jdg ofta har varit överens i olika frågor.
Citera
2017-05-30, 23:19
Medlem
anna_83s avatar
Jaha. Vilket sorgligt och abrupt slut det blev på Radio Framåt/Motgift-historien.

Enligt mig är det, oavsett vad man tycker om Jonas beteende, en ren privatsak. Och det visar på att Motgift inte är en del av nåt större engagemang, eller ens ett professionellt företag - de är ett gäng kompisar i en studio. Om man tar en polares flickvän får man räkna med att polarna inte längre vill vara polare med dig. Men om du snor en partikamrats eller kollegas flickvän får ni lägga era privata groll åt sidan medan ni sköter er uppgift. Hade jag styrt den arbetsplatsen(läs Dan Eriksson) hade jag sagt att jag skiter i om ni gillar Jonas privat eller inte. Ni behöver inte umgås, men ni ska ta mig fan spela in radio som bidrar till kampen så länge ni får betalt.

Dan, Björn och Magnus är bra. Men de gör ensamma tyvärr ingen tillräcklig intressant radio. Dags att göra nåt nytt.
Citera
2017-05-30, 23:22
Medlem
Antagonist88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har han inte redan ett "bokförlag"? Är det det som kallas Reconquista? Har han ens lyckats ge ut någon bok än?
Ja det heter Reconquista press, tror att han har gett ut 3 stycken böcker eller något. Kan rekommendera Babylon i Berlin.
Citera
2017-05-30, 23:25
Bannlyst
Luften går ju helt ur en efter en sån här grej. Svårt att orka kämpa vidare för alla inblandade.
Har dock anat en splittring under en tid. Typ:
Dan: Det är si
Jonas: Nej, det är så
Dan: Okej?/Varför

Dan vill vara boss och det tolererar inte baronen. Samtidigt gnager det förstås att baronen får så mycket (i de övrigas ögon oförtjänt mycket) cred från lyssnare.
Citera
2017-05-30, 23:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83
Jaha. Vilket sorgligt och abrupt slut det blev på Radio Framåt/Motgift-historien.

Enligt mig är det, oavsett vad man tycker om Jonas beteende, en ren privatsak. Och det visar på att Motgift inte är en del av nåt större engagemang, eller ens ett professionellt företag - de är ett gäng kompisar i en studio. Om man tar en polares flickvän får man räkna med att polarna inte längre vill vara polare med dig. Men om du snor en partikamrats eller kollegas flickvän får ni lägga era privata groll åt sidan medan ni sköter er uppgift. Hade jag styrt den arbetsplatsen(läs Dan Eriksson) hade jag sagt att jag skiter i om ni gillar Jonas privat eller inte. Ni behöver inte umgås, men ni ska ta mig fan spela in radio som bidrar till kampen så länge ni får betalt.

Dan, Björn och Magnus är bra. Men de gör ensamma tyvärr ingen tillräcklig intressant radio. Dags att göra nåt nytt.
Låter ju ytterst professionellt med ett gäng män som sätter på varandras fruar och lever i någon hippie-polygami där allt är acceptabelt, så länge man producerar radio och inte pratar om det under sändning.
Citera
2017-05-30, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anna_83

Fast vad hade de för val? Förutsatt att Björn hatar jdg då alltså. Om de var tvungna att välja menar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in