Citat:
Cagliari ställde upp med 19-årige Crosta i mål mot Milan. Tog in Miangue (född 1997) då Murru blev skadad, Biancu (f 2000) mot Deiola samt Han (f 1998) mot Borriello.
Och ja Murru, Deiola och Biancu är alla sarder, där Murru med sina 22 år är äldst. Sau (f 1987) är den stora stjärnan av sarderna i laget, men den största blivande stjärnan är nog Barella (f 1997), som just nu spelar i U20-VM. Tyvärr blev han skadad i handen och tvingades utgå. Osäker på hur allvarligt.
Och ja Murru, Deiola och Biancu är alla sarder, där Murru med sina 22 år är äldst. Sau (f 1987) är den stora stjärnan av sarderna i laget, men den största blivande stjärnan är nog Barella (f 1997), som just nu spelar i U20-VM. Tyvärr blev han skadad i handen och tvingades utgå. Osäker på hur allvarligt.
När Panico gjorde 2-0 målet så sprang han fram till bänken, hämtade en tröja och höll upp den. Det var Barellas.

Om jag fortsätter lite på talanger så tycker jag det ser ganska bra ut för Italien i stort. Det är första gången på tio år dom är i U20 VM. Ur mitt Juve-perspektiv så gläds jag åt att Mandragora äntligen spelar fotboll igen. Efter sin svåra skada, nu är han kapten i detta landslag. Orsolini har gjort två mål på tre matcher, hans mål mot Japan var det första spelmålet Italien har gjort på ett par år. Sen finns där Romagna, Vitale och Cassata. Någon av dom dorde kunna slå igenom och blir riktigt bra.
Frankrike står för motståndet i åttondelen på torsdag, som tyvärr för min del spelas när jag jobbar. Dom vann sin grupp enkelt och det blir en tuff match.
På tal om Cagliaris talanger så finns Cragno i Benevento, ingen sard visserligen enligt wiki, men jag har sett ett gäng matcher med Cragno och jag tycker att det kan nog bli en fin målvakt. Snart bara tio minuter kvar att avgöra vem som möter Carpi i finalen. Benevento har 1-0 sen första mötet, nu står det 0-0.
Så här stabil och bra har inte Roma varit på många år..
) med ett tyst ledarskap och fick kritik för det. Att han inte "fanns" där när det krisade, ex United borta (1-7), en kapten "borde" ju kliva fram och likt Daniele -03 sträckt upp medspelare och visat lite jävla grinta.