2017-05-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ni hoppas nu, när han är fri, antar jag du menar? Eller var det så att ni hoppades men kanske inte trodde att han var oskyldig även innan?

Att en advokat ska göra sitt jobb inser jag, och att det ska krävas starka bevis för att fällas för mord. Men vad en människa får ut av att kampanja som i den här tråden för att få släppt en person som det mesta tyder på är skyldig, det är märkligare. En åsikt och gissning, men att lägga sitt hopp till att en dömd man är oskyldig, är det för att det gjorts en podcast och skrivits taffligt om det i DN?

Vore kul om Linna-försvararna, som är ganska många, men som ofta argumenterar som en person i tråden, kunde komma med en uppskattning hur stor risk de tror det är att det är mördaren som är frisläppt.

Att det mesta tyder på att Kaj är skyldig får stå för dig. Jag ser massor med alternativa lösningar på det här. Jag är nästan helt säker på att Kaj INTE mördat någon alls. Jag kan däremot inte vara "nästan" säker på att han inte är inblandad. Men det är ingen Joy Rahman vi pratar om.

Polisens fortsatta arbete kommer ju visa helt klart hur de ser på saken. Fortsätter de utreda tror de på en annan gärningsman. Lägger de ner helt tror de att det var Kaj.

"Brasklapp" bli inte förvånade om någon annan sitter häktad snart.
Citera
2017-05-30, 20:28
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Oskyldig? Vem vet?
Att någon inte döms betyder inte nödvändigtvis att han var oskyldig. Det kan räcka med att bevisningen inte var tillräcklig.
Jo, det gör det, när han blir officiellt frikänd om en vecka eller så. Blir han inte dömd då så är han oskyldig. Att i det läget tillvita honom skuld är i sig ett brott, så tänk på vad du säger.
Dessutom är han -alldeles helt jävla solklart- OSKYLDIG!
Citera
2017-05-30, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Borde ha lagts ned direkt i december

Kaj är oskyldig, dålig rättspatos från statens sida, vittnen och vittnesmål har talat för något hel annat...

En tanke, hade inte prespektionstiden gått ut på "mened" sen förra rättegången? Åklagaren kanske fick lite mer på "vittnet" genom att låta honom vittna nu igen? Det finns kanske saker vi inte vet än?

Kommentar på det?
Citera
2017-05-30, 20:33
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Vore kul om Linna-försvararna, som är ganska många, men som ofta argumenterar som en person i tråden, kunde komma med en uppskattning hur stor risk de tror det är att det är mördaren som är frisläppt.
Svar: 100 %. Han släpptes nämligen fri efter att ha suttit anhållen i april, då rätten inte beviljade åkl.s häktningsbegäran, och han heter Nils i den här tråden!
Honom kommer vi att granska närmare under Aktuella brott och kriminalfall när den nya mordutredningen kommer igång, var så säker!
Citera
2017-05-30, 20:36
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
En tanke, hade inte prespektionstiden gått ut på "mened" sen förra rättegången? Åklagaren kanske fick lite mer på "vittnet" genom att låta honom vittna nu igen? Det finns kanske saker vi inte vet än?

Kommentar på det?
Preskriptionstiden för mened är ointressant i fallet Nils, han kommer småningom att fällas för gärningsmannaskap!
Citera
2017-05-30, 20:38
Medlem
Diavlos avatar
När man läser förhören med inblandade, utkristaliseras ganska snabbt vem som är skyldig samt icke skyldig, det som är omöjligt att se blir istället detaljen skyldig till vad...
Rån och mord har Kaj inte varit inblandad i, 100% oskyldig alltså.
Senast redigerad av Diavlo 2017-05-30 kl. 20:41.
Citera
2017-05-30, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantilla
Preskriptionstiden för mened är ointressant i fallet Nils, han kommer småningom att fällas för gärningsmannaskap!

Fast skulle det inte förklara mycket om åklagaren körde rättegången i förberedelse på att häkta Nils, att få fram fler lögner under resans gång. Avlyssning mm. Att "Göransson" ville ha Kaj fri är ju nästan pinsamt uppenbart.
Citera
2017-05-30, 20:52
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Jo, det gör det, när han blir officiellt frikänd om en vecka eller så. Blir han inte dömd då så är han oskyldig. Att i det läget tillvita honom skuld är i sig ett brott, så tänk på vad du säger.

Jag har aldrig bajsat.
Bevisa det om ni kan

Ungefär samma princip😃
Citera
2017-05-30, 20:59
Medlem
Mantillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas1981
Fast skulle det inte förklara mycket om åklagaren körde rättegången i förberedelse på att häkta Nils, att få fram fler lögner under resans gång. Avlyssning mm. Att "Göransson" ville ha Kaj fri är ju nästan pinsamt uppenbart.
Tja, även om åkl. inte hade den baktanken (han är nog precis så enfaldig som han verkar) har han onekligen bidragit till att skjuta skadeståndet ytterligare en bit i höjden genom den massmediala uppmärksamhet dennes nu fallerade åtal har orsakat! Ka-chiiing, Kaj!
Och väl förtjänt, efter hans juridiska bravur i fängelset. Jag skulle genast anlita honom som både utredare och försvarare om jag hade anledning, en mycket skärpt och påläst kille!
Citera
2017-05-30, 21:01
Medlem
Citat:

Arbetade inte du med juridik?

Är oskyldig? Har väll inget med domen att göra? Eller har jag fel så rätta mig? Han är väll varken mer eller mindre skyldig om han döms eller blir friad!?

Dömd eller friad för
mordet går jag med på. Sen om du har info som vi andra inte fått ta del av om att han är oskyldig så får du gärna redovisa dem för så bli iallafall jag jätteglad 😊
Citera
2017-05-30, 21:05
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nja. Tror du att man skulle ge sig på att åtala Nils nu, efter att först ha presenterat honom som ett trovärdigt åklagarvittne i en rättegång mot Kaj Linna? Det skulle ju se väldigt märkligt ut. Jag tror att man kommer att lägga ner förundersökningen nu. I stället riktar man nog in sig på att försöka få det att framstå som att Kaj Linna trots allt var gärningsmannen, men att "bevisningen inte räckte till". Visserligen en skymf mot brottsoffren, men sådant verkar inte de här åklagarna bry sig om. Det är ganska uppenbart att prestigen får gå före allt annat.
Senast redigerad av Draifos 2017-05-30 kl. 21:13.
Citera
2017-05-30, 21:17
Medlem
Citat:
Tja, även om åkl. inte hade den baktanken (han är nog precis så enfaldig som han verkar) har han onekligen bidragit till att skjuta skadeståndet ytterligare en bit i höjden genom den massmediala uppmärksamhet dennes nu fallerade åtal har orsakat! Ka-chiiing, Kaj!
Och väl förtjänt, efter hans juridiska bravur i fängelset. Jag skulle genast anlita honom som både utredare och försvarare om jag hade anledning, en mycket skärpt och påläst kille!

Om man ska vara konspiratorisk skulle baktanken med att försöka få Nils häktad ha kunnat vara att utesluta en invändning från försvaret om en tänkbar annan GM i målet mot KL. Nu fick åklagaren svart på vitt att Nils inte ens på sannolika skäl är misstänkt. Som sagt, konspiration. Men nåt ska man ju bidra med i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in