2017-05-30, 16:29
Medlem
Min bror blev idag frisläppt efter att ha tillbringat över 12 år som oskyldigt dömd. Jag hoppas innerligt att Magnus Viklund, Erland Lundgren och Håkan Abrahamsson tillsammans med åklagare Mickael Lundqvist och några rötägg till poliser blir rejält rövknullade. Må dom ruttna i närmaste håla för gott.

Hejdå och tack för mig
Citera
2017-05-30, 16:35
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hittills
Min bror blev idag frisläppt efter att ha tillbringat över 12 år som oskyldigt dömd. Jag hoppas innerligt att Magnus Viklund, Erland Lundgren och Håkan Abrahamsson tillsammans med åklagare Mickael Lundqvist och några rötägg till poliser blir rejält rövknullade. Må dom ruttna i närmaste håla för gott.

Hejdå och tack för mig

Fan vad härligt! Grattis!
Ta nu vara på varandra!
Citera
2017-05-30, 16:39
Medlem
GormDenGamles avatar
Var är Sp0kplumpen nu..?
Citera
2017-05-30, 16:46
Medlem
JustZlatans avatar
Måste hon stå och skrika och skratta när Kaj pratar? Vi förstår att du är glad men va fan. Hoppas han får ett fett skadestånd nu och att han verkligen är oskyldig.
Citera
2017-05-30, 16:58
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
En man som nu är i 45-årsåldern pekade ut Kaj Linna som mördare och hans uppgifter låg till grund för de fällande domarna.
http://www.gp.se/nyheter/sverige/efter-13-%C3%A5r-kaj-linna-sl%C3%A4pps-fri-1.4313124

Sen när fan ska dom inse att vittnen är det sämsta som finns och att det inte ska räcka för en fällande dom på livstids fängelse. Beviskraven har inte varit särskilt höga här kan man konstatera.
Helt ofattbart att han dömdes på så svag bevisning.
Citera
2017-05-30, 17:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mymyself
Lita "aldrig" på en missbrukare som inte varit drogfri minst två år, sägs det ofta i missbruksvården, här har vi en åklagare som bygger sin bevisning och tillit till en pundares historia, mycket skrämmande...

Mycket intressant detta, om vi ska det där på fullt allvar så innebär det att vittnesuppgifter som kommer från missbrukare ganska omedelbart borde kunna kasseras såvida denne inte varit drogfri i minst två år.

Och borde inte denna "uteslutningsmetod" kunna användas på vittnen i helt andra fall också där det fortfarande käbblas och debatteras huruvida vissa vittnen hade hög tillförlitlighet trots att dom var missbrukare?

Men visst, bevisningen mot KL var verkligen i tunnaste laget och då är det friheten som gäller, hoppas att han får käka den där blodiga biffen nu som han har längtat efter i 13 år
Citera
2017-05-30, 17:21
Medlem
Intressant uttalande från Kaj under intervju utanför häktet.
På fråga om vem han tror är GM?:
Någon av dem som "Nils" besökte för att köpa knark vid tiden för den påhittade avvärjningsresan.
Då borde fallet eventuellt kunna lösas?
Senast redigerad av arbeteochbostad 2017-05-30 kl. 17:38.
Citera
2017-05-30, 17:21
Medlem
FarbrorAgges avatar
Hur kan ni vara så säkra på att Linna är oskyldig? (Jag har inte följt detta alls.)
Citera
2017-05-30, 17:23
Medlem
pinger99s avatar
Det är bra att vi har ett system kom kan korrigera rättsövergrepp inom rimlig tid, i detta fallet 13 år.

Vi har skräckexempel från andra länder där korrupta åklagare förstör liv på löpande band utan att någon korrigering görs.

Om åklagare har fått en oskyldig man dömd, så innebär det att de låtit en skyldig man komma undan.

Om den faktiske förbrytaren hittas, och det visar sig att han begått grova brott de senaste 13 åren, kommer då åklagarna att ställas till ansvar??

Naturligtvis inte.. Det är rent för j-ligt.
Citera
2017-05-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hittills

Hejdå och tack för mig

Bara att gratulera, sköt om er.
Citera
2017-05-30, 17:30
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Hur kan ni vara så säkra på att Linna är oskyldig? (Jag har inte följt detta alls.)

Finns inga bevis i all fall bara hopkokade indicier. Han skulle aldrig dömts. Det rättsväsendets prestige som försvarats på Kaj Linnas bekostnad. Hoppas han kan njuta av skadeståndspengarna han har förtjänat.
Citera
2017-05-30, 17:32
Medlem
Gratis121s avatar
Nu är det ju bara en person som jag inte kan sluta tänka på...
Sune L
En syster som dog när de var barn och
En bror som blev ihjälslagen för ett par ynka tusenlappar.
Men kan bli tårögd för mindre😥

Hoppas att den/dem som mördade honom mår så psykiskt dåligt att de till slut kryper till korset.

En samvete hinner alltid ifatt en hur långt man än flyttar ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in