Citat:
Ursprungligen postat av
simme1988
Ja tyvär är ju LSS frivillig och de har all rätt i världen att skaffa barn.
Jag jobbar med just den här typen av människor. Och det vanliga är att man pratar med dem och får dem att förstå att de inte har möjlighet att ta hand om barnet på bästa sätt. Många av dem är ju medicinerade dessutom. Skulle de mot all förmodan bli med barn så anordnas en fosterfamilj och de kan hälsa på sitt barn varannan helg. I detta fall menar jag lättare autism/aspberger. Vågar inte tänka hur de med grav autism eller grav utvecklingsstörning förökar sig.
Rimligt är att de åtalade döms till Vård.
Jag tror inte orsaken är ADHD/ADD eller asperger i detta fallet som avgjort att barnet misshandlades till döds. Dessutom får inte de med ADHD/ADD, asperger vård, då det inte räknas som en förmildrande omständighet om man har det och misshandlar någon till död.
Även om de har dessa diagnoser, så utesluter det ju inte att de har andra diagnoser?
I detta fall lutar det mer tror jag åt personlighetsstörning som sociopat eller liknande, utöver de diagnoser de redan har.
Vård är nog inte aktuellt vid personlighetsstörningar heller, döms de får de fängelse.
Har någon av dem psykisk sjukdom typ schizofreni, lär den/dem dömas till vård.
Är man sociopat har man ingen empati och jag tycker mig skönja vissa tendenser för det hos båda?
De verkar heller inte vidare ångestfyllda av det som hänt.