Citat:
Ursprungligen postat av
bonaquaaa88
Hur vet vi att Patrik inte har blivit bortrövad? Tänk om han försökte lifta med någon till Malmö från tågstationen och när kidnapparen körde en bit så slog han Patrik medvetslös och slängde ut väskorna där de hittades. Jag vet att enligt artikeln så säger de att ingen bilist har plockat upp honom men en brottsling hade ju såklart förnekat det. Det återstår bara om övervakningskamerorna från stationen visar något. Jag tycker det är konstigt att det har tagit så lång tid för polisen att kolla igenom övervakningsfilmerna.
Om jag skulle kidnappa någon spm frivilligt stigit in i min bil och som jag vet vill åka många timmar med mig, så slår jag inte personen medvetslös direkt och ställer ifrån mig väskorna på ett ställe där jag riskerar att bli sedd. Nu vet jag inte hur lätt du tror det är att slå någon med medvetslös på den korta sträckan mellan stationen och Dollarstore där väskorna återfanns. Alltså mitt i trafiken ska jag ta upp ett tillhygge, vrida mig åt sidan och slå till, samtidigt som jag ska ha full kontroll över bilen och medtrafikanter. Jag ska också vara helt säker på att personen inte gör motstånd och ingen medtrafikant vid t ex rödljuset ser det. Kan funka i filmer. I verkligheten desto svårare.
Nej, jag kör i några mil och låtsas få fel på motorn. Svänger av på en skogsväg för att kolla motorn och ber om hjälp. När personen kommer ut ur bilen och tittar ner i motorn, drämner jag till med något tungt och tejpar sen personen. Slänger ner honom i bagageluckan. Slänger inte ut väskorna. Varför? Därför att det är ett spår. Min fingeravtryck och DNA kan finnas på väskorna. Väskorna och personen får följa med mig hem till mitt ensliga hus på landet.