2017-05-29, 16:33
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Såg att Patriks pappa länkade till den här artikeln. Vet inte om den tagits upp tidigare i tråden:

http://www.na.se/orebro-lan/hallsberg/forsvunne-patrik-polisen-invantar-overvakningsfilm-fran-stationen

Tack! Jag har just sett länken och var på väg, att lägga in den här1
Nu gör jag inte det!

Varken Patriks mamma eller bror har skrivit om försvinnandet på sina Facebooksidor.
På Patriks sida är det ingen, som kommenterat hans försvinnande.
det känns litet sorgligt!
Citera
2017-05-29, 16:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Nu gör jag inte det!

Varken Patriks mamma eller bror har skrivit om försvinnandet på sina Facebooksidor.
Då slapp du det jobbet. 😃

Jag tror deras sidor är stängda. Det är min. Då kan man bara se vissa inlägg eller inga alls. Patriks mamma skriver ofta och tackar i Missing Peoples tråd.
Citera
2017-05-29, 16:44
Medlem
Browngreeneyess avatar
Tror ni han håller sig undan frivilligt för att få uppmärksamhet? Känns vansinnigt att skriva så men det är ett mystiskt försvinnande. Dessutom säger ju sig vissa ha sett honom vid liv efter hans försvinnande.
Citera
2017-05-29, 16:53
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browngreeneyes
Tror ni han håller sig undan frivilligt för att få uppmärksamhet? Känns vansinnigt att skriva så men det är ett mystiskt försvinnande. Dessutom säger ju sig vissa ha sett honom vid liv efter hans försvinnande.

Enligt artikeln jag citerade så har de flesta tips kollats utan resultat. Så jag förmodar att det är någon som liknar honom som folk sett. Men jag kan ha fel.

Jag tror han har tagit sitt liv, dvs han är inte ute efter uppmärksamhet. Han var deprimerad. Att sova i skogen, hålla värmen och hitta mat, låter lite väl mycket för en deprimerad person.
Citera
2017-05-29, 17:06
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Finns ju en liten möjlighet att han tagit sig tillbaka till Falun också.
Det är inte troligt men bör has med i åtanke.

Kanske finns där en person som också mår lite sämre och de tillsammans bildar ett par som håller sig undan från omvärlden. Den teorin faller dock rätt hårt på att jag inte tror Patrik skulle vilja att föräldrarna skulle få leva i ovisshet så länge.

Off Topic, det är ett redigt sjukt samhälle vi lite äldre tillåtit det att bli. T.ex. kan jag bara tro att man kan förstå en liten skärva av hur tankarna går i huvudena på unga Ariana Grande-fans.

Har en i familjen som idoliserar Arena G och har trevande försökt tala lite om det men mina trevanden avvisas.

Internets goda sidor äro många de med. Sedan så är det ju lite risky att ungdomar med destruktiva känslor kan nå andra i samma sits obegränsat sett till geografin.
Den unge herr Patrik -att han inte funnits av de som söker ännu gör att det finns en liten liten chans.
Så länge det finns hopp så finns det liv och omvänt.

Vi andra som inte är just Patriks föräldrar kan nog inte ens med den bästa fantasin sätta oss in i hur det har det och känner just nu.

Samhället behöver inte takter så som ; "we shall overcome..." . Men på något sätt måste vi äldre blir bättre på att bekräfta och syna ungdomarna i vår omgivning. Det var nästan ett sunt gap mellan medelålders och barn/ungdomar fram till slutet av 80-talet.

I början på 90-talet kunde man till frukost kolla lite livenyheter från slagfälten i Irak innan man drog till jobbet. Där och då kunde man inte ana att 30 år senare så skulle vårat eget land vara uppfuckat mer än en den värsta pessimisten på den tiden hade kunnat sia om.

Det är sjukt att våra unga ska må så dåligt att det leder till såna här fall som Patriks.
Citera
2017-05-29, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Nu gör jag inte det!

Jag är vän med honom på Facebook så jag kan bekräfta att det du skriver är falsk och det ligger fullt delade länkar & kommentarer om hans försvinnande
Citera
2017-05-29, 17:31
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ

Kanske finns där en person som också mår lite sämre och de tillsammans bildar ett par som håller sig undan från omvärlden. Den teorin faller dock rätt hårt på att jag inte tror Patrik skulle vilja att föräldrarna skulle få leva i ovisshet så länge.

Off Topic, det är ett redigt sjukt samhälle vi lite äldre tillåtit det att bli. T.ex. kan jag bara tro att man kan förstå en liten skärva av hur tankarna går i huvudena på unga Ariana Grande-fans.

Har en i familjen som idoliserar Arena G och har trevande försökt tala lite om det men mina trevanden avvisas.

Internets goda sidor äro många de med. Sedan så är det ju lite risky att ungdomar med destruktiva känslor kan nå andra i samma sits obegränsat sett till geografin.
Den unge herr Patrik -att han inte funnits av de som söker ännu gör att det finns en liten liten chans.

Vi andra som inte är just Patriks föräldrar kan nog inte ens med den bästa fantasin sätta oss in i hur det har det och känner just nu.

Samhället behöver inte takter så som ; "we shall overcome..." . Men på något sätt måste vi äldre blir bättre på att bekräfta och syna ungdomarna i vår omgivning. Det var nästan ett sunt gap mellan medelålders och barn/ungdomar fram till slutet av 80-talet.

I början på 90-talet kunde man till frukost kolla lite livenyheter från slagfälten i Irak innan man drog till jobbet. Där och då kunde man inte ana att 30 år senare så skulle vårat eget land vara uppfuckat mer än en den värsta pessimisten på den tiden hade kunnat sia om.

Det är sjukt att våra unga ska må så dåligt att det leder till såna här fall som Patriks.

Du har inte någon som helst aning om varför killen är deprimerad. Psykisk sjukdom har funnits i alla tider.

Det är för övrigt inte alla föräldrar som har möjlighet att hämta hem sin vuxne son eller hjälpa honom på plats där han var, i Falun. Vad gjorde skola och kamrater?

Han behöver inte ens medvetet försöka ta sitt liv, det räcker med att vara vaken i många dygn och slarva med kosten under lång tid så kan livet ta slut plötsligt. Han kan bara ha lagt sig ned för att vila, så tar det slut.

Den allra troligaste gissningen är att han gripits av panik på grund av förvirring/psykos och inte klarat av att vara instängd i tåget. Paniken kan ha triggats av att han var rädd för att bli omhändertagen/granskad/kravställd (medicinering, frågor med mera).

Panikslagna vill gärna vara fria, vilket är det sista de behöver. De behöver lugn och slippa ta något ansvar. Att resa är för en sjuk väldigt ansträngande. Det är lätt att vara efterklok, men sjuka ska inte lämnas ensamma. De behöver planteras i en trygg och lugn miljö. Olyckligt att han blev riktigt sjuk långt hemifrån, men han har knappast gått ned till 55 kilo under vistelsen i Falun, eller?

Ingen utom familjen vet om han hade fler diagnoser än depressionen. Led han av något neuropsykiatriskt handikapp typ asperger, kan det förklara den låga vikten och depressionen liksom stegrande problem/oro i ny miljö. Kanske hade han även identitetsproblem.

Det är tufft att vara ung. Åren före 25 är för många svåra. Konsekvenstänkandet är inte heller utvecklat, vilket gör unga till tacksamma offer för allt möjligt. Det går inte heller att utesluta att han testat "röka" i Falun… vad finns det för "traditioner" på skolan? Tycker nog att skolan också ska finnas med som en bricka i hur den här killen haft det.
Senast redigerad av IQ130 2017-05-29 kl. 17:44.
Citera
2017-05-29, 17:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Jag är vän med honom på Facebook så jag kan bekräfta att det du skriver är falsk och det ligger fullt delade länkar & kommentarer om hans försvinnande

Ja, att det var ett falskt påstående fattar de som förstår hur en familj fungerar. Oj, så orolig du måste vara.
Citera
2017-05-29, 17:45
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soisju
skulle de åkt från Malmö så tar det enligt beskrivning 7,45 tim. är det bättre sitta själv på ett rum då eller komma ut å se folk när man är deprimerad??

Svårt deprimerade ser inte folk, de är instängda i sig själva och verklighetsuppfattningen förvrängs. Det som för en frisk är normalt kan för en sjuk vara skrämmande, beroende på vad som utlöst depressionen. Någon i tråden skrev att en liten motgång, typ att ha missat en hållplats, kan för en sjuk vara så oöverstigligt att de bryter ihop helt. De kan drabbas av panik för att vara "instängda", andras blickar kan uppfattas som hotande med mera.

Det finns många sätt att bli frisk från en depression, men en riktigt sjuk person ska vårdas inte färdas ensam.
Senast redigerad av IQ130 2017-05-29 kl. 17:48.
Citera
2017-05-29, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ

Ns
Försöker du göra politik av det här försvinnandet? Patrik blev knappast deprimerad pga nyheterna på TV eller att herr Åkesson inte är vår statsminister. Nedmonteringen av den svenska psykvården skedde i början av
90- talet. Jag vet allt om det eftersom jag jobbade inom psykvården då. Det går inte att skylla på invandringen eller islam när det gäller detta. Hur som helst så är det bara spekulationer att Patrik skulle ha tagit livet av av sig.
Citera
2017-05-29, 18:45
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac

Hej!
Nej! Det är inte menat, som "falskt påstående!" Inte heller, som "trådsanning!"
När jag tittat på Patriks sida har det inte funnits några kommentarer om försvinnandet där.
Bra om det finns "länkar och kommentarer" i ärendet där nu!
Jag vill verkligen inte såra någon eller fara med osanningar på något sätt alls! Någonsin!!!
Citera
2017-05-29, 18:54
Medlem
Hur vet vi att Patrik inte har blivit bortrövad? Tänk om han försökte lifta med någon till Malmö från tågstationen och när kidnapparen körde en bit så slog han Patrik medvetslös och slängde ut väskorna där de hittades. Jag vet att enligt artikeln så säger de att ingen bilist har plockat upp honom men en brottsling hade ju såklart förnekat det. Det återstår bara om övervakningskamerorna från stationen visar något. Jag tycker det är konstigt att det har tagit så lång tid för polisen att kolla igenom övervakningsfilmerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in