Citat:
Ursprungligen postat av
nyduschad.tjej
Håller med om vad flera skrivit i tråden om att det är svårt att vara ung. Lider man redan av någon psykisk åkomma så är den tiden i livet ett helvete. Själv är jag väldigt glad att jag inte är tonåring eller i 20-års åldern längre. Fy fan alltså.
Jag tycker det verkar som att Patrik verkligen har försökt leva ett bra/normalt liv men pgd av hans psykiska hälsa så klarar han inte alltid det. Kanske mådde han bättre i början av sin utbildning, eller så hade han stora förväntningar när han började plugga som sedan raserats. Inte lätt att vara från anhöriga och försöka skaffa nya vänner som student om man t.ex lider av depression. Tror att livet kanske blivit väldigt ensamt för honom i Falun.
Jag försöker komma på förklaringar till hans försvinnande som inte är självmord, men det är ju inte speciellt lätt. Det enda som får mig att tvivla på det mest tragiska är att han fortfarande inte har hittats. En möjligt teori:
Patrik kontaktar sina föräldrar om att han vill åka hem till dem för att få dem att sätta in pengar för resan på hans konto. Han har dock andra planer men är helt enkelt pank. Han har istället fått kontakt med någon via nätet som bor i Hallsberg. Han har sedan åkt dit, råkat glömma bort sina resväskor och har sedan tagit sig till den här personen. Det kanske rör sig om någon typ av förälskelse eller dyl. De har sedan umgåtts utan att ha någon större kontakt med omvärlden och därför känner de inte till att föräldrarna nu är oroliga.
Inte jättetroligt men jag kan inte riktigt komma på något bättre...
Glömma sina väskor på en åker?
Vad gjorde han där om han skulle hem till en vän?
Med all respekt, men din teori fungerar knappast ens i en B-film.