2017-05-29, 18:57
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Hur vet vi att Patrik inte har blivit bortrövad? Tänk om han försökte lifta med någon till Malmö från tågstationen och när kidnapparen körde en bit så slog han Patrik medvetslös och slängde ut väskorna där de hittades. Jag vet att enligt artikeln så säger de att ingen bilist har plockat upp honom men en brottsling hade ju såklart förnekat det. Det återstår bara om övervakningskamerorna från stationen visar något. Jag tycker det är konstigt att det har tagit så lång tid för polisen att kolla igenom övervakningsfilmerna.

Ja, det finns så klart en risk att någon uppmärksammat hans troliga panik, han behöver inte själv ha frågat efter hjälp. Det finns många kalla typer i landet nu.
Citera
2017-05-29, 20:47
Moderator
OYs avatar
Någon från trakten, MPS eller annan som skulle kunna söka av skogsdungen öster om Dollarstore?

Titta noga upp i träden. Ingen har sett P, bör inte finnas långt från där väskorna hittades.

Nej, jag utgår inte ifrån att polis tänker tredimensionellt alla gånger.
Citera
2017-05-29, 21:18
Medlem
nyduschad.tjejs avatar
Håller med om vad flera skrivit i tråden om att det är svårt att vara ung. Lider man redan av någon psykisk åkomma så är den tiden i livet ett helvete. Själv är jag väldigt glad att jag inte är tonåring eller i 20-års åldern längre. Fy fan alltså.

Jag tycker det verkar som att Patrik verkligen har försökt leva ett bra/normalt liv men pgd av hans psykiska hälsa så klarar han inte alltid det. Kanske mådde han bättre i början av sin utbildning, eller så hade han stora förväntningar när han började plugga som sedan raserats. Inte lätt att vara från anhöriga och försöka skaffa nya vänner som student om man t.ex lider av depression. Tror att livet kanske blivit väldigt ensamt för honom i Falun.

Jag försöker komma på förklaringar till hans försvinnande som inte är självmord, men det är ju inte speciellt lätt. Det enda som får mig att tvivla på det mest tragiska är att han fortfarande inte har hittats. En möjligt teori:

Patrik kontaktar sina föräldrar om att han vill åka hem till dem för att få dem att sätta in pengar för resan på hans konto. Han har dock andra planer men är helt enkelt pank. Han har istället fått kontakt med någon via nätet som bor i Hallsberg. Han har sedan åkt dit, råkat glömma bort sina resväskor och har sedan tagit sig till den här personen. Det kanske rör sig om någon typ av förälskelse eller dyl. De har sedan umgåtts utan att ha någon större kontakt med omvärlden och därför känner de inte till att föräldrarna nu är oroliga.

Inte jättetroligt men jag kan inte riktigt komma på något bättre...
Citera
2017-05-29, 21:25
Medlem
ElvaMls avatar
Hört massa snack om att han håller sig i Hallsberg, att han är borta frivilligt.. Det är som sagt bara snack & vet inte riktigt om man ska tro på det. Men man kan ju hoppas han faktiskt håller sig undan frivilligt, än att han är död!
Citera
2017-05-29, 21:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyduschad.tjej
Håller med om vad flera skrivit i tråden om att det är svårt att vara ung. Lider man redan av någon psykisk åkomma så är den tiden i livet ett helvete. Själv är jag väldigt glad att jag inte är tonåring eller i 20-års åldern längre. Fy fan alltså.

Jag tycker det verkar som att Patrik verkligen har försökt leva ett bra/normalt liv men pgd av hans psykiska hälsa så klarar han inte alltid det. Kanske mådde han bättre i början av sin utbildning, eller så hade han stora förväntningar när han började plugga som sedan raserats. Inte lätt att vara från anhöriga och försöka skaffa nya vänner som student om man t.ex lider av depression. Tror att livet kanske blivit väldigt ensamt för honom i Falun.

Jag försöker komma på förklaringar till hans försvinnande som inte är självmord, men det är ju inte speciellt lätt. Det enda som får mig att tvivla på det mest tragiska är att han fortfarande inte har hittats. En möjligt teori:

Patrik kontaktar sina föräldrar om att han vill åka hem till dem för att få dem att sätta in pengar för resan på hans konto. Han har dock andra planer men är helt enkelt pank. Han har istället fått kontakt med någon via nätet som bor i Hallsberg. Han har sedan åkt dit, råkat glömma bort sina resväskor och har sedan tagit sig till den här personen. Det kanske rör sig om någon typ av förälskelse eller dyl. De har sedan umgåtts utan att ha någon större kontakt med omvärlden och därför känner de inte till att föräldrarna nu är oroliga.

Inte jättetroligt men jag kan inte riktigt komma på något bättre...

Glömma sina väskor på en åker?

Vad gjorde han där om han skulle hem till en vän?

Med all respekt, men din teori fungerar knappast ens i en B-film.
Citera
2017-05-29, 22:12
Medlem
I Hallsberg dog en yngling för ca 20-30 år sedan efter att han klättrat upp på en järnvägsvagn och fått ström genom sig. Här nog inte hänt här men fyi!
Senast redigerad av 807367 2017-05-29 kl. 22:22.
Citera
2017-05-29, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt artikeln jag citerade så har de flesta tips kollats utan resultat. Så jag förmodar att det är någon som liknar honom som folk sett. Men jag kan ha fel.

Jag tror han har tagit sitt liv, dvs han är inte ute efter uppmärksamhet. Han var deprimerad. Att sova i skogen, hålla värmen och hitta mat, låter lite väl mycket för en deprimerad person.

Men hur skulle han tagit sitt liv och inte hittats!? Hallsberg är litet, så hopp från högt höjd borde upptäckts och likaså självmord via tåg. Knappast hängt sig i ett träd det skulle också upptäckts. Kanske hittar något kryp in där han överdoserat, men kan han verkligen haft tillgång till så mycket mediciner?
Citera
2017-05-29, 22:34
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 807367
Men hur skulle han tagit sitt liv och inte hittats!? Hallsberg är litet, så hopp från högt höjd borde upptäckts och likaså självmord via tåg. Knappast hängt sig i ett träd det skulle också upptäckts. Kanske hittar något kryp in där han överdoserat, men kan han verkligen haft tillgång till så mycket mediciner?

Det händer att döda människor hängande i träd missas, särskilt under den gröna tiden på året.
Citera
2017-05-29, 22:40
Medlem
Det finns ett par dammar i närheten som är möjliga att dränka sig i. En ligger bakom Rejmes och en vid kolonilotterna vid Hässleberg.
Citera
2017-05-29, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 807367

för några år sedan utanför Laxå i närheten här av Hallsberg, förvann en man och det tog drygt 4-5 veckor innan han hittades, och det på ett område där dom letat flertalet gånger, han hade hängt sig fast väldigt högt upp i trädet och syntes helt enkelt inte.
Citera
2017-05-29, 22:52
Medlem
Om jag tänker som en person i den åldern och deprimerad. Jag
tog mig ofta 4 dagars semester från familj och vänner, sen fick jag höra skrik och gap från familj och vänner att jag orsakar oro o skam. Det hjälpe lite när jag bytte stad men så började helvetet igen med att alla skulle veta var jag var och vad jag gjorde. Jag bytte land och fick gå fri ett tag och lika väl tog alla reda på vart jag var och började ifrågasätta mitt liv. Kände att jag aldrig fick vara fri. Nu när jag bröt kontakt med alla som var jobbiga så har jag mått bra. Ibland vill man vara för sig själv. Och starta om. :/ Vill leva på ett sätt som närstående inte vill acceptera. Arbetslös men lycklig.
Senast redigerad av nippetipp 2017-05-29 kl. 22:55.
Citera
2017-05-29, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nippetipp
Om jag tänker som en person i den åldern och deprimerad. Jag
tog mig ofta 4 dagars semester från familj och vänner, sen fick jag höra skrik och gap från familj och vänner att jag orsakar oro o skam. Det hjälpe lite när jag bytte stad men så började helvetet igen med att alla skulle veta var jag var och vad jag gjorde. Jag bytte land och fick gå fri ett tag och lika väl tog alla reda på vart jag var och började ifrågasätta mitt liv. Kände att jag aldrig fick vara fri. Nu när jag bröt kontakt med alla som var jobbiga så har jag mått bra. Ibland vill man vara för sig själv. Och starta om. :/ Vill leva på ett sätt som närstående inte vill acceptera. Arbetslös men lycklig.
Men du hörde väl av dig på något sätt så att din familj förstod att du inte var
död?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in