Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-30, 09:59
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Star Witness
Tyvärr är ju begreppet liberal kapat och används helt felaktigt nuförtiden. Framförallt i USA men även på hemmaplan (ingen kan väl påstå att de s.k. "Liberalerna", med sitt lagstiftande och sina pekpinnar som bl.a. sträcker sig ända in i folks sovrum) är liberaler i ordets rätta bemärkelse. Nåväl, lite OT kanske.

Jo, det är nog så. Jag har inget emot att skit-ordet "feminism" blivit kapat, men det här ser jag som problematiskt. En del som röstar på "liberalerna" blilr ju helt grundlurade. "Partiet mot mänskliga friheter" skulle vara ett mer beskrivande namn.
Citera
2017-05-30, 10:34
  #266
Medlem
Det är ju bra att flickorna lär sig rida för bilkörning blir väl inte aktuellt när islam har tagit över i Sverige?
Citera
2017-05-30, 15:24
  #267
Medlem
M86As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Alltså det sitter vita feta män på hästar för att vita män är hemska kräk som förslavar djur genom hot om våld och annars låter dem stå i små boxar även fast de är flockdjur.

Du får gärna utveckla det om att "vita feta män" låter djur stå i "små boxar"?
Själv skulle jag snarare vilja hävda motsatsen, att det är en typiskt vit kvinna som äger en häst, som sedan står i en hästbox, men att det självklart oxå finns män som äger hästar...

Dåligt genusperspektiv på din kommentar tycker jag!
Citera
2017-05-30, 18:10
  #268
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
För ett par timmar sen imiterade ett 25-tal tjejer hästar på en 7 km lång sträcka i Stockholm. Det klassades som konst slash samhällsprotest av upphovsmakerskorna. 2 kvinnliga konstnärer på fel sida 50. Chock.

De tycker det finns för många manliga statyer, och att kvinnor ska ta mer plats, och att kvinnokroppen är ett otyglat väsen, och att det finns för mycket nakenhet, och att fotbollsfans är för högljudda, och ... ja se klippet själv. Blir fan matt.

http://www.mynewsdesk.com/se/dansens...m-city-1973220

Hur kommer detta tas emot av feministerna? Stöttar man projektet och tycker det är /insert valfritt superlativ/, eller blir det skämskudde även hos dem?

Går det att hitta nåt spår av brahet i detta?
Hur påverkar det Sverige-bilden?
Nån som vet hur mycket spektaklet kostar?
Det måste väl vara helt okej för dem att uttrycka sin åsikt .. eller?
Citera
2017-05-30, 18:26
  #269
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Låt dom få göra vad dom vill.. varför irritera sig? Ni ödslar bara er egen energi.

Uppenbart finns det en hel del män som provoceras av att tjejer/kvinnor tar plats. Uppenbart finns det väldigt många som tror att feminism enbart existerar inom "extremvänstern". Uppenbart är det även att många män tror att dessa dansande tjejers största önskan är att bli våldtagna av en invandrare.

Den kvinnosyn som uppvisas i tråden är rent ut sagt bedrövlig och jag förstår att dansare, vänster som höger, feminist eller inte ställer upp på ett sådanthär projekt.

Att få tänkande människor svarat i tråden är ett tydligt tecken på att sådana här aktioner behövs även om jag inte tror att just ni skulle förändras. Framgångar för SD och minskad invandring, slakt av kvinnor som anser att de bör värderas på samma sätt som män lyfter ni fram som argument.

Hör ni inte själva hur jävla dumt det låter? Tror knappast man behöver vara "vänsterextrem" för att genomskåda ert svammel...

Det är ett konstprojekt som genomförts och oavsett politiskt perspektiv måste man se det som lyckat och väl genomfört, kika bara på denna tråd som exempel på att aktionen väckt debatt även om det här mest handlar om ryggdunkningar om hur feta, äckliga och obildade tjejer är samt invandring och SD:s förträfflighet.
Citera
2017-05-30, 18:29
  #270
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KattenMedCiggen
De borde fokusera på att själva prestera, istället för att fokusera på andra personer som har presterat och fått sig en staty.

Som de dansare de är tycker jag de presterar bra inom projektets ramar...
Citera
2017-05-30, 18:31
  #271
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Man kan ju undra vad det är för slags staty de egentligen vill ha, duger det med en staty av en enbent, androgyn och lesbisk negerjude mitt på Sergels Torg?

Du har uppenbart valt att inte begripa projektet... För gemene svensk är det trots allt uppenbart.
Citera
2017-05-30, 18:35
  #272
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Den här tråden visar verkligen på hur sjukt tråkigt samhället skulle se ut om Antifeminister styrde. Endast naturalistisk och avbildande konst (helst gjord av män såklart) skulle vara tillåtet. Allt annat verkar ju vara oerhört kränkande för er.

Slappna av; det är bara ett dansperfomance. Ett rätt skojigt sådant också. Och med en poäng som är svår att debattera emot. Ja, majoriteten av stadens statyer som visar någon form av makt är manliga. De kvinnliga ska bara behaga. Det visar helt enkelt på en patriarkal och könsskev historia.

Kan ha missat nåt inlägg och det ber jag om ursäkt för isåfall... Kul att någon efter 158inlägg iaf begriper sig på frågan och diskuterar just frågan...
Citera
2017-05-30, 19:02
  #273
Medlem
Browngreeneyess avatar
Dårskap
Citera
2017-05-30, 19:22
  #274
Medlem
Worldwatchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Du har uppenbart valt att inte begripa projektet... För gemene svensk är det trots allt uppenbart.


Om du inbillar dig att gemene svensk förstår det här tilltaget så är du ett riktigt sorgligt cyklop. De flesta skrattar så klart åt den här typen av pajaserier. Vad är det som ska förstås? Att det är vita män som historiskt byggt våra samhällen? Ja, jag tror de flesta är medvetna om det faktiskt.
Citera
2017-05-30, 19:30
  #275
Medlem
Haha! De gjorde det bra, tycker jag. Ser ni inte hästarna? Förstår inte heller upprördheten, detta är ju en väldigt snäll och sympatisk performance. Det finns ju andra konstnärer som exempelvis biter publiken i benet och så, här blev väl ingen ens jagad av hästflocken.

Själv var jag häst i omgångar som litet barn och förflyttade mig ungefär så där så fort vi skulle någonstans, samt gnäggade som svar på tilltal mm som jag trodde att hästar betedde sig. Det var roligt, vad jag kommer ihåg. Mina fina föräldrar visste att det där skulle rätta till sig någonstans vid matdags, då t.o.m. en riktigt livlig fantasi gick bet på att få ens det grönaste gräs eller klöverhaltiga hö att smaka gott.

De verkar ha lyckats i alla fall - uppmärksamhet har de ju fått för sitt budskap!
Citera
2017-05-30, 19:45
  #276
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det måste väl vara helt okej för dem att uttrycka sin åsikt .. eller?
Jo, men sätta sig och bajsa på öppna platser i stan är ingen vidare bra idé.
Barn, djur och annat kan få i sig skiten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback