2015-10-24, 01:18
Medlem
Tror nog att de först att de första åren kan vara bra för någon med ångestproblem...
Citera
2015-10-28, 03:00
Medlem
rex144s avatar
jag tor inte man har tid med ångest, pressen är så stor varje dag med att både lära sig franska, lära sig regelverket utantill, varje förseelse bestraffas, adepter pressas till det yttersta varje dag, sedan ska man komma in i gruppen, med negrer, asiater, araber, slaver, det kan bli en del slagsmål,
även gruppen utsätts för enorm press,
det gäller att överleva, överlevnadsinstinkten måste kicka in, hur vältränad man än är så är det enormt påfrestande mentalt och fysiskt,
de vill jo bryta ner individer och skapa vi känsla,
Citera
2015-10-31, 10:31
Medlem
Arsedestroyers avatar
Para Legion 2016, en hyllnings-video från FFL:s officiella sida.

https://youtu.be/UVsSgr9i5ck
Citera
2015-11-08, 19:59
Medlem
Hej alla!

Jag har funderat nu ett tag på att åka ner till legionen. Jag är inte helt otränad precis, har tränat både thai-boxning och kung-fu i 5 år nu och kan nog göra en 40 armhävningar i alla fall så det är inga problem med det fysiska direkt. Jag antar att jag inte behöver dela mina skäl för att åka ner dit med en massa okända människor på internet men låt oss bara säga att jag har haft väldigt mycket problem med famlijen största delen av mitt liv (har även en kusin som åkte ner dit för en 8 år sen ungefär). Mina betyg är nästan alla F så det ligger ingen brilljant framtid där inte, donken högst. Mitt enda problem är åldern, jag är nämligen knappt 16 än så länge och vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Försökte berätta för en kompis men han tyckte bara jag var dum i huvudet och vi har inte pratat på veckor. Jag vet exakt vad jag ger mig in på eftersom jag haft viss kontakt med min kusin som åkte dit. Det var ganska mycket drama kring att han åkte dit då han inte berättade för någon och ingen visste var han ens var på ett halvt år. Är inte rädd för att varken lämna mina bröder, kompisar, tjejen och allra minst mina föräldrar. Tänkte dessutom vara så fräck å be pappa att hjälpa mig skriva på så att jag kan åka dit redan vid 17.5 års ålder, hur ska jag te mig? Jag tänker mest på det här med att förklara för både för mamma och pappa och sedan dessutom fråga om han kan skriva på så att jag kan åka tidigare? Finns det mer än det fysiska som jag kan förbereda (har aldrig varit något fel på motivationen). Tack på förhand! Kommentarer om min ålder undanbedes men det är en fri värld
Citera
2015-11-08, 21:55
Medlem
tintin-s avatar
Kan jag skicka mina tjänade pengar till Sverige?
Citera
2015-11-08, 22:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jomac99
Hej alla!

Jag har funderat nu ett tag på att åka ner till legionen. Jag är inte helt otränad precis, har tränat både thai-boxning och kung-fu i 5 år nu och kan nog göra en 40 armhävningar i alla fall så det är inga problem med det fysiska direkt. Jag antar att jag inte behöver dela mina skäl för att åka ner dit med en massa okända människor på internet men låt oss bara säga att jag har haft väldigt mycket problem med famlijen största delen av mitt liv (har även en kusin som åkte ner dit för en 8 år sen ungefär). Mina betyg är nästan alla F så det ligger ingen brilljant framtid där inte, donken högst. Mitt enda problem är åldern, jag är nämligen knappt 16 än så länge och vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt. Försökte berätta för en kompis men han tyckte bara jag var dum i huvudet och vi har inte pratat på veckor. Jag vet exakt vad jag ger mig in på eftersom jag haft viss kontakt med min kusin som åkte dit. Det var ganska mycket drama kring att han åkte dit då han inte berättade för någon och ingen visste var han ens var på ett halvt år. Är inte rädd för att varken lämna mina bröder, kompisar, tjejen och allra minst mina föräldrar. Tänkte dessutom vara så fräck å be pappa att hjälpa mig skriva på så att jag kan åka dit redan vid 17.5 års ålder, hur ska jag te mig? Jag tänker mest på det här med att förklara för både för mamma och pappa och sedan dessutom fråga om han kan skriva på så att jag kan åka tidigare? Finns det mer än det fysiska som jag kan förbereda (har aldrig varit något fel på motivationen). Tack på förhand! Kommentarer om min ålder undanbedes men det är en fri värld
Tycker i första hand att du skall ta kontakt med din kusin och höra vad han tycker om dina planer.
Citera
2015-11-10, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Tycker i första hand att du skall ta kontakt med din kusin och höra vad han tycker om dina planer.

Tog kontakt med kusinen, han tyckte ju inte det var någon super-idé direkt. Men det han sa då jag berättade för honom lär ju inte ändra på någonting dessvärre
Citera
2015-11-10, 17:32
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Tog kontakt med kusinen, han tyckte ju inte det var någon super-idé direkt. Men det han sa då jag berättade för honom lär ju inte ändra på någonting dessvärre

Hade din kusse några råd till dig?
Citera
2015-11-10, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Hade din kusse några råd till dig?

Alltså nja han var ganska kortfattad av sig, det var ingen utdragen dialog utan mer i stil med "det tycker jag inte är en bra lösning". Han hade inga argument till varför dock, när jag frågade om varför så sa han bara att det inte lät som en bra idé.
Citera
2015-11-10, 21:26
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Alltså nja han var ganska kortfattad av sig, det var ingen utdragen dialog utan mer i stil med "det tycker jag inte är en bra lösning". Han hade inga argument till varför dock, när jag frågade om varför så sa han bara att det inte lät som en bra idé.
Om jag vore som dig, skulle jag nog tänka på det din kusse säger, efter åtta år i legionen så bör han veta vad han talar om. Om inte annat så är det nog bra att respektera honom, åker du ner så har du knappast råd att göra dig ovän med honom.
Citera
2015-11-10, 21:58
Medlem
Citat:
Hej alla!

---
"jomac99", att tro att det viktigaste är det fysiska i FFL kan vara bedrägligt. Bra fysik är alltid bra men det viktigaste är nog innehållet i ditt huvud. Din berättelse om betygen låter inte så bra men kan gå. Om du är en aning allmänsmart så fungerar nog FFL skapligt.

Det som bekymrar mig är när du skriver att du inte vill dela dina skäl med en massa okända på internet!!! Hur tror du hur det blir i legionen? Där kommer du att dela det mesta med okända människor, speciellt i början av utbildningen.

Att jag sedan känner vissa vibbar om att din berättelse toligen inte är riktigt sann gör nog att jag avslutar här för denna gång. Du skriver för bra med hänsyn till din sagda ålder/skolbakgrund/betyg. Alltså dessutom troligen påhitt av dig om din kusins ev. äventyr i legionen?

Kanske tyckte du "jomac99" som nu trots allt troligen fick en relativt god uppfostran att du ville använda den till att försöka att föra oss andra stackars FB-medlemmar med tycke för legionen, lite bakom ljuset, här i FFL-tråden.

"jomac99", tänk så här isället för att ev.hitta på:

¤¤¤ var dig själv
det finns redan så många andra. ¤¤¤

(Inte som du?).

Mvh
/BC
Senast redigerad av Bruce Coleman 2015-11-10 kl. 22:13.
Citera
2015-11-10, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruce Coleman
---
"jomac99", att tro att det viktigaste är det fysiska i FFL kan vara bedrägligt. Bra fysik är alltid bra men det viktigaste är nog innehållet i ditt huvud. Din berättelse om betygen låter inte så bra men kan gå. Om du är en aning allmänsmart så fungerar nog FFL skapligt.

Det som bekymrar mig är när du skriver att du inte vill dela dina skäl med en massa okända på internet!!! Hur tror du hur det blir i legionen? Där kommer du att dela det mesta med okända människor, speciellt i början av utbildningen.

Att jag sedan känner vissa vibbar om att din berättelse toligen inte är riktigt sann gör nog att jag avslutar här för denna gång. Du skriver för bra med hänsyn till din sagda ålder/skolbakgrund/betyg. Alltså dessutom troligen påhitt av dig om din kusins ev. äventyr i legionen?

Kanske tyckte du "jomac99" som nu trots allt troligen fick en relativt god uppfostran att du ville använda den till att försöka att föra oss andra stackars FB-medlemmar med tycke för legionen, lite bakom ljuset, här i FFL-tråden.

"jomac99", tänk så här isället för att ev.hitta på:

¤¤¤ var dig själv
det finns redan så många andra. ¤¤¤

(Som du).

Mvh
/BC

Ja jag måste börja med att säga tack!
Jag blev glad att du gav mig en komplimang för min skrivning, däremot så är jag nog helst tacksam för svar som på något vis skulle kunna hjälpa mig. Du behöver inte tro på att jag är 16, du behöver heller inte tro att min kusin är med i främlingslegionen. Jag förstår inte heller varför du tror att jag skulle ljuga om något så oradikalt Hade jag velat ljuga så hade jag förmodligen hittat på någon historia om att jag är en gammal skadad krigs veteran, men det är kanske bara jag. Men gör som du vill, jag bryr mig faktiskt inte. Vill inte vara otrevlig eller så men jag gillar dig inte mindre för att du tror att jag ljuger, dock är jag helst tacksam för scar som är relevanta. Skit i min kusin, skit i min ålder utan fokusera mer på "hur ska jag kunna förklara detta för mina bekanta". Ville bara ha svar på en enkel(?) fråga så jag skiter faktiskt i alla svar som inte har med den att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in