2017-05-29, 18:11
Medlem
Hela storyn är så typisk för nazister. De kommer ihop sig, och blir ovänner för vad skit som helst.
Citera
2017-05-29, 18:14
Medlem
Klart svinigt, visst, men känns som det fått aningens stora proportioner...
Det här kunde kanske Björn och JDG löst privat på nåt vänster?
Sen verkar den där C vara som en typisk tonårsbrud i sinnet.... Inget konstigt att brudar beter sig på det viset.
Citera
2017-05-29, 18:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blofeldt
Hela storyn är så typisk för nazister. De kommer ihop sig, och blir ovänner för vad skit som helst.
Du menar i motsats till vänstern, då? Det är inte för inte som man skämtade om att om man satte två kommunister i samma rum så startades två olika partier.
Citera
2017-05-29, 18:16
Medlem
Vad tror ni om att ta in Conrad som ersättare, det skulle nog uppskattas av "vissa" här.

Inte mycket att säga om detta i övrigt. Har i Ingrid & Conrad tråden uttryckt frågetecken kring Jonas vad gäller hans omfamnande av katolicismen och detta övertygar bara åtminstone mig ännu mer om att något inte står riktigt rätt till med människan. Vem beter sig så här? Som sagt, han fick en chans till nystart i.o.m flytten och hade alla möjligheter att åstadkomma någonting bra, och så går han och bara förstör allt - både för sig själv, projektet och kollegorna. Vet inte vem denna kvinna är men hon måste vara något alldeles speciellt om man bara är beredd att släppa allt på det sättet.

Personligen kommer jag inte sakna honom nämnvärt då mina favoriter i podden ändå är Dan och till viss del Magnus. Visst innebär avbräcket att projektet förlorar de intellektuella muskler som man ändå får medge att Jonas bidrog med men jag kommer med nöje fortsätta följa Motgift trots det här beskedet.
Citera
2017-05-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Du menar i motsats till vänstern, då? Det är inte för inte som man skämtade om att om man satte två kommunister i samma rum så startades två olika partier.

Samma sak i dessa vänsterextrema kretsar. Jag har själv upplevt det på nära håll.
Citera
2017-05-29, 18:25
Medlem
oldtimedrunks avatar
Vilken jvla soppa! Förstör allt! Trojkan var själva grejen! Man kan försöka låtsas att det inte spelar nån roll, men det gör det.

Om nu historien stämmer så ska JDG betala tillbaks de pengar han tagit emot. Förväntade mig att när han flyttade till Berlin, så skulle han engagera sig på heltid. Men icke! Vad har han pysslat med därnere egentligen?

Det är sånt här som gör att folk inte orkar engagera sig med tid och pengar. Ska ett kärleksgroll rasera hela projektet?
Senast redigerad av oldtimedrunk 2017-05-29 kl. 18:30.
Citera
2017-05-29, 18:30
Medlem
prolapse89s avatar
Ju mer jag tänker på det desto onödigare känns det av motgift, Jonas har ändå rätt till prima nocta, inga konstigheter.
Citera
2017-05-29, 18:34
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Vilken jvla soppa! Förstör allt! Trojkan var själva grejen! Man kan försöka låtsas att det inte spelar nån roll, men det gör det.

Om nu historien stämmer så ska JDG betala tillbaks de pengar han tagit emot. Förväntade mig att när han flyttade till Berlin, så skulle han engagera sig på heltid. Men icke! Vad har han pysslat med därnere egentligen?

Det är sånt här som gör att folk inte orkar engagera sig med tid och pengar. Ska ett kärleksgroll rasera hela projektet?
Känns som det är en lite försenad 40-års kris... ska uppleva ungdomen igen nu när hans egna barn flugit ut och lever sina egna liv, det mångåriga förhållandet med frugan är bakom sig likväl tiden i England... att som då nybliven singel på 45-bast nyinflyttad i en häftig Europeisk storstad vill veta ens "sexuella värde" på marknaden är... inte helt överraskande... nu var det ju inte en tysk tjej han kladdat på men... går att förstå varför han gjort från den synvinkeln iaf.
Citera
2017-05-29, 18:36
Medlem
motarbetars avatar
Lite önsketänkande från min sida kanske, men man kan hoppas att Jonas och Björn kan gräva ner stridsyxan när detta har lagt sig lite.

Självklart är det som att Jonas sätter kniven i ryggen på Björn, men det kanske ligger fler faktorer bakom det hela.
Jonas har ju inte heller haft hälsan med sig alltid så kanske kan va bra med ett längre break, och komma tillbaka med nya friska tag.

Säga vad man vill, men han är intellektuell och en intressant person som lockar folk till vår sida.
Citera
2017-05-29, 18:38
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Lite önsketänkande från min sida kanske, men man kan hoppas att Jonas och Björn kan gräva ner stridsyxan när detta har lagt sig lite.

Självklart är det som att Jonas sätter kniven i ryggen på Björn, men det kanske ligger fler faktorer bakom det hela.
Jonas har ju inte heller haft hälsan med sig alltid så kanske kan va bra med ett längre break, och komma tillbaka med nya friska tag.

Säga vad man vill, men han är intellektuell och en intressant person som lockar folk till vår sida.
Om Jonas och Björn gräver ned stridsyxan spelar väl ingen roll då Motgifts ståndpunkt är att han brutit mot reglerna och moralen..
Citera
2017-05-29, 18:45
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Om Jonas och Björn gräver ned stridsyxan spelar väl ingen roll då Motgifts ståndpunkt är att han brutit mot reglerna och moralen..

Nu är ju inte Motgifts redaktion en samling på hundratals anställda, utan mer en handfull skara vänner som driver detta.

Jag tror att om Björn kan förlåta honom när det gått en tid så kommer han tillbaka.
Citera
2017-05-29, 18:50
Medlem
oldtimedrunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Nu är ju inte Motgifts redaktion en samling på hundratals anställda, utan mer en handfull skara vänner som driver detta.

Jag tror att om Björn kan förlåta honom när det gått en tid så kommer han tillbaka.

Men eftersom de tagit så kraftfullt avstånd från JDG så vore att ta tillbaka JDG som diskvalificera sig själva.

" När någon av våra närmaste bryter mot dessa grundläggande principer vore det därför hyckleri från vår sida att fortsätta upprätthålla kontakten med den personen. Den nationella oppositionen har alldeles för många gånger sett mellan fingrarna med antisocialt och ickenationellt beteende, och Motgift vill inte gå i den fälla som så många andra gått tidigare."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in