2017-05-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Varför hämtade ingen killen? Låta en deprimerad och förvirrad ta tåget med mobilkontakt… inte bra… föräldrarna måste känna skuld nu… Han borde ha blivit omhändertagen redan i Falun. De har kanske kämpat med och för honom länge.
skulle de åkt från Malmö så tar det enligt beskrivning 7,45 tim. är det bättre sitta själv på ett rum då eller komma ut å se folk när man är deprimerad??
Citera
2017-05-29, 10:01
Medlem
Kravallens avatar
Återigen info om att han setts efter försvinnandet i byn.

Citat:
"Han gick mot sannahed/rala i måndags (sågs av vittne), men sedan setts i Hallsberg igen på tisdagen! Polisen vet om detta!"

Karta vart Sannahed ligger:
https://www.google.de/maps/place/692+92+Sannahed,+Sweden/@59.0819412,15.0839415,13.04z/data=!4m5!3m4!1s0x465c0db37b5263d1:0xa00fef5b28cdd 60!8m2!3d59.09295!4d15.17756?hl=en

Kanske därför de inte söker efter han då de tror han håller sig undan frivilligt?
Citera
2017-05-29, 10:18
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Återigen info om att han setts efter försvinnandet i byn.

Karta vart Sannahed ligger:
https://www.google.de/maps/place/692+92+Sannahed,+Sweden/@59.0819412,15.0839415,13.04z/data=!4m5!3m4!1s0x465c0db37b5263d1:0xa00fef5b28cdd 60!8m2!3d59.09295!4d15.17756?hl=en

Kanske därför de inte söker efter han då de tror han håller sig undan frivilligt?

Det vore ju fantastiskt om det är han. Var har du sett infon?
Citera
2017-05-29, 10:19
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det vore ju fantastiskt om det är han. Var har du sett infon?

Kommenterat av en Hallsbergs-bo (såvitt jag kan förstå) på Missing Peoples facebook.
Citera
2017-05-29, 10:21
Medlem
Det är nog så att polisen kollar upp om det finns någon substans i tipsen som kommer in och gör ett sök själva först. Är det troligt att det stämmer så ritar de upp nya kartor som de ger ut till Missing People.
Missing People måste invänta ett ok från polis innan de söker av ett område för att inte förstöra ev spår.

Det är alltså allmänhetens iakttagelser som styr vilka områden som ska sökas av.
Citera
2017-05-29, 10:40
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Kommenterat av en Hallsbergs-bo (såvitt jag kan förstå) på Missing Peoples facebook.

Då får vi hoppas det är sant och inte nåt hittepå från någon som trollar. Händer ju då och då i trådarna här på Flashback att idioter hittar på saker för att få en reaktion.
Citera
2017-05-29, 10:42
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Då får vi hoppas det är sant och inte nåt hittepå från någon som trollar. Händer ju då och då i trådarna här på Flashback att idioter hittar på saker för att få en reaktion.

Ja, verkligen. Det verkar ju dock finnas anledning till att Missing People inte söker idag som ex. Men ja, kanske dyker upp en kedja även i eftermiddag. Vem vet.
Citera
2017-05-29, 10:48
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ja, verkligen. Det verkar ju dock finnas anledning till att Missing People inte söker idag som ex. Men ja, kanske dyker upp en kedja även i eftermiddag. Vem vet.

Men om han är vid liv och håller till i ett visst område borde det väl vara ännu mer angeläget att de söker.? Tipset ifrågasätts för övrigt av en i tråden.

Citat:
Jasså dom vet att det är han till 100% ? Annars får man ju inte skriva att det är han. Har läst att det finns en kille som är väldigt likt han, så lik att dom ringde polisen men det visade sig att det inte var han

Bild på inlägget i filen nedan.

https://minfil.org/Z9W0I5b3b5/IMG_4113.PNG
Citera
2017-05-29, 10:53
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Men om han är vid liv och håller till i ett visst område borde det väl vara ännu mer angeläget att de söker.? Tipset ifrågasätts för övrigt av en i tråden.

Bild på inlägget i filen nedan.

https://minfil.org/Z9W0I5b3b5/IMG_4113.PNG

Såg ett inlägg från i Fredags att någon hade skådat en lik person även då. Dock är det ju också värt att ifrågasätta helt klart. Min teori är ju att han håller sig undan pga ångest (eller dylikt) och det är väl därför jag tar till mig sådan här information lättare också.
Citera
2017-05-29, 11:50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Såg ett inlägg från i Fredags att någon hade skådat en lik person även då. Dock är det ju också värt att ifrågasätta helt klart. Min teori är ju att han håller sig undan pga ångest (eller dylikt) och det är väl därför jag tar till mig sådan här information lättare också.

Det är inget fel i att hoppas han är vid liv. Däremot har han varit borta i 7 dagar utan att ha använt sitt kort vad jag förstått. Eftersom han inte har med sig sina väskor hade han ju inte med sig mycket mat. Så vad har han levt på?
Citera
2017-05-29, 12:09
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Det är inget fel i att hoppas han är vid liv. Däremot har han varit borta i 7 dagar utan att ha använt sitt kort vad jag förstått. Eftersom han inte har med sig sina väskor hade han ju inte med sig mycket mat. Så vad har han levt på?

Motiverad fråga. Finns det uppgifter om han hade några pengar med sig under resan? Plånboken hittades väl inte? Har de läckt något när/om han gjort uttag i Falun innan han åkte?
Citera
2017-05-29, 12:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Motiverad fråga. Finns det uppgifter om han hade några pengar med sig under resan? Plånboken hittades väl inte? Har de läckt något när/om han gjort uttag i Falun innan han åkte?

Varken plånbok eller mobil fanns i de upphittade väskorna. Så förmodligen bar han med sig dem.

Nej, inget har framkommit om att han hade fickorna fulla av pengar. Men om han hade kontanter och hela Hallsberg vet om försvinnandet - borde inte någon ha sagt att en man som passar in på beskrivningen har handlat mat i den riktning han försvann? Det finns ju inte bär och svamp att äta just nu. Och att jaga känns lite väl avancerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in