2017-05-28, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Fast det här är ju ett konstperformance som inte spelar någon roll alls.
Den feminism som är ett problem är ju den ovetenskapliga som smyger sig in i politiken, skolan och arbetslivet. Feminism som bygger på genusforskning som inte lyder under vetenskapliga fakta. Det är där fokus måste ligga.
Avhandlingar som inte klarar en vetenskaplig granskning ska inte kunna användas som fakta.
Konsten måste vara fri oavsett hur galen den än kan tyckas vara. Den här är ju endast gjort för att provocera och väcka uppmärksamhet vilket verkar fungera utmärkt.
Det är oerhört svårt att provocera med konst idag så det här var extremt lyckat med facit i hand.

Så att om man använder feminismen och får reaktioner är det lyckat som konstform.
Dårarnas paradis.
Protestera mot manliga statyer visar på ett absolut nollvärde också inom konst.
Citera
2017-05-28, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Så att om man använder feminismen och får reaktioner är det lyckat som konstform.
Dårarnas paradis.
Protestera mot manliga statyer visar på ett absolut nollvärde också inom konst.

Något var det ju tvunget att symbolisera. Annars hade det inte varit konst.
Citera
2017-05-28, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Något var det ju tvunget att symbolisera. Annars hade det inte varit konst.

Ok, point taken. Feminismen i sig är också en konstart.
Citera
2017-05-28, 11:27
Medlem
flaskborstes avatar
Feministerna är väldigt inkonsekventa. För 20-30 år redan så förde dom ett korståg mot kvinnliga statyer.. ex. fanns det en kopia av "Venus från Milo" i Norrköping. Den fick plockas ner då feministerna ansåg den sexistisk och opassande. Nu efter att mängder av liknande statyer slaktats av feministerna så gnäller dom över att det endast finns manliga statyer ?

Statyer avbildar oftast folk som fått något utfört i sina liv.. Krigar konungar, forskare och liknande. Kvinnor förekommer helt enkelt inte lika ofta i historien på grund av hur samhället sett ut genom tiderna. Visst finns det statyer av kvinnor Marie Curie ex. Romerska kvinnor som Agripina, Levia och liknande kvinnor som haft maktpositioner.

Anna Lind lär det finnas en staty av om jag inte mins fel, så hela grejen är enbart till för att klanka ner på män och öka hatet mot män för att skapa en lesbisk utopi i framtiden.
Citera
2017-05-28, 11:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Fast det här är ju ett konstperformance som inte spelar någon roll alls.
Den feminism som är ett problem är ju den ovetenskapliga som smyger sig in i politiken, skolan och arbetslivet. Feminism som bygger på genusforskning som inte lyder under vetenskapliga fakta. Det är där fokus måste ligga.
Avhandlingar som inte klarar en vetenskaplig granskning ska inte kunna användas som fakta.
Konsten måste vara fri oavsett hur galen den än kan tyckas vara. Den här är ju endast gjort för att provocera och väcka uppmärksamhet vilket verkar fungera utmärkt.
Det är oerhört svårt att provocera med konst idag så det här var extremt lyckat med facit i hand.

Haha! "Konst". Ja, att kalla det "konst" är väl ursäkternas sista reträttväg.

Jag tar mig friheten att kalla det skit och bedömer gärningarna efter det. Det är inte för "konstvärdet" folk är upprörda och kritiserar det by the way.
Citera
2017-05-28, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cybernetics.Visor
det enda som sker är att man blir mer och mer deprimerad av fåren...det är zombies...ska man låta dom få gå omkring eller ska man avrätta dom typ...få ett slut på deras lidande..man ser ju på folk nuförtiden...fullproppade med droger och lever i misär...studenter med lån upp till halsen...kan inte betala tillbaka...dom bor hemma...dom har inte råd...det finns inte jobb...
allt pekar neråt, jag ser bara mörker...det är på väg.
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jag antar att du hade gått runt med ett stort leende i Tyskland, på 30-talet? Förändringens vindar är ju alltid goda?

Ja, vad ska man säga, thank you for proving my point?

En foliehatt som utövar projicerad introaggression genom att uppmana till avrättning och någon som tar världsrekord i Goodwins law.

Orsak? Ett gäng tjejer gör en galoppdans genom stan.
Citera
2017-05-28, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, vad ska man säga, thank you for proving my point?

En foliehatt som utövar projicerad introaggression genom att uppmana till avrättning och någon som tar världsrekord i Goodwins law.

Orsak? Ett gäng tjejer gör en galoppdans genom stan.
du förstår inte det underliggande meddelandet...som jag sa det är en brutalt ond agenda i budskapet
Citera
2017-05-28, 11:43
Medlem
Är inte det här att betrakta som normalt då folk som går på trottoarer klassas som psykiskt sjuka? Ni får bestämma er för vad som ska anses normalt och inte.
Citera
2017-05-28, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Haha! "Konst". Ja, att kalla det "konst" är väl ursäkternas sista reträttväg.

Jag tar mig friheten att kalla det skit och bedömer gärningarna efter det. Det är inte för "konstvärdet" folk är upprörda och kritiserar det by the way.

Helt rätt, min uppfattning är att många av våra samtida konstnärer har blandat ihop begreppet originell med konstigt.
Citera
2017-05-28, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cybernetics.Visor
du förstår inte det underliggande meddelandet...som jag sa det är en brutalt ond agenda i budskapet

Jodå. Det är inte alls svårt att förstå var du befinner dig.
Citera
2017-05-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyAlfa
Helt rätt, min uppfattning är att många av våra samtida konstnärer har blandat ihop begreppet originell med konstigt.

Jag tror jag vet varför det finns så mycket kvinnliga konstnärer. Det är för att ingen skulle ha blivit provocerad om ett gäng killar gjort något liknande. De hade istället fått ett kontrakt av någon tv-kanal och fått betalt för att göra sig till allmänt åtlöje inför kamerorna.
Tjejerna däremot provocerar bara vilket som mest duger som "konst".
Citera
2017-05-28, 12:02
Medlem
PK-befriads avatar
Så nu har de galopperat mot den vita mannens kulturella arv, när kommer galoppen mot blattevåld och negerbrutalitet?

Självdestruktiva idioter. De är nyttiga idioter åt dem som vill bryta ned, demoralisera och försvaga de vita folken. Oy vey ni vet vilka jag talar om.

PS. De skulle aldrig protestera mot statyer föreställande färgade människor, då skulle ni vet vilka komma och ta dem i öronen. Dessa kulturmarxister är antivita och det är de vita de vill åt.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-05-28 kl. 12:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in