2017-05-28, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Nej, det värsta är att du bara företräder bråkdelar av promillen och kommer med största sannolikhet dö bitter, antingen pga att du inser att du kastat bort ditt liv på nonsens, alternativt att du misslyckas uppnå insikt och istället dör ensam under din foliehatt.
vi får se frank......vem det är som är förberedd när samhället kollapsar.
Citera
2017-05-28, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cybernetics.Visor
vi får se frank......vem det är som är förberedd när samhället kollapsar.

Det kanske bittraste och sorgligaste i kråksången är att även om samhället skulle kollapsa av någon anledning, hade du och dina gelikar varit de första som gick åt.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2017-05-28 kl. 15:36.
Citera
2017-05-28, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Den här tråden visar verkligen på hur sjukt tråkigt samhället skulle se ut om Antifeminister styrde. Endast naturalistisk och avbildande konst (helst gjord av män såklart) skulle vara tillåtet. Allt annat verkar ju vara oerhört kränkande för er.

Slappna av; det är bara ett dansperfomance. Ett rätt skojigt sådant också. Och med en poäng som är svår att debattera emot. Ja, majoriteten av stadens statyer som visar någon form av makt är manliga. De kvinnliga ska bara behaga. Det visar helt enkelt på en patriarkal och könsskev historia.
HR Giger är min favoritkonstnär, hans målningar är till skillnad från detta projekt estetiskt tilltalande, finns ingen som helst estetik i denna installation.
Men det är ändå underhållande att titta på, så förbaskat pajjigt, hade nog saknat sådana här stollerier om de försvinner.
Citera
2017-05-28, 15:49
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Eftersom de använder de rätt kodade uttrycken kommer tilltaget sannolikt att applåderas.

Som feminist måste jag givetvis stödja tjejgaloppen som protestaktion. Media var ju där på momangen, och allt som lockar media är ju bra för Sverige. Vi minns när Gudrun Schyman eldade upp 100 000 kr över en grill i Almedalen. Starkt jobbat även där.

Det handlar om initiativ, och det finns inga dåliga initiativ - så länge det är vi feminister som startar det hela.
Citera
2017-05-28, 15:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Den här tråden visar verkligen på hur sjukt tråkigt samhället skulle se ut om Antifeminister styrde. Endast naturalistisk och avbildande konst (helst gjord av män såklart) skulle vara tillåtet. Allt annat verkar ju vara oerhört kränkande för er.

Slappna av; det är bara ett dansperfomance. Ett rätt skojigt sådant också. Och med en poäng som är svår att debattera emot. Ja, majoriteten av stadens statyer som visar någon form av makt är manliga. De kvinnliga ska bara behaga. Det visar helt enkelt på en patriarkal och könsskev historia.

Vad är lösningen, att vi beställer X antal statyer av Drottning Margareta, Kristina och Hedwig Eleonora till häst och sprider runt stan?

Man ser vad man vill se. Jag har sett en hel del nakna män i statyform.

Vad som är riktigt trist konst är kommunistisk konst. Konst inte för att skapa debatt utan för att styra tankar.

Edit Min avatar blev nyligen beskylld för att vara nazistisk eftersom det var en kraftull kvinnokropp.
Damned if you do, damned if you don't

När jag valde den trodde jag den föreställde Blenda Badass of Småland (också en kraftfull kvinna). Mest valde jag den för att en är lik mig fysiskt. Jag trodde det var en vikingakvinna. Men det är moder Svea. Inte så patriarkalt direkt va. Hon finns som på min avatar i Gamla stan och på riksdagshuset.

Någon manlig fasadklättrare kan ju ha en dansperformance för att vi är så matriarkala att vi säger Moder Svea och inte Fader Sveg.

Naket mansgodis från kungliga huvudstaden.

Tor
https://3.bp.blogspot.com/-yzmROr_SovM/V77B-hBq-oI/AAAAAAAAFEI/hBpdQsXN8bYtCrNErwOd8DD6FiECEu1awCLcB/s640/Mariatorget.jpg

Strindberg
https://1.bp.blogspot.com/-2i6-Iiyj3Ew/V77A5Fe6weI/AAAAAAAAFDg/gQjLBoCwO-IQT6ZaMK1o2EQWfldy_XdxACLcB/s400/Strimdberg2.jpg

Du kan ju ställa dig utanför Konserthuset, stadion, eller åka till Millesgården om du vill glana.

Faller Vigeland på läppen?

http://www.lakartidningen.se/OldWebArticleImages/5/5501/large/2007KU1578_Fig3.jpg

Prova vigelandsparken i Oslo.
Senast redigerad av Gertrud1 2017-05-28 kl. 16:14.
Citera
2017-05-28, 16:24
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
För ett par timmar sen imiterade ett 25-tal tjejer hästar på en 7 km lång sträcka i Stockholm. Det klassades som konst slash samhällsprotest av upphovsmakerskorna. 2 kvinnliga konstnärer på fel sida 50. Chock.

De tycker det finns för många manliga statyer, och att kvinnor ska ta mer plats, och att kvinnokroppen är ett otyglat väsen, och att det finns för mycket nakenhet, och att fotbollsfans är för högljudda, och ... ja se klippet själv. Blir fan matt.

http://www.mynewsdesk.com/se/dansenshus/pressreleases/city-horses-en-dansgalopp-genom-stockholm-city-1973220

Hur kommer detta tas emot av feministerna? Stöttar man projektet och tycker det är /insert valfritt superlativ/, eller blir det skämskudde även hos dem?

Går det att hitta nåt spår av brahet i detta?
Hur påverkar det Sverige-bilden?
Nån som vet hur mycket spektaklet kostar?

Personligen tycker jag att det borde va skottpengar på feminister
Citera
2017-05-28, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Som feminist måste jag givetvis stödja tjejgaloppen som protestaktion. Media var ju där på momangen, och allt som lockar media är ju bra för Sverige. Vi minns när Gudrun Schyman eldade upp 100 000 kr över en grill i Almedalen. Starkt jobbat även där.
Tja, konst ska väl beröra och provocera, det är väl det som gäller idag. I så fall tycker jag Schymans eldning av en tusenlapp (det var väl inte 100.000?) var en mer provocerande handling.

Jag har svårt att bli förbannad över den här galopprundan. Men jag blir inte heller berörd. Och det är väl det som är meningen? Vem är målgruppen? Flashback kanske, här blir det ju reaktioner....

Personligen får jag lite bimbovibbar av det här spektaklet. Tjejerna gör ju inget annat än att visa upp sina vältränade läckra danskroppar. För mig ger det samma estetiska upplevelse som damernas friidrottslöpning och beachvolley. Det är något visst med vältränade spänstiga unga flickor som skuttar fram! Mums filibabba!

Starka kvinnor är för mig sådana som har åstadkommit något, skrivit en bra bok, uppfunnit något viktigt, vunnit en tävling, gått hel igenom en svår upplevelse. Ser gärna en staty av en sådan kvinna, påklädd eller avklädd!

Men som sagt, konstupplevelsen för mig och andra män vad gäller dessa ungston är att dregla över deras fräscha kroppar! Och det var väl inte det som riktigt var meningen....
Citera
2017-05-28, 16:39
Medlem
Att kvinnor fick rösträtt var nådastöten för Evropa.
Citera
2017-05-28, 16:43
Medlem
Hexen666s avatar
I say let them. Dom är parodi på sig själva. Det är precis sånt här som vanligt folk förknippar feminism med. Dom skulle inte kunna förgöra sig själva snabbare om dom ens försökte. Jag skulle kalla hela konststycket för kosläpp
Citera
2017-05-28, 16:44
Medlem
Haha! Antifeminister går lokomoko och vill ta livet av sig för att en grupp tjejer travar genom stan. Obetalbart.
Citera
2017-05-28, 16:51
Medlem
Korrekt agerat av feministerna, duger inget bättre till än att gallopera iqbefriat och utan tankemödande genom stan för att sedan sova gott med tummen i munnen och glömmas för evigt.
Citera
2017-05-28, 17:07
Medlem
S.W.I.Ms avatar
några av dessa galopperande tjejerna såg faktiskt rätt fina ut, små fina stjärtar i god form.
de skulle låta sig förevigas genom att bli nakenstatyer i en park!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in