Citat:
Ursprungligen postat av
Bullfetta
Som feminist måste jag givetvis stödja tjejgaloppen som protestaktion. Media var ju där på momangen, och allt som lockar media är ju bra för Sverige. Vi minns när Gudrun Schyman eldade upp 100 000 kr över en grill i Almedalen. Starkt jobbat även där.
Tja, konst ska väl beröra och provocera, det är väl det som gäller idag. I så fall tycker jag Schymans eldning av en tusenlapp (det var väl inte 100.000?) var en mer provocerande handling.
Jag har svårt att bli förbannad över den här galopprundan. Men jag blir inte heller berörd. Och det är väl det som är meningen? Vem är målgruppen? Flashback kanske, här blir det ju reaktioner....
Personligen får jag lite bimbovibbar av det här spektaklet. Tjejerna gör ju inget annat än att visa upp sina vältränade läckra danskroppar. För mig ger det samma estetiska upplevelse som damernas friidrottslöpning och beachvolley. Det är något visst med vältränade spänstiga unga flickor som skuttar fram! Mums filibabba!
Starka kvinnor är för mig sådana som har åstadkommit något, skrivit en bra bok, uppfunnit något viktigt, vunnit en tävling, gått hel igenom en svår upplevelse. Ser gärna en staty av en sådan kvinna, påklädd eller avklädd!
Men som sagt, konstupplevelsen för mig och andra män vad gäller dessa ungston är att dregla över deras fräscha kroppar! Och det var väl inte det som riktigt var meningen....