2017-05-28, 13:50
Bannlyst
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-105/

Dan's lögner ligger nu i öppen dager...stor tragedi i höst då bröderna inte kommer att frias...trauma orsakat av Dan och hans jakt på SÅC.

Tungt när en fd domare i HD går ut med denna totalsågning.
Citera
2017-05-28, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Exempel på väldigt svårbesvarade frågor som plötsligt försvinner är: hur transporterades Kevin från bryggan till fyndplatsen? Varför transporterades han från bryggan till fyndplatsen? Av vem? Hur kommer det sig att Kevin inte var blöt trots att barnen vittnade om att han ramlade i vattnet? Hur kunde barnen bevittna mordet när de egentligen var på väg för att fiska vid den tidpunkten? Hur kommer det sig att ingen från den andra familjen märkte av något som helst spår av att barnen försvunnit för att bevittna eller utföra ett mord? Varför kunde barnen inte peka ut hur mordet utfördes trots att de var närvarande?

Vad är beviset att Kevin dog/dödas på bryggan? Varför sägs dom vara och fiska den aktuella tiden,men samtidigt sågs av familjens bekanta (och 10-åringen) ute på gården?

Att dom inte kunde berätta vad de såg (var inblandade i ?) kan enkelt bero på den usla förhörsteknik Harryson,RS och SÅC använde sig av.

Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Och det bör, skall, vara helt förbjudet att förhöra traumatiserade medicinerade personer när de ligger inlagda på psykiatrisk klinik.
Jag har erfarenhet som mentalskötare, och har bland annat hjälpt två inlagda patienter att hitta adressen till rätt instans för patientens brev där han/hon skuldtyngd erkänner sitt mord på Olof Palme.
Patienten är vid tillfället trasig inombords, skör, förvirrad och lättmanipulerad.
Det är skandal att både Eva och pappan tilläts pressas av polis angående att deras barn förmodligen var mördare, pressats inne på avdelningen, där de skulle fått vila och återhämtning. Katastrofalt beteende från polisen, och skamligt av psykpersonalen att släppa in dem.
En person som fått imovane är klar i huvet,dock kanske något trött.
Det handlade inte om nån tung medicinering och vad jag förstår så är dom i grunden psykisk friska.
Citera
2017-05-28, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Och det bör, skall, vara helt förbjudet att förhöra traumatiserade medicinerade personer när de ligger inlagda på psykiatrisk klinik.
Jag har erfarenhet som mentalskötare, och har bland annat hjälpt två inlagda patienter att hitta adressen till rätt instans för patientens brev där han/hon skuldtyngd erkänner sitt mord på Olof Palme.
Patienten är vid tillfället trasig inombords, skör, förvirrad och lättmanipulerad.
Det är skandal att både Eva och pappan tilläts pressas av polis angående att deras barn förmodligen var mördare, pressats inne på avdelningen, där de skulle fått vila och återhämtning. Katastrofalt beteende från polisen, och skamligt av psykpersonalen att släppa in dem.

Håller med, det bör vara förbjudet. Jag har liknande erfarenheter som du har efter mordet på Anna Lindh, patienter som i sin ångest trodde att de gjort det. Har för mig att det förekom teckningar också, men kan blanda ihop det med något annat.
Men inte nog med det. Det pappan ska ha berättat på psyket är så osannolikt. Han är väldigt noga med att beskriva var han själv stod, inte så relevant egentligen men jag kan tänka mig att det är ett sätt att bereda väg för fantasier, pappan kan ju ha stått på den exakta platsen och anstränger sig att se det inom sig för att ge polisen nåt de vill ha. Men det är sen det låter så konstigt. C kommer in med papper och penna och börjar rita. Likblek av skräck sätter han sig ner och tecknar. Men pappan knycklar ihop teckningen och slänger den. Föräldrar knycklar väldigt sällan ihop sina barns teckningar och slänger dem. Styvmamman skulle ha sagt att det är inte mitt problem om Kevin ligger i vattnet, det får hans egen morsa ta hand om. HELT JÄVLA OSANNOLIKT.
Känns som att jag är lite tjatig, men inte ens om det var ett riktigt minne tyder det på att bröderna är skyldiga. Alltså om C är likblek av skräck och vill få med sig föräldrarna för att rädda Kevin.

Men jag vill egentligen inte diskutera det här mer, det blir som att mata trollen. Nu är förundersökningen öppnad igen och det är sekretess på hela klabbet. Tills juristerna fattar beslut i höst tycker jag att bröderna ska betraktas som oskyldiga. De som inte tycker att det finns rimligt tvivel är idioter. Och för min del vill jag nog respektera sekretessen på så vis att jag inte vill snacka om varken så kallade "fakta" eller fakta här.
Citera
2017-05-28, 14:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solicitas
Jag håller inte med om det. C's beteende på bryggan tycker jag talar starkt för att han vet något, han går in i sig själv - fryser - och klarar inte att konfrontera sina minnen av brottet.
Men va f-n.
Ingen påstår att brottet skedde där.
Citera
2017-05-28, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Det pappan ska ha berättat på psyket är så osannolikt. Han är väldigt noga med att beskriva var han själv stod, inte så relevant egentligen men jag kan tänka mig att det är ett sätt att bereda väg för fantasier, pappan kan ju ha stått på den exakta platsen och anstränger sig att se det inom sig för att ge polisen nåt de vill ha. Men det är sen det låter så konstigt. C kommer in med papper och penna och börjar rita. Likblek av skräck sätter han sig ner och tecknar. Men pappan knycklar ihop teckningen och slänger den. Föräldrar knycklar väldigt sällan ihop sina barns teckningar och slänger dem. Styvmamman skulle ha sagt att det är inte mitt problem om Kevin ligger i vattnet, det får hans egen morsa ta hand om. HELT JÄVLA OSANNOLIKT.
Känns som att jag är lite tjatig, men inte ens om det var ett riktigt minne tyder det på att bröderna är skyldiga. Alltså om C är likblek av skräck och vill få med sig föräldrarna för att rädda Kevin.

Men jag vill egentligen inte diskutera det här mer, det blir som att mata trollen. Nu är förundersökningen öppnad igen och det är sekretess på hela klabbet. Tills juristerna fattar beslut i höst tycker jag att bröderna ska betraktas som oskyldiga. De som inte tycker att det finns rimligt tvivel är idioter. Och för min del vill jag nog respektera sekretessen på så vis att jag inte vill snacka om varken så kallade "fakta" eller fakta här.

Allt med pappan och hans berättelser i efterhand är mer eller mindre hörsägen. Finns inga bevis varken för eller mot hans berättelser,teckningar hit och dit,dagboksanteckningar hit och dit. Spekulationer hit och dit.

All sekretess kan ändra mkt i detta fall. Eller inte.
Citera
2017-05-28, 14:17
Medlem
Citat:
Jag håller inte med om det. C's beteende på bryggan tycker jag talar starkt för att han vet något, han går in i sig själv - fryser - och klarar inte att konfrontera sina minnen av brottet. Traumatiska minnen för barn kan vara svåra att konfronteras med. Just att detta sker här på platsen medan han pratar fritt i förhören är enligt mig (och forskning) starka bevis för deras inblandning. Men lekmän förstår inte denna psykodynamik, det krävs utbildat folk. Sandberg gjorde rätt som skaffade externt folk med sådana kunskaper och kunde sålunda lösa mordet. Vittnar om mod att följa ett spår som inte många trodde på.
Tror inte den nya utredningen kommer att våga se detta, att brott kan lösas på många sätt.

Här på platsen? Har du fattat att det inte är brottsplatsen?
Det är en jävligt äcklig scen där polisen traumatiserar killen.

Pratar fritt i förhören, vad menar du då?
Citera
2017-05-28, 14:38
Medlem
Citat:
Snacka om att greppa efter halmstrån

Citat:
Hade du sett på dokumentären och i övrigt tagit del av materialet som kommit ut så hade du vetat att det inte fanns något sådant märke på Kevins hals. Ej heller är det något påstående som kom fram i det sista förhöret med C, vilket även var det förhöret där man informerade honom om att Kevins hals hade blivit skadad från första början.

Vilka tekniska bevis eller 'märke' förväntar du dig skulle uppstå om Christian 'trampat på Kevins hals i triumf' enligt vad Butter200 menar att Sven Å. Christianson beskrivit det som?

Vi talar inte om en ilsken elefant i stilettklackar utan om en nöjd och belåten 7-åring väl medveten om att Kevin nu är död.

Var Christianson kan tänkas ha fått uppgiften ifrån vet jag inte och skulle gärna se en kommentar av honom om anklagelsen.

Du, Butter200 och kanske din angivna källa Dan Josefsson hävdar alltså att bristen på tekniska bevis som styrker det av Christianson beskrivna berättigar er anklagelse att hans beskrivning skulle vara lögnaktig. Vad jag kan se är det beskrivna knappast omöjligt eller ens svårt att genomföra utan att 'något sådant märke' uppstår. Har jag rätt här ser jag anledning att ifrågasätta ert omdöme.
Citera
2017-05-28, 15:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
http://goranlambertz.se/sondagsbetraktelse-nr-105/

Dan's lögner ligger nu i öppen dager...stor tragedi i höst då bröderna inte kommer att frias...trauma orsakat av Dan och hans jakt på SÅC.

Tungt när en fd domare i HD går ut med denna totalsågning.

Tja, nu har han gått i pension, och hans tidigare briljans gällande juridik överskuggas av hans envisa tjafs om Qvick. Och med det följer även Kevin. Lambertz är noga med att se till så det inte är några rättsskandaler, men har övergivit det ställningstagande han tidigare hade till att bli en tjafsig dumbom.

Jo bröderna kommer avskrivas det råder inga som helst tvivel om det. Och Hovrättspresidenten för Svea Hovrätt är fortfarande i tjänst, och han ser allvarligt på det som skett i den här utredningen.
Citera
2017-05-28, 15:12
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
[/b]Vad är beviset att Kevin dog/dödas på bryggan? Varför sägs dom vara och fiska den aktuella tiden,men samtidigt sågs av familjens bekanta (och 10-åringen) ute på gården?

Att dom inte kunde berätta vad de såg (var inblandade i ?) kan enkelt bero på den usla förhörsteknik Harryson,RS och SÅC använde sig av.

En person som fått imovane är klar i huvet,dock kanske något trött.
Det handlade inte om nån tung medicinering och vad jag förstår så är dom i grunden psykisk friska.
Imovane, Zopiklon, Xanor eller inte, det spelar mindre roll. Poängen är att man bedömt Eva och pappan i så dåligt skick att de skulle läggas in. Man hamnar inte på psyket på skoj, utan därför att man verkligen, verkligen inte mår bra. Där ska vara en frizon, basta.
Citera
2017-05-28, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
en nöjd och belåten 7-åring väl medveten om att Kevin nu är död.

Blek av skräck, menar du väl.
Fy fan, allt du skriver är sjuka fantasier. Du är nog det slags troll som bara har agendan att störa och provosera.
Citera
2017-05-28, 15:36
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pynkis
Du kan fortsätta upprepa dina punkter. Om du tänker ett steg längre, vad händer då? Jag har redan släppt utredningen och är intresserad av uppgifter och fakta, som inte är slutsatser. Oavsett hur utredningen bedrevs så finns det fakta och omständigheter som är intressanta i fallet. Men så fort någon i tråden skriver intressanta saker för fallet så drunknar det i allt annat som skrivs.

Om man bara vill konstatera brister och fel i en utredning så kan man såklart välja ut vissa fakta. Men om man vill diskutera och dra slutsatser om brottet, vad brottsoffret gjorde innan, möjliga gärningsmän och samtidigt kunna utesluta andra personer, och vad som hände så behöver man ha all fakta som går att få fram. Förstår du skillnaden?
Vadå ett steg längre? Rent av bullshitt. Jag har fakta som grundpelare inga fantasier om ett steg längre och fakta talar för sig själv. Utredningen är en katastrof. Egentligen går inget som står i den att lita på. Därför reagerar jag starkt när man säger visserligen är utredningen undermålig men den här detaljen i utredningen är intressant. När man dessutom misstänkliggör budbäraren (DJ) tänds varenda varningslampa hos mig. Eftersom vi saknar en relevant utredning är det omöjligt att börja spekulera i skuld eller oskuld.

Jag har tidigare sagt att jag inte har någon som helst uppfattning i skuldfrågan därför att utredningen är en sopa.

Du får det som att låta som att det bara är någon administrativ miss utredarna gjort när det är en rättsskandal och rättssäkerheten brustit totalt. Du skriver välja ut "vissa fakta" i utredningen. Dessa "vissa fakta" är övergrepp som du bara bagatelliserar bort. Enligt mig så faller hela utredningen på grund av dessa "vissa fakta".
Vad är det som enligt dig gör att utredningen går att lita på när så mycket falerat?
Varför öppnar polisen utredningen? Nu med poliser från ett annat distrikt. Detta förfarande från polisen är ovanligt.
Varför fortsätter du att misstänkligöra bröderna?
Citera
2017-05-28, 15:52
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Jag håller inte med om det. C's beteende på bryggan tycker jag talar starkt för att han vet något, han går in i sig själv - fryser - och klarar inte att konfrontera sina minnen av brottet. Traumatiska minnen för barn kan vara svåra att konfronteras med. Just att detta sker här på platsen medan han pratar fritt i förhören är enligt mig (och forskning) starka bevis för deras inblandning. Men lekmän förstår inte denna psykodynamik, det krävs utbildat folk. Sandberg gjorde rätt som skaffade externt folk med sådana kunskaper och kunde sålunda lösa mordet. Vittnar om mod att följa ett spår som inte många trodde på.

Tror inte den nya utredningen kommer att våga se detta, att brott kan lösas på många sätt.
Vilken forskning hänvisar du till?
Vilket mord är löst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in