Citat:
Ursprungligen postat av
Beatriceaurore
Och det bör, skall, vara helt förbjudet att förhöra traumatiserade medicinerade personer när de ligger inlagda på psykiatrisk klinik.
Jag har erfarenhet som mentalskötare, och har bland annat hjälpt två inlagda patienter att hitta adressen till rätt instans för patientens brev där han/hon skuldtyngd erkänner sitt mord på Olof Palme.
Patienten är vid tillfället trasig inombords, skör, förvirrad och lättmanipulerad.
Det är skandal att både Eva och pappan tilläts pressas av polis angående att deras barn förmodligen var mördare, pressats inne på avdelningen, där de skulle fått vila och återhämtning. Katastrofalt beteende från polisen, och skamligt av psykpersonalen att släppa in dem.

Håller med, det bör vara förbjudet. Jag har liknande erfarenheter som du har efter mordet på Anna Lindh, patienter som i sin ångest trodde att de gjort det. Har för mig att det förekom teckningar också, men kan blanda ihop det med något annat.
Men inte nog med det. Det pappan ska ha berättat på psyket är så osannolikt. Han är väldigt noga med att beskriva var han själv stod, inte så relevant egentligen men jag kan tänka mig att det är ett sätt att bereda väg för fantasier, pappan kan ju ha stått på den exakta platsen och anstränger sig att se det inom sig för att ge polisen nåt de vill ha. Men det är sen det låter så konstigt. C kommer in med papper och penna och börjar rita. Likblek av skräck sätter han sig ner och tecknar. Men pappan knycklar ihop teckningen och slänger den. Föräldrar knycklar väldigt sällan ihop sina barns teckningar och slänger dem. Styvmamman skulle ha sagt att det är inte mitt problem om Kevin ligger i vattnet, det får hans egen morsa ta hand om. HELT JÄVLA OSANNOLIKT.
Känns som att jag är lite tjatig, men inte ens om det var ett riktigt minne tyder det på att bröderna är skyldiga. Alltså om C är likblek av skräck och vill få med sig föräldrarna för att rädda Kevin.
Men jag vill egentligen inte diskutera det här mer, det blir som att mata trollen. Nu är förundersökningen öppnad igen och det är sekretess på hela klabbet. Tills juristerna fattar beslut i höst tycker jag att bröderna ska betraktas som oskyldiga. De som inte tycker att det finns rimligt tvivel är idioter. Och för min del vill jag nog respektera sekretessen på så vis att jag inte vill snacka om varken så kallade "fakta" eller fakta här.