2017-05-28, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
För ett par timmar sen imiterade ett 25-tal tjejer hästar på en 7 km lång sträcka i Stockholm. Det klassades som konst slash samhällsprotest av upphovsmakerskorna. 2 kvinnliga konstnärer på fel sida 50. Chock.

De tycker det finns för många manliga statyer, och att kvinnor ska ta mer plats, och att kvinnokroppen är ett otyglat väsen, och att det finns för mycket nakenhet, och att fotbollsfans är för högljudda, och ... ja se klippet själv. Blir fan matt.

http://www.mynewsdesk.com/se/dansenshus/pressreleases/city-horses-en-dansgalopp-genom-stockholm-city-1973220

Hur kommer detta tas emot av feministerna? Stöttar man projektet och tycker det är /insert valfritt superlativ/, eller blir det skämskudde även hos dem?

Går det att hitta nåt spår av brahet i detta?
Hur påverkar det Sverige-bilden?
Nån som vet hur mycket spektaklet kostar?

Jag såg detta på nyheterna häromdagen och tycker att det definierar vilsenheten i vårt land.

Å ena sidan protesteras det mot manliga statyer och mot begreppet han/hon. Arbetsplatser, omklädningsrum och allmänna toaletter ska avgenusifieras. Alla yttre och inre uttryck ska vara anpassade för det dunkla transgender- och queerteorier.

Å andra sidan har den svenska kvinnan aldrig varit så direkt utsatt för sexuellt våld i modern tid som nu. Gruppvåldtäkter, masstafsande, hedersvåld och hundratusentals kvinnor som lever i en pervers shariavardag.

Var har vi feministerna där någonstans? Jo, de är totalt frånvarande. Media likaså som lägger mer kraft på att följa några galningar runt stadens statyer än att problematisera hur det ser ut i landet.
Citera
2017-05-28, 13:28
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thewern
Jag såg detta på nyheterna häromdagen och tycker att det definierar vilsenheten i vårt land.

Å ena sidan protesteras det mot manliga statyer och mot begreppet han/hon. Arbetsplatser, omklädningsrum och allmänna toaletter ska avgenusifieras. Alla yttre och inre uttryck ska vara anpassade för det dunkla transgender- och queerteorier.

Å andra sidan har den svenska kvinnan aldrig varit så direkt utsatt för sexuellt våld i modern tid som nu. Gruppvåldtäkter, masstafsande, hedersvåld och hundratusentals kvinnor som lever i en pervers shariavardag.

Var har vi feministerna där någonstans? Jo, de är totalt frånvarande. Media likaså som lägger mer kraft på att följa några galningar runt stadens statyer än att problematisera hur det ser ut i landet.
Det beror på att dessa "feminister" är kulturmarxister och kulturmarxismen är subversiv ideologi som är konstruerad av internationalister för att bryta ned vita folk och ta ifrån dem deras länder. De har ingen genuin omtanke om något kön, de fokuserar på att försvaga "vita mäns" position eftersom männen är civilisationens stöttepelare och försvarare. Faller männen så faller hela nationen.
Senast redigerad av PK-befriad 2017-05-28 kl. 13:30.
Citera
2017-05-28, 13:39
Medlem
KattenMedCiggens avatar
De borde fokusera på att själva prestera, istället för att fokusera på andra personer som har presterat och fått sig en staty.

Men det är klart, ett gäng känslostyrda könsbesatta kvinnor som hoppar runt och gnäggar.. Det kanske också funkar i dagens samhälle. De får säkert en staty av F! eller MP för detta.
Citera
2017-05-28, 13:42
Medlem
Varför skapar dessa bittra flator inte ett eget samhälle i Norrland där de får vara ifred och slippas kränkas av manlighet och män. De verkar ju påhittiga, denna påhittigheten borde väl de kunna omvandla till innovationer och uppfinningar. Tänk er ett helt samhälle endast skapat av kvinnor utan manlig påverkan, där man inseminerar sig och aborterar pojkfoster och lär upp flickor i det rena genustänket. Vore inte det en utopi för er feminister?

Detta spektakel visar tydligt hur fel ett samhälle kan gå när man premierar sjuka människor och deras fantasier. Gnägga bäst fan ni vill feminister, men gör det på egen bekostnad. Inte på männens skattemedel.
Citera
2017-05-28, 13:42
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenMedCiggen
De borde fokusera på att själva prestera, istället för att fokusera på andra personer som har presterat och fått sig en staty.

Men det är klart, ett gäng känslostyrda könsbesatta kvinnor som hoppar runt och gnäggar.. Det kanske också funkar i dagens samhälle. De får säkert en staty av F! eller MP för detta.
Man kan ju undra vad det är för slags staty de egentligen vill ha, duger det med en staty av en enbent, androgyn och lesbisk negerjude mitt på Sergels Torg?
Citera
2017-05-28, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Passar utmärkt i ett land som tillhör ett vitt folk. För det här är vårt land, inbilla dig inget annat.

Sverige tillhör dess befolkning, svenska folket är blandat.

Varför inte hylla afrosvenskar och feminister med statyer på t.ex Kunta Kinte och Gudrun Schyman?
Citera
2017-05-28, 13:55
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_

Varför inte hylla afrosvenskar och feminister med statyer på t.ex Kunta Kinte och Gudrun Schyman?
Nej vi är inte bortblandade än, vi finns ännu kvar och försöker du ta ifrån oss vårt land så blir det krig.

Men min trollradar ger utslag på dig...
Citera
2017-05-28, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_

Fel. Sverige tillhör vita människor. Anser du något annat så är du en del av problemet snarare än en del av lösningen. Isåfall bör du hanteras på samma sätt som dina mer svartmuskiga ideologiska fränder. Din hudfärg kommer inte att beskydda dig från repressalier.
Citera
2017-05-28, 14:01
Bannlyst
är inte flickorna som är problemet...............

dom vet inte vad dom gör.......dom ser det som en vanlig övning/koreografi lektion..kalla det vad fan ni vill....

dom vet inte om att dom blir utnyttjade som användbara idioter........det är syftet bakom som är problemet

det är inte deras fel......dom vet inte bättre.....kanske är det deras fel lite....
Citera
2017-05-28, 14:03
Medlem
KattenMedCiggens avatar
Citat:
Man kan ju undra vad det är för slags staty de egentligen vill ha, duger det med en staty av en enbent, androgyn och lesbisk negerjude mitt på Sergels Torg?

Jag är jo inte säger på att dessa personer faktiskt vet vad det är de ber om. Men eventuellt några sådana statyer skulle glädja dessa. Frågan är ju bara för vilken bedrift de skall få dessa. Endast på grund av att de är kvinnor? Tror de har trasslat in sig i tänkande som de inte riktigt förstår sig på.

Vad är det för fel med konkurrens och den gamla beprövade klassikern: "Den som utför uppgiften bäst får pris, oavsett kön eller hudfärg"
Citera
2017-05-28, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Hela klippet från SvT med H-bombens feminina blattedialekt pratandes över ungflickornas galopp är episk humor.
Vad gäller statyerna är det nog inga problem. Inom 50 år så är det nog stor risk att de har gått samma väg som artefakterna i Nineve och Mosul. Att de skulle ersättas av kvinnostatyer är dock mindre troligt. Den framöver i lag påbjudna religionen och ideologin tillåter inte avbildningar.

Auto-correct? Så blev det åtminstone för mig när jag skulle skriva Hibombo. Det övriga håller jag med om.

Citat:
Ursprungligen postat av envackerblomma
Utmärkt ide. Gamla mansstatyer bör rivas o ersättas med kvinnor. HEJDÅ Nackastatyn. In med Pia Sundhage på Söder.
Universitetet i Stockholm har redan börjat rensa upp!
Citat:
Juridicum byter ut tavlor på vita äldre män som varit professorer - "alla ska känna sig inkluderade"
http://www.dagensjuridik.se/2015/08/juridicum-byter-ut-tavlor-pa-vita-aldre-man-som-varit-professorer-alla-ska-kanna-sig-inklude

En regnbågsälg ersatte gubbarna se bild nedan
https://mobile.twitter.com/Ivarpi/status/868121278141652992/photo/1

Just tilltaget med de dansande flickorna tycker jag själv är relativt oskyldigt, även om de äldre fågelskrämmorna som gav en ideologisk motivering till det hela var desto obehagligare. Händelsen är dock att betrakta som deltagande i en större process som envackerblomma ger ett förskräckande exempel på här ovan. Så jävla sjukt -- gamla professorer som under en livstid slitit och excellerat i sitt fält, och som för detta först belönas med att porträtteras och upphängas i universitetets lokaler; för att sedan bli nedplockade för att de har fel kön och hudfärg, och istället ersättas av en blek och intetsägande älg, som inte skulle verka spejsad ens om man tagit LSD.

Andra exempel har redan givits i tråden, och jag är övertygad om att vi kommer se mer av detta. Jag nämnde St. Göran och Draken som exempel på konst man säkert kan finna "patriarkal". Eller rånassen Karl XII? Som ett första steg i hans eliminering kan jag tänka mig att han kläds i rosa kläder, eller att hans utsträckta hand får greppa en blombukett. Att man alltså först "kompletterar" statyn, för att sen kanske eventuellt helt ta bort den. Där är vi dock inte ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Anna Lind lär det finnas en staty av om jag inte mins fel, så hela grejen är enbart till för att klanka ner på män och öka hatet mot män för att skapa en lesbisk utopi i framtiden.

Länk? Kan inte hitta nått på henne. En park i Västerås som bär hennes namn, men där finns bara, vad jag kan se, en sån där pistol med ihopbunden mynning. Sen kan man komma ihåg också att de statyer som görs idag alltsomoftast är i en abstrakt eller konkretistisk stil. Som följande av Elin Wägner:

http://blogg.dn.se/epstein/files/2013/03/1228.jpg

Känns ju annars helt lämpligt att ha en staty av just Elin Wägner. Kanske dock inte en som ser ut på det sättet.
Citera
2017-05-28, 14:22
Bannlyst
Citat:
Du glömde fattig, bostadslös, autistisk och utvecklingsstörd åldring med vattenskalle och spetälska.

Således vi låter vår bästa bronsskulptör skapa en vacker staty av en enbent, bostadslös, androgyn, fattig, lesbisk, autistisk, utvecklingsstörd, spetälsk, åldrad, negerjudisk vattenskalle.
Utöver Sergels torg bör vi göra ett antal kopior att ställa på alla flygplatser så att folk omedelbart kan göra sig en uppfattning om vilka vi är när de kommer hit. Självfallet bör även svenska ambassader runt om i världen ha en utanför entren.

Fan, det här kan bli bra.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2017-05-28 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in