Det här måste definitivt kandidera som en av de sjukaste "happenings" som genomförts i Sverige under den kulturmarxistiska stormaktseran (typ 1968-nu). Och det finns skarp konkurrens!
Hela klippet från SvT med H-bombens feminina blattedialekt pratandes över ungflickornas galopp är episk humor. Osökt kom jag direkt att tänka på en klassisk sketch:
https://www.youtube.com/watch?v=k5ba1OKY7Xc
Jag antar att töserna inte inser att dom sätter sig själva i samma skämshörn, med den eviga dumstruten på den lilla skallen med det valnötsstora organet!
Intressant också att de använder hästen som metafor för patriarkatet. Hästsporten är idag ett övervägande kvinnligt revir, och ett grabbgäng kanske skulle fixa en performance där man kör lite fotbollsmatcher i hästhagen för att protestera mot det kvinnliga förtrycket?
Tjejerna menar också att de provocerar och får folk att stanna och titta. Min tolkning är nog snarare att vi snubbar gärna tar oss en närmare titt på några av de läckra ungstona som faktiskt rör sig i den här flocken. Vem sa att alla flator ser ut som skräcködlor? Några av dessa amazoner har riktigt läckra ben! Speciellt i galopp!
Vad gäller statyerna är det nog inga problem. Inom 50 år så är det nog stor risk att de har gått samma väg som artefakterna i Nineve och Mosul. Att de skulle ersättas av kvinnostatyer är dock mindre troligt. Den framöver i lag påbjudna religionen och ideologin tillåter inte avbildningar.
Vi får se vad som sker med de här suffragetterna när den tiden är inne. Antingen är de instängda inomhus under ett stort svart skynke, eller så har de tvingats att ingå allianser med de så förhatliga vita männen för att kunna överleva på den islamistiska taigan.
Det finns en tid för lek, men också en tid för allvar. Så spring av er den ystra rastlösheten nu, läckra små ungston! Tids nog ska ni betäckas och bli gamla märrar. Betet i hagen riskerar att bli magert och när era herrar har slut på ensilerat hö väntar svåra tider.