2017-05-28, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Man kan passa på att ha död på 100 miljoner män i processen, så vi får upp värdet på dem som är kvar lite igen.
Som av en händelse, så nämner de bara när kvinnor och barn dör...

De demografiska processerna som sker i Europa kommer oundvikligen att leda till ett folkutbyte så om jag var i befäl skulle jag helt klart rikta insatserna till de som var skälet till en nations fall.
Detta tiger naturligtvis media om.
Kvinnor och barn först som ett begrepp på ett sjunkande skepp är det ingen som ifrågasätter ännu konstigt nog i jämställdhetens namn.
Jag skulle gärna sätta mig i en sulky bakom dessa begåvningar utan att skämmas.
Citera
2017-05-28, 10:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
De demografiska processerna som sker i Europa kommer oundvikligen att leda till ett folkutbyte så om jag var i befäl skulle jag helt klart rikta insatserna till de som var skälet till en nations fall.
Kvinnor och barn först som ett begrepp på ett sjunkande skepp är det ingen som ifrågasätter ännu konstigt nog i jämställdhetens namn.
Men jag hade velat ha en sån där gammaldags travpiska och ett bullhorn, så de förstår att jag vill Arlanda. Det är bråttom!
Citera
2017-05-28, 10:37
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Jag instämmer till fullo.
Vår undergång är nära och bara ett uppfriskande krig kan rensa ut giften.
Jag önskar att det finns ett ord för vad denna dödliga gift består av.
Ordet kulturmarxism i all ära men det måste finnas ett bättre för den absoluta självdestruktivitet vi befinner oss i.
Förslag emottages.

Ett annat förslag är Maslows behovshierarki. När vi får problem 1 löst går vi vidare och fokuserar på problem 2, sedan problem 3 osv. Hur bra vi än har det kommer vi alltid att hitta något att gnälla på - i synnerhet om vi har en personlighetstyp som gör oss mer gnällbenägna.

Tydligen har dessa kvinnor nu nått en punkt där de har löst så många av sina problem att de nu fått möjlighet att fokusera på problemet "skev könsfördelning bland statyer".

Eller så har dessa kvinnor helt enkelt inte alla hästar hemma.
Citera
2017-05-28, 10:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Hur påverkar det Sverige-bilden?
Inte alls mycket. Sverige är ett litet land och händelsen är inte så stor. Fast etniska svenskar är alltid speciella, så man vet aldrig.

Etniska svenska feminister är inte de samma som andra feminister av andra etniska nationaliteter. Det är bara här vi har fanatiska drag av idiotiska miljömuppar och dylikt.

Visst finns det irriterande och jobbiga rörelser över hela världen. Men lilla Sverige är alltid speciellt.
Citera
2017-05-28, 10:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Jag raljerar lite, men det är så att Danmarks markant annorlunda inställning till migration är ett resultat av att landet inte är fredsskadat på samma sätt som gamla Svea. Den kollektiva själen i Sverige har glömt hur det är att vara under attack, och nu när det väl sker är man ytterst inkapabla att ens identifiera att så är fallet.
Absolut finns en del av orsaken att finna i den långvariga freden. Den som inte har riktiga problem att ta itu med uppfinner gärna egna problem som substitut. En avsaknad av hot och svält leder alltså lätt vidare in i pseudoproblematik som "patriarkala strukturer" och inbillad "rasism". Som i sin tur lätt leder vidare till mer avancerat vansinne där välmående välgödda kvinnor självskadar sig själva över hjärnspöken.

Citat:
Jag instämmer till fullo.
Vår undergång är nära och bara ett uppfriskande krig kan rensa ut giften.
Jag önskar att det finns ett ord för vad denna dödliga gift består av.
Ordet kulturmarxism i all ära men det måste finnas ett bättre för den absoluta självdestruktivitet vi befinner oss i.
Förslag emottages.
Givetvis kommer en stor väpnad konflikt att vara en total katastrof och många sunda och friska människor kommer att få sätta livet till men ska man skära bort en möglig bit av osten måste man skära med god marginal för att vara säker på att man blir av med allt möglet, för att det här handlar om att medvetet skära bort det sjuka är både tydligt och klart. En del av de här galningarna kommer att vakna upp och förstå sitt vansinne när riktiga problem står för dörren men vissa kommer aldrig att vakna. Därför är det så viktigt att avskilja dessa som aldrig kommer att vakna upp från resten av folkgruppen eftersom deras idéer bygger på psykisk ohälsa och lätt kan smitta. Det är av vikt för resten av den friska folkgruppen att de värst drabbade skiljs från flocken.

Nu kanske någon känner att det blir lite obehagligt, när vi börjar att tala om sjukdom och att avskilja människor från gruppen, men det är precis det som är en del av problemet. Vi har alltför länge skyggat tillbaka inför allt som kan "kännas obehagligt" och det har bara lett oss hit - till en situation där en uppenbart psykiskt sjuk minoritet kräver allt offentligt utrymme samtidigt som en enorm majoritet av friska individer skyggar undan från att ta konflikten med de här dårarna för då kan det bli "obehaglig stämning". Vi är som ett barn som är livrädd för nålsticket av medicinsprutan. Vi försöker skjuta upp det där obehaget när nålen penetrerar huden eftersom det sticker till lite just då. Samtidigt behöver vi medicinen i kanylen och ju längre vi skjuter upp nålsticket desto sjukare blir vi.

Det måste få ett slut nu.
Citera
2017-05-28, 10:39
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:

Intresset för S&M lekar ser ut att öka , så varför inte .
Citera
2017-05-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Men jag hade velat ha en sån där gammaldags travpiska och ett bullhorn, så de förstår att jag vill Arlanda. Det är bråttom!

Som de vimsar omkring hittar de kanske till sitt fik på Södermalm i bästa fall.
Att få dem att förstå något vettigt är mer omöjligt än att förklara för en invälld taxichaffis.
Så det får bli Taxi Stockholm.
Citera
2017-05-28, 10:42
Medlem
1001PSs avatar
Citat:
Ridsporten och så kallad ridning är till 90 procent en feministisk tillställning.
Trav däremot är ett manligt attribut till 90 procent.
Vi kan fråga hästarna om det finns ett manligt patriarkat.

Förutom när det ska tävlas. Då är det 99% män på podiet, även i dressyr.
Citera
2017-05-28, 10:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Absolut finns en del av orsaken att finna i den långvariga freden. Den som inte har riktiga problem att ta itu med uppfinner gärna egna problem som substitut. En avsaknad av hot och svält leder alltså lätt vidare in i pseudoproblematik som "patriarkala strukturer" och inbillad "rasism". Som i sin tur lätt leder vidare till mer avancerat vansinne där välmående välgödda kvinnor självskadar sig själva över hjärnspöken.

Givetvis kommer en stor väpnad konflikt att vara en total katastrof och många sunda och friska människor kommer att få sätta livet till men ska man skära bort en möglig bit av osten måste man skära med god marginal för att vara säker på att man blir av med allt möglet, för att det här handlar om att medvetet skära bort det sjuka är både tydligt och klart. En del av de här galningarna kommer att vakna upp och förstå sitt vansinne när riktiga problem står för dörren men vissa kommer aldrig att vakna. Därför är det så viktigt att avskilja dessa som aldrig kommer att vakna upp från resten av folkgruppen eftersom deras idéer bygger på psykisk ohälsa och lätt kan smitta. Det är av vikt för resten av den friska folkgruppen att de värst drabbade skiljs från flocken.

Nu kanske någon känner att det blir lite obehagligt, när vi börjar att tala om sjukdom och att avskilja människor från gruppen, men det är precis det som är en del av problemet. Vi har alltför länge skyggat tillbaka inför allt som kan "kännas obehagligt" och det har bara lett oss hit - till en situation där en uppenbart psykiskt sjuk minoritet kräver allt offentligt utrymme samtidigt som en enorm majoritet av friska individer skyggar undan från att ta konflikten med de här dårarna för då kan det bli "obehaglig stämning". Vi är som ett barn som är livrädd för nålsticket av medicinsprutan. Vi försöker skjuta upp det där obehaget när nålen penetrerar huden eftersom det sticker till lite just då. Samtidigt behöver vi medicinen i kanylen och ju längre vi skjuter upp nålsticket desto sjukare blir vi.

'
frihet är inte gratis tyvärr.....bra män kommer mista livet....vi borde visa mer respekt för dom äldre...

mörkret är på väg..men jag oroar mig inte för jag står på ljusets sida...även vid oundviklig förlust så tänker jag inte ge mig...
Citera
2017-05-28, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1001PS
Förutom när det ska tävlas. Då är det 99% män på podiet, även i dressyr.

Klockrent
Citera
2017-05-28, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard

Den Svenska medelklassen är förmodligen den mest självgoda medelklassen i världen och många viker ner sig även om medlemmar i familjen blir skadade av dessa nykulturella yttringar.
En ridskola i Sverige minglar nu friskt sina elever med nyinkommna flyktinbarn.
Den Svenska mentaliteten inbjuder till självdestruktion där sammanhållningen baseras på PKism och det är fult att kalla någon landsbroder.
Vår gemensamma psykologi i Sverige har visat sig vara den enklaste att manipulera till den milda grad att politiker skriker ut att vi är en humanitär stormakt.
Slutet är nära men det kommer inte att blomma ut i något som helst positivt.
Politikerna ljuger mer än en häst travar och galenskapen galopperar.
Feminismen står alltid i fronten som en självdestruktiv kraft.
Moder Svea gråter.
Senast redigerad av Johnth 2017-05-28 kl. 11:03.
Citera
2017-05-28, 10:56
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Den rättfärdiges vrede är alltid störst, och den rättfärdiga vreden i det svenska folket börjar visa sig nu.

Angående det löjeväckande i spektaklet är jag av åsikten att hån, förlöjligande och förminskande är en del i en social kontroll som feministerna inte har fått utstå på länge. Visst har det funnits, men den egna ingruppens agerande har varit att sluta sig och eliminera sånt. Det är dags att i vardagen stigmatisera dessa åsikter, dom ska hånas och kritiseras på bred front och ett socialt pris likt det alla SD-sympatisörer har fått utstå i många år ska betalas.

Fast det här är ju ett konstperformance som inte spelar någon roll alls.
Den feminism som är ett problem är ju den ovetenskapliga som smyger sig in i politiken, skolan och arbetslivet. Feminism som bygger på genusforskning som inte lyder under vetenskapliga fakta. Det är där fokus måste ligga.
Avhandlingar som inte klarar en vetenskaplig granskning ska inte kunna användas som fakta.
Konsten måste vara fri oavsett hur galen den än kan tyckas vara. Den här är ju endast gjort för att provocera och väcka uppmärksamhet vilket verkar fungera utmärkt.
Det är oerhört svårt att provocera med konst idag så det här var extremt lyckat med facit i hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in