Ok, hahaha, nu är vi
helt på samma sida!

"Horder av män som intar staden", ja Jesus fucking Christ...
Abdul Hibombo (som rättstavningsprogrammet vill få till H-bomb), han uppmärksammade jag just i en annan tråd om gettosvenskan. Ogillar förvisso att "hata på" enskilda reportrar som gör så gott de kan, men hans uttal -- eller framförallt hans
satsmelodi -- är så innihelvete off att det är svårt att lyssna.
Har dock en viss uppskattning för själva dansarna, som jag tycker gör det ok. Men de där avdankade "konstnärerna"...
Notera också deras kommentar om hur när "det kommer en stor grupp kvinnor som tar plats så är det nästan lite provocerande, att folk reagerar och tittar, det är inte så himla vanligt" -- vilket nästan får det att låta som om de fick smaka på lite hederligt höger"hat". Vilket självklart inte är fallet. Givetvis kollar man lite om det kommer ett 15-tal tonårsbrudar som leker hästar, men vem bryr sig? Att man skulle bli provocerad är enbart larv.
Sen visst, så är problemet att allt detta finansieras av staten. Fine, gör er lilla "performance" så ni kan kalla er "konstnärer" (och en sån där häststaty hade ni säkert kunnat göra själv, eller?

), men att vi ska stå för notan är rätt beskt.
Sen kolla in länken jag gav ovan från Guardian. Rätt instruktivt.

Kan tänka mig att det kommer fler såna här aktioner, mycket möjligt också av mer permanent natur. Sankt Göran och Draken blir kompletterad av en HBTQ-hen som löser konflikten med kärlek istället för våld? Nått sånt kommer komma, sanna mina ord.