2017-05-27, 23:43
Medlem
Sam.Boyds avatar
Ett PR grepp som uppenbarligen lyckats.

Frågan är vad man egentligen vill uppnå? Att "galoppera" är väl ganska barnsligt, infantilt och okonstruktivt.

Men som vit hetrosexuell man 50+ på politiska högersidan stödjer jag fler hyllande och inspirerande skulpturer av påklädda kvinnor i det offentliga rummet. (Bara det inte är nu levande politiker).

Överlag så stödjer jag allt som kan inspirera unga flickor och tjejer att de kan bli vad de vill bli.

Så kör på. Det finns massor av utrymmen att förgylla med konst.
Och konst och kultur är billigt och definierar vad vi är och vill vara.
Citera
2017-05-27, 23:43
Medlem
Kan det till och med vara så att dessa tjejer driver med feminismen?

Jag har svårt för att se någon ta det här på allvar.

Det skulle ju inte heller vara första gången som någon drivit med den moderna konsten.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-05-27 kl. 23:48.
Citera
2017-05-27, 23:50
Medlem
Vilket parti är mest emot kultur? Att få stopp på den här typen av kulturmarxism är för mig den mest angelägna frågan. Kd? Sd?
Citera
2017-05-28, 00:12
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 237
För ett par timmar sen imiterade ett 25-tal tjejer hästar på en 7 km lång sträcka i Stockholm. Det klassades som konst slash samhällsprotest av upphovsmakerskorna. 2 kvinnliga konstnärer på fel sida 50. Chock.

De tycker det finns för många manliga statyer, och att kvinnor ska ta mer plats, och att kvinnokroppen är ett otyglat väsen, och att det finns för mycket nakenhet, och att fotbollsfans är för högljudda, och ... ja se klippet själv. Blir fan matt.

http://www.mynewsdesk.com/se/dansenshus/pressreleases/city-horses-en-dansgalopp-genom-stockholm-city-1973220

Hur kommer detta tas emot av feministerna? Stöttar man projektet och tycker det är /insert valfritt superlativ/, eller blir det skämskudde även hos dem?

Går det att hitta nåt spår av brahet i detta?
Hur påverkar det Sverige-bilden?
Nån som vet hur mycket spektaklet kostar?

Dom skämmer ut Sverige, det är hur det påverkar Sverigebilden.
Citera
2017-05-28, 00:12
Medlem
3767s avatar
Kvinnornas uppvisade som vilda ston symboliserar deras innre önskan att tämjas och bli underkastade civilisationens ok. Minst sagt en intressant föreställning!
Citera
2017-05-28, 00:28
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Det här är nog, utan konkurrens, det mest löjeväckande, fantastiska och roligaste klippet jag någonsin har sett.

Ett ekipage av fritt galloperande feminist-ston som paraderar runt som vår tids bynarrar, samtidigt som perplexa turister och normala svenskar beskådat spektaklet den första bänkraden.

Den svenska grenen av isis sitter nog i sina förortslyor och skakar vid detta laget.

Det är dags att låta yxan gå nu, postmodern feminism är en cancer som har ätit upp och idisslat den feministiska rörelsen på samma sätt som den extrema islamismen har gjort allt samexistens med ens moderata muslimer omöjlig.

Ibland längtar man efter krig och en rensning av samhällets intellektuellt vanställda. Detta är en sån dag. Hoppas klippet sprids jorden runt så att folk får veta vad som pågår i det där konstiga postmoderna landet i norr.

Gnägg, era jävlar!

Hahaha
Citera
2017-05-28, 00:30
Medlem
Tidsresenarens avatar
Kvinnor i Sverige har storhetsvansinne. Kan inte dom här "speciella feministerna" åka och skapa ett nytt land där vi slipper beblandas men skiten? Vem vill ha en skrönande jävla höna liksom?
Citera
2017-05-28, 01:13
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodriguez89-3
Dessa feminister är som ISIS. Vänstern och islamister har gemensamt att man vill riva statyer, förinta kulturarv. Islamisterna som river kyrkor i Mellanöstern är som kommunisterna som gjorde samma sak i Sovjet. De har gemensamt hatet mot kristna.

Beröringspunkterna är för många för att det ska kännas intellektuellt bekvämt. Hetsen mot oliktänkande, den rigida egna världsbilden, det religiöst fanatiskt mässandet om att snart, snart blir det bättre! Bara kalifatet upprättas/patriarkatet störtas kommer den utopiska tillvaron infinna sig.

Dessa nissar förstår inte själva sin priviligerade situation, för att använda deras egna nomenklatur. Tycker man t ex att mångkultur är eftersträvansvärt och något som utvecklar samhället tycker jag att man skulle kunna samla ihop ett par hundra miljöpartister och fi:are och skeppa ner dom till valfritt arabland så att dom kan berika deras kultur. Jävla as.
Citera
2017-05-28, 01:16
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Faktiskt. Det verkar uppenbarligen som att långa perioder av fred föder välfärdsproblem som slutar i galenskap. Kanske hade det bästa varit ett enormt krig som kostat hundra miljoner liv. Detta för att återställa sinnet hos de som överlever, så att de slutar upp med att tramsa runt och istället fokuserar på det som är viktigt i livet.

Ett krig med hundra miljoner dödsoffer hade varit en katastrof för den nuvarande generationen men en välsignelse för nästkommande.

Jag raljerar lite, men det är så att Danmarks markant annorlunda inställning till migration är ett resultat av att landet inte är fredsskadat på samma sätt som gamla Svea. Den kollektiva själen i Sverige har glömt hur det är att vara under attack, och nu när det väl sker är man ytterst inkapabla att ens identifiera att så är fallet.

Det är dags att få upp ögonen i större utsträckning. Själv gick jag från invandringskritisk till nationalist i samma sekund jag såg en liten flicka klyvd i tre-fyra delar på Drottninggatan. Bär omkring en skam över att uppvaknandet inte skedde tidigare, men det är i nuvarande situation sekundärt.
Citera
2017-05-28, 01:19
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ok, hahaha, nu är vi helt på samma sida! "Horder av män som intar staden", ja Jesus fucking Christ...

Abdul Hibombo (som rättstavningsprogrammet vill få till H-bomb), han uppmärksammade jag just i en annan tråd om gettosvenskan. Ogillar förvisso att "hata på" enskilda reportrar som gör så gott de kan, men hans uttal -- eller framförallt hans satsmelodi -- är så innihelvete off att det är svårt att lyssna.

Har dock en viss uppskattning för själva dansarna, som jag tycker gör det ok. Men de där avdankade "konstnärerna"...

Notera också deras kommentar om hur när "det kommer en stor grupp kvinnor som tar plats så är det nästan lite provocerande, att folk reagerar och tittar, det är inte så himla vanligt" -- vilket nästan får det att låta som om de fick smaka på lite hederligt höger"hat". Vilket självklart inte är fallet. Givetvis kollar man lite om det kommer ett 15-tal tonårsbrudar som leker hästar, men vem bryr sig? Att man skulle bli provocerad är enbart larv.

Sen visst, så är problemet att allt detta finansieras av staten. Fine, gör er lilla "performance" så ni kan kalla er "konstnärer" (och en sån där häststaty hade ni säkert kunnat göra själv, eller? ), men att vi ska stå för notan är rätt beskt.

Sen kolla in länken jag gav ovan från Guardian. Rätt instruktivt. Kan tänka mig att det kommer fler såna här aktioner, mycket möjligt också av mer permanent natur. Sankt Göran och Draken blir kompletterad av en HBTQ-hen som löser konflikten med kärlek istället för våld? Nått sånt kommer komma, sanna mina ord.

Tycker som du; man kan alltid uppskatta ett gäng ideologiskt vilsna feministslynor som älgar runt i tajta brallor och gör sig till, men själva grejen är så skrattretande löjlig att all sorts eventuell poäng går förlorad.

Konstnärens egna utvärdering av tidigare verk är fantastiskt rolig: "folk kommer fram flera år efteråt och pratar om att där hände ju det!". Ja, ungefär samma reaktion den hunsade svensken kommer ha över Drottninggatan och Åhléns i många är framöver.

Tack för länken, jag ska läsa det med stort intresse
Citera
2017-05-28, 01:22
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Det är fullständigt psyksjukt och inte det minsta roligt.

Den svenska grenen kan lita på att dom har de galopperande psykfallens rygg. Hade inte folk lemlästats till höger och vänster pga psykfalls självupplevda rätt att äga en psyksjuk verklighetsbeskrivning och bedriva den ohotad vore det en sak men människor pliktar med sitt liv och sin trygghet. Det är allvar.

Helt rätt. Blir det inget renande krig måste det till massdeportering, skyldiga måste avrättas, straffläger och tvångsvård. Psykfallen kunde galopperat för lilla Ebba som fick inälvorna utspridda över Kungsgatan men höll en kärleksmanifestation istället innan man hittade på ett pseudoförtryck som statyer att protestera mot.

Detta land behöver renas inifrån och ut.

Den rättfärdiges vrede är alltid störst, och den rättfärdiga vreden i det svenska folket börjar visa sig nu.

Angående det löjeväckande i spektaklet är jag av åsikten att hån, förlöjligande och förminskande är en del i en social kontroll som feministerna inte har fått utstå på länge. Visst har det funnits, men den egna ingruppens agerande har varit att sluta sig och eliminera sånt. Det är dags att i vardagen stigmatisera dessa åsikter, dom ska hånas och kritiseras på bred front och ett socialt pris likt det alla SD-sympatisörer har fått utstå i många år ska betalas.
Citera
2017-05-28, 01:23
Medlem
Larvigt att inte ens låta manliga statyer ska få vara ifred
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här