2017-05-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Högst intressant detta!
Citat från PA:s debattartikel: "efter programmet har jag blivit kontaktad av personer som frågar om det som sändes ut i TV4 kan utgöra grund för en stämning? "
Man blir ju väldigt intresserad av vilka personer det är! Person(er) som ser ett eventuellt sätt att komma över ett skadestånd för förtal? Kanske någon som det fortfarande svider så in i h....e för att Lindas livförsäkring inte kunde kammas hem. Kanske någon som behöver pengar till sitt spelmissbruk? Eller någon som behöver en extrainkomst då HAN sitter och skriver på Flashback halva nätterna?

Ren träff på spiken, kallar jag detta.
Citera
2017-05-27, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miss-fire
Du kan kolla i mina tidigare inlägg så hittar du lite info om Mats, då jag brukade springa på honom på jobbet då och då. Att få ett foto på honom är nog nästintill omöjligt, då han verkar leva ett väldigt isolerat liv. Låt mig säga så här, han lider nog av ganska svår paranoia och är väldigt sönderstressad. Omaprazol är nog en populär medicin i det Almska medicinskåpet.
Många i familjen som medicinerar? Trasig familj så det behövs nog rätt stora doser
Citera
2017-05-27, 23:52
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Många i familjen som medicinerar? Trasig familj så det behövs nog rätt stora doser
Bara en gissning på att minst två personer i Almligan lider av magsår eller magkatarr, då jag kan tänka mig att de är rätt stressade. Sen skulle ju Mats kanske behöva sobril eller stesolid, då han uppträder nervigt och ångestfylld då jag har träffat på honom. Han mår allt annat än bra och innerst inne vet han om, att han skulle få lugn och ro om han fick berätta sanningen. Mina 2 kronor om jag får gissa.
Citera
2017-05-28, 03:47
Medlem
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/b0Ovd/hur-kan-leif-gw-peka-ut-en-frikand-som-mordare

Det som LGW gjort i sina program om Linda Chen fallet är att han har pekat ut Mats Alm som gärningsmannen, som är helt felaktigt, man kan inte kalla någon för mördare som inte blivit dömd i domstol för det brottet.
Mats Alm är enhälligt frikän från alla mordanklagelser i Tingsrätten, därför är det grovt förtal att kalla honom för mördare.

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/debatt/49056-leif-gw-gor-sig-sjalv-till-medium-polis-aklagare-och-domare/
Senast redigerad av Fagro 2017-05-28 kl. 04:09.
Citera
2017-05-28, 04:22
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judensau
Du, gå till tom tits expriment i Södertälje. Där visar man med två paraboler att om en viskar så kan den andra höra detta hur klart som helst i en stökig sal och 100 meter emellan.

Var händer om man sätter en mobiltelefon i ena parabolen modell större och är 25 mil bort? Självklart kommer man kunna befinna sig på en helt annan plats än den polisen tror.

Inträdet kostar 50:-

50 kr för att gå på barnleksstudio där man visar fysikaliska principer inom akustik och våglära. Hade du gått i skolan och följt lektionerna hade du lärt dig detta. Men eftersom du är så pass obildad så har du inte de kunskaper inom digitalteknik, teleteknik och annan elektronik som andra här besitter och kan betydligt mycket mer om.

19:59:22 befinner sig Mats nära masten i Åselby inom en 90 gradig vinkel från nordöstlig till sydöstlig riktning från masten sett. I annat fall hade hans mobil kopplat upp sig mot en annan mast.
Citera
2017-05-28, 04:27
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
http://www.aftonbladet.se/debatt/a/b0Ovd/hur-kan-leif-gw-peka-ut-en-frikand-som-mordare

Det som LGW gjort i sina program om Linda Chen fallet är att han har pekat ut Mats Alm som gärningsmannen, som är helt felaktigt, man kan inte kalla någon för mördare som inte blivit dömd i domstol för det brottet.
Mats Alm är enhälligt frikän från alla mordanklagelser i Tingsrätten, därför är det grovt förtal att kalla honom för mördare.

https://www.magasinetparagraf.se/nyheter/debatt/49056-leif-gw-gor-sig-sjalv-till-medium-polis-aklagare-och-domare/

Leif GW vet exakt hur det ligger till vilket också står i domen, men eftersom Mats inte berättar sanningen, vilket bevisas av hans kidnappningshistoria. Mats Alm mördade Linda Chen.
Citera
2017-05-28, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Leif GW vet exakt hur det ligger till vilket också står i domen, men eftersom Mats inte berättar sanningen, vilket bevisas av hans kidnappningshistoria. Mats Alm mördade Linda Chen.
LGW har agerat som ett medium "spågubbe" i det här fallet, han har gått omkring och känt vibrationer och där menar han att mordplatsen fanns, sådant här geschäft hör inte hemma vid ett mordfall som något bevis.
Citera
2017-05-28, 04:52
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
LGW har agerat som ett medium "spågubbe" i det här fallet, han har gått omkring och känt vibrationer och där menar han att mordplatsen fanns, sådant här geschäft hör inte hemma vid ett mordfall som något bevis.

Du vet att Leif GW har gott på fötterna när han säger något.

Jag säger att Mats Alm mördade Linda Chen. Jag vet mordplatsen, jag vet tid för mordet, jag vet tillvägagångssättet och nu väntar jag på sista pusselbitarna för att allt skall vara hållbart till 100 %.
Citera
2017-05-28, 05:08
Medlem
Citat:

Kom på något eget, istället för att kopiera Peter Althin. Jag håller med om att medium inte hör hemma någonstans. Den enda som egentligen använt ett medium är faktiskt Mats, vilket är lite lustigt.
Senast redigerad av NervusVagus 2017-05-28 kl. 05:16.
Citera
2017-05-28, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Mats Alm hade givit mobiltelefonen J120 Ericsson till Linda som skulle ge den till sonen Alex i Oskarshamn 2008.
Eftersom det var den telefonen J120 som användes av personen som åkte med Mats dator Falun-Gävle-Stockholm-Bollnäs, tror du att Mats åkte ned till Oskarshamn för att ta tillbaka mobilen J120 från Lindas son, eller vad tror du ?
Du borde väl inse att all logik och "sunt förnuft" säger att Mats använde inte Alex mobiltelefon.
Mats Alm hade en egen Nokia mobiltelefon som han använde till vad han behövde mobiltelefonen.
Citera
2017-05-28, 07:28
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Mats Alm hade givit mobiltelefonen J120 Ericsson till Linda som skulle ge den till sonen Alex i Oskarshamn 2008.
Eftersom det var den telefonen J120 som användes av personen som åkte med Mats dator Falun-Gävle-Stockholm-Bollnäs, tror du att Mats åkte ned till Oskarshamn för att ta tillbaka mobilen J120 från Lindas son, eller vad tror du ?
Du borde väl inse att all logik och "sunt förnuft" säger att Mats använde inte Alex mobiltelefon.
Mats Alm hade en egen Nokia mobiltelefon som han använde till vad han behövde mobiltelefonen.

Det förändrar på inget sätt det som faktiskt hände i Norra Bertilsbo. Mats Alm mördade Linda Chen.
Citera
2017-05-28, 07:41
Medlem
Citat:

Ska du av alla komma dragandes med vad logik och sunt förnuft säger i det här fallet?! Humor nu verkligen! Hur får du då in kineserna, friterade räkor, avsaknad av vittnen, Stockholmsresa, drogning utan pupillförändring, ej bokad bröllopsmat med mera med mera? Känns också som logik och sunt förnuft, eller??

Ditt prat om mobilerna är baserat på Mats uppgifter (han är ju inte ett dugg trovärdig) plus din tolkning (trovärdighet får andra bedöma).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in