2017-05-27, 17:01
Medlem
Gabriel Knights avatar
Ja så här fel kan det gå när all konst ska betalas av staten. Konst och teater mm ska inte finansieras av skattemedel utan enbart genom privata donationer och biljettintäkter. Då hade minst hälften av stolligheterna försvunnit över en natt. "Konstprojekt" ,Ha! Humbug!
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-05-27 kl. 17:05.
Citera
2017-05-27, 17:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Citat:
De tycker det finns för många manliga statyer, och att kvinnor ska ta mer plats, och att kvinnokroppen är ett otyglat väsen, och att det finns för mycket nakenhet, och att fotbollsfans är för högljudda
Vart kom all den informationen från?

Det undrar jag också. Det var ju bara typ ett 38 sekunders videoklipp? Eller har jag missat nån länk här?

Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Det här är nog, utan konkurrens, det mest löjeväckande, fantastiska och roligaste klippet jag någonsin har sett.

Ett ekipage av fritt galloperande feminist-ston som paraderar runt som vår tids bynarrar, samtidigt som perplexa turister och normala svenskar beskådat spektaklet den första bänkraden.

Du menar det där 38-sek klippet?

Tycker det verkar relativt ofarligt.

Annars håller jag generellt med om att dylika aktioner är rätt löjliga. Nån nämnde att sådant tenderar att komma från USA. Det pågår lite av en debatt där just nu angående den där tjurstatyn som finns på Wall Street i New York. Nån har nämligen satt upp en kaxig tjej som "stirrar ner" (för att använda en anglicism) tjuren på sitt kaxiga tjej-sätt:

https://www.theguardian.com/us-news/2017/apr/12/charging-bull-new-york-fearless-girl-statue-copyright-claim
Citera
2017-05-27, 17:07
Medlem
retrospectives avatar
Det är ju faktiskt synd om mentalt störda individer, glöm inte bort det. Ganska obehagligt klipp. Hoppas flickorna mår lite bättre i framtiden och finner perspektiv.
Citera
2017-05-27, 17:14
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Du menar det där 38-sek klippet?

Tycker det verkar relativt ofarligt.

Annars håller jag generellt med om att dylika aktioner är rätt löjliga. Nån nämnde att sådant tenderar att komma från USA. Det pågår lite av en debatt där just nu angående den där tjurstatyn som finns på Wall Street i New York. Nån har nämligen satt upp en kaxig tjej som "stirrar ner" (för att använda en anglicism) tjuren på sitt kaxiga tjej-sätt:

https://www.theguardian.com/us-news/2017/apr/12/charging-bull-new-york-fearless-girl-statue-copyright-claim

Klippet är 1:32, gott om tid att utvärdera det inneboende vansinnet i dom deltagandes skallar. Minns inte var jag sagt något om att det skulle vara farligt, men att rörelserna och ideologin bakom dylika aktioner innehåller farligt och destruktivt tankegods är ställt bortom allt tvivel.

Lägg även märke till den inte så subtila indoktrinationen i klippet. En kulturellt berikande reporter vars nyttjande av det svenska språket är i paritet med en infödd sexåring uppfodrar den envist patriarkalt färgade svenske mannen att ändra sig. Kulturkoftorna som med största sannolikhet inte producerat något av värde i hela sitt liv får fritt orera om dom hemska och förtryckande männen som bara vill kolla fotboll och ha kul, samtidigt som inte minsta motfråga problematiserar frågan. Detta trots att den obligatoriskt finansierade statstelevisionen gör anspråk på objektivitet.

Jag hade nog hellre hängt med dom hemska vita männen än dom galopperande rabies-feministerna. Men det är bara jag det.
Citera
2017-05-27, 17:26
Avslutad
Citat:
Klippet är 1:32, gott om tid att utvärdera det inneboende vansinnet i dom deltagandes skallar. Minns inte var jag sagt något om att det skulle vara farligt, men att rörelserna och ideologin bakom dylika aktioner innehåller farligt och destruktivt tankegods är ställt bortom allt tvivel.

Lägg även märke till den inte så subtila indoktrinationen i klippet. En kulturellt berikande reporter vars nyttjande av det svenska språket är i paritet med en infödd sexåring uppfodrar den envist patriarkalt färgade svenske mannen att ändra sig. Kulturkoftorna som med största sannolikhet inte producerat något av värde i hela sitt liv får fritt orera om dom hemska och förtryckande männen som bara vill kolla fotboll och ha kul, samtidigt som inte minsta motfråga problematiserar frågan. Detta trots att den obligatoriskt finansierade statstelevisionen gör anspråk på objektivitet.

Jag hade nog hellre hängt med dom hemska vita männen än dom galopperande rabies-feministerna. Men det är bara jag det.

Jag menade mest "farligt" i metaforisk betydelse; att jag tyckte det såg rätt oskyldigt ut. Men i princip är jag rätt säker på att jag håller med dig.

Emellertid: det klipp jag hittar när jag klickar på TS längd är bara 38 sek, och innehåller inget tal alls. Det du beskriver låter ju definitivt rätt illa. Nån som har en alternativ länk?
Citera
2017-05-27, 17:32
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Jag menade mest "farligt" i metaforisk betydelse; att jag tyckte det såg rätt oskyldigt ut. Men i princip är jag rätt säker på att jag håller med dig.

Emellertid: det klipp jag hittar när jag klickar på TS längd är bara 38 sek, och innehåller inget tal alls. Det du beskriver låter ju definitivt rätt illa. Nån som har en alternativ länk?

Jag uppmärksammade inte att klippet i TS inte var samma som jag sett. Beskåda spektaklet i dess fulla galenskap här: https://www.svt.se/kultur/performance-konstnarer-galopperar-mot-patriarkatet

Jag har nu sett det 6-7 gånger i sin helhet och kan inte sluta garva åt galenskapen. Tack, radikalfeminister! Detta är första gången dom gjort något utav någon sorts värde, om än underhållningsvärde av den löjeväckande karaktären.
Citera
2017-05-27, 17:50
Avslutad
Citat:
Jag uppmärksammade inte att klippet i TS inte var samma som jag sett. Beskåda spektaklet i dess fulla galenskap här: https://www.svt.se/kultur/performance-konstnarer-galopperar-mot-patriarkatet

Jag har nu sett det 6-7 gånger i sin helhet och kan inte sluta garva åt galenskapen. Tack, radikalfeminister! Detta är första gången dom gjort något utav någon sorts värde, om än underhållningsvärde av den löjeväckande karaktären.

Ok, hahaha, nu är vi helt på samma sida! "Horder av män som intar staden", ja Jesus fucking Christ...

Abdul Hibombo (som rättstavningsprogrammet vill få till H-bomb), han uppmärksammade jag just i en annan tråd om gettosvenskan. Ogillar förvisso att "hata på" enskilda reportrar som gör så gott de kan, men hans uttal -- eller framförallt hans satsmelodi -- är så innihelvete off att det är svårt att lyssna.

Har dock en viss uppskattning för själva dansarna, som jag tycker gör det ok. Men de där avdankade "konstnärerna"...

Notera också deras kommentar om hur när "det kommer en stor grupp kvinnor som tar plats så är det nästan lite provocerande, att folk reagerar och tittar, det är inte så himla vanligt" -- vilket nästan får det att låta som om de fick smaka på lite hederligt höger"hat". Vilket självklart inte är fallet. Givetvis kollar man lite om det kommer ett 15-tal tonårsbrudar som leker hästar, men vem bryr sig? Att man skulle bli provocerad är enbart larv.

Sen visst, så är problemet att allt detta finansieras av staten. Fine, gör er lilla "performance" så ni kan kalla er "konstnärer" (och en sån där häststaty hade ni säkert kunnat göra själv, eller? ), men att vi ska stå för notan är rätt beskt.

Sen kolla in länken jag gav ovan från Guardian. Rätt instruktivt. Kan tänka mig att det kommer fler såna här aktioner, mycket möjligt också av mer permanent natur. Sankt Göran och Draken blir kompletterad av en HBTQ-hen som löser konflikten med kärlek istället för våld? Nått sånt kommer komma, sanna mina ord.
Citera
2017-05-27, 17:58
Medlem
Epimaness avatar
För många manliga statyer? Ja men då så får vi väl införskaffa lite fina kvinnliga statyer då. Jag kan leva med den kostnaden på skattsedeln om jag får lite hårdvaluta i form av klassiskt behagliga kvinnostatyer att vila ögonen på.
Citera
2017-05-27, 17:59
Medlem
Det kan väl inte kosta mer än några glas med vatten...

Jag menar, det är ett par tjejer som leker häst. Hur mycket kan det kosta?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-05-27 kl. 18:02.
Citera
2017-05-27, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
För många manliga statyer? Ja men då så får vi väl införskaffa lite fina kvinnliga statyer då. Jag kan leva med den kostnaden på skattsedeln om jag får lite hårdvaluta i form av klassiskt behagliga kvinnostatyer att vila ögonen på.

Såg du inte klippet?! Det får absolut inte vara nakna kvinnor!
Citera
2017-05-27, 18:21
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Såg du inte klippet?! Det får absolut inte vara nakna kvinnor!

De behöver inte vara nakna. De tre gracerna kan ju få vara draperade exempelvis. Fungerar finfint.
Citera
2017-05-27, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 237
För ett par timmar sen imiterade ett 25-tal tjejer hästar på en 7 km lång sträcka i Stockholm. Det klassades som konst slash samhällsprotest av upphovsmakerskorna. 2 kvinnliga konstnärer på fel sida 50. Chock.

De tycker det finns för många manliga statyer, och att kvinnor ska ta mer plats, och att kvinnokroppen är ett otyglat väsen, och att det finns för mycket nakenhet, och att fotbollsfans är för högljudda, och ... ja se klippet själv. Blir fan matt.

http://www.mynewsdesk.com/se/dansenshus/pressreleases/city-horses-en-dansgalopp-genom-stockholm-city-1973220

Hur kommer detta tas emot av feministerna? Stöttar man projektet och tycker det är /insert valfritt superlativ/, eller blir det skämskudde även hos dem?

Går det att hitta nåt spår av brahet i detta?
Hur påverkar det Sverige-bilden?
Nån som vet hur mycket spektaklet kostar?

Ta reda på vad konstären eller konstnärerna heter och sluta handla deras konst. Aluta handla där dessa feminister jobbar så får de se hur det går när man hatar män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in