Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-27, 20:32
  #1
Medlem
Phantom8097s avatar
Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av detta inlägg. Möjligtvis vill jag få lite respons och reflektioner från andra människor, eller människor som kanske är i en liknande sits...
Jag har utvecklat något slags tvångsberoende så att när jag helt plötsligt för syn på en fantastiskt fin, tight och sexig rumpa någonstans.. kan vara vart som helst.. så MÅSTE jag bara plocka fram mobilen och börja smygfilma denna rumpa.
Sedan tar jag med mig denna inspelning hem och för över den på datorn. Där kan jag ha den i några dagar/veckor innan jag permanent raderar den. Och det är endast jag själv som tittar på den och vet om den. Lägger inte ut den på nätet eller liknande...
Så vad får jag nu ut av allt detta? Ja... först och främst så ger själva smygfilmandet mig en slags kick. Dels en kick av rädslan för att bli upptäckt, och dels av den sexuella upphetsningen av att filma en enligt mig mycket sexig rumpa.
Sedan kan jag bara tycka att det är stimulerande/avkopplande att ibland gå in på datorn och beskåda denna rumpa... och kan även ibland använda filmmaterialet för självonani.
Och när jag efter en tid "tröttnat" på filmmaterialet så raderar jag det bara.
Har försökt sluta med detta beteende, men jag kan banne mig inte behärska mig när ett "gyllene läge" helt plötsligt dyker upp rakt framför mina ögon. Då åker mobilen upp av bara farten och jag gör en liten inspelning. Det är som att det sitter i ryggmärgen.
Jag vill även tillägga att jag är av manligt kön och filmar kvinnliga bakdelar. Jag har en sambo som inte är medveten om mitt beteende. Vårt sexliv fungerar men jag känner ändå ofta att jag gärna skulle vilja ha sex med någon annan kvinna utanför vår egen relation, men jag vill heller inte vara henne otrogen så då får jag alltså ta till detta medel för att åtminstone få någonting av det "gröna gräset på andra sidan staketet".
Är det någon här som har gjort något liknande och hamnat i detta "missbruk" av smygfilmande? Och har ni lyckats komma ur det, eller pågår det fortfarande?
Citera
2017-05-27, 21:07
  #2
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom8097
Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av detta inlägg. Möjligtvis vill jag få lite respons och reflektioner från andra människor, eller människor som kanske är i en liknande sits...
Jag har utvecklat något slags tvångsberoende så att när jag helt plötsligt för syn på en fantastiskt fin, tight och sexig rumpa någonstans.. kan vara vart som helst.. så MÅSTE jag bara plocka fram mobilen och börja smygfilma denna rumpa.
Sedan tar jag med mig denna inspelning hem och för över den på datorn. Där kan jag ha den i några dagar/veckor innan jag permanent raderar den. Och det är endast jag själv som tittar på den och vet om den. Lägger inte ut den på nätet eller liknande...
Så vad får jag nu ut av allt detta? Ja... först och främst så ger själva smygfilmandet mig en slags kick. Dels en kick av rädslan för att bli upptäckt, och dels av den sexuella upphetsningen av att filma en enligt mig mycket sexig rumpa.
Sedan kan jag bara tycka att det är stimulerande/avkopplande att ibland gå in på datorn och beskåda denna rumpa... och kan även ibland använda filmmaterialet för självonani.
Och när jag efter en tid "tröttnat" på filmmaterialet så raderar jag det bara.
Har försökt sluta med detta beteende, men jag kan banne mig inte behärska mig när ett "gyllene läge" helt plötsligt dyker upp rakt framför mina ögon. Då åker mobilen upp av bara farten och jag gör en liten inspelning. Det är som att det sitter i ryggmärgen.
Jag vill även tillägga att jag är av manligt kön och filmar kvinnliga bakdelar. Jag har en sambo som inte är medveten om mitt beteende. Vårt sexliv fungerar men jag känner ändå ofta att jag gärna skulle vilja ha sex med någon annan kvinna utanför vår egen relation, men jag vill heller inte vara henne otrogen så då får jag alltså ta till detta medel för att åtminstone få någonting av det "gröna gräset på andra sidan staketet".
Är det någon här som har gjort något liknande och hamnat i detta "missbruk" av smygfilmande? Och har ni lyckats komma ur det, eller pågår det fortfarande?

Fråga dig själv varför du egentligen skriver detta inlägg. Läs sedan mitt svar på min teori.

Teori varför du skriver detta:
Du har skamkänslor rörande beteendet (tänk efter själv som sagt innan du fortsätter läsa...) men vet inte riktigt varför. Du vill att någon skall poängtera vad som faktiskt är fel. Ingen kan göra det. Finns inget rätt och fel beteende i grund och botten, bara beteende. Det skadliga är sättet som det bärs ut på och hur du känner dig mer eller mindre tvungen att göra detta (likna vid tvångstankar, mm.). Är inte utbildad inom psykiatrin, men kan tro att alla tvångsbeteenden från spelmissbruk till att smygfilma andra är en typ av "coping mechanism" (alltså att det yttrar sig från något djupare). Hursomhelst så verkar det inte som att någon annan direkt far illa av det, men du själv mår kanske inte jättebra och detta är ett sätt som din mentala/emotionella hälsa yttrar sig på. Mitt tips är att gå och prata med någon. Psykologer är inte dömande, de är vana vid alla möjliga saker som människor har för sig. Är skönare att leva i stunden än att låsa upp sig på behovet av att filma andra kan jag dock tro, så för din egen skull kan du ju alltid gå och prata med någon. Se detta som en varningssignal till dig själv - så tolkar jag trådstarten.
Citera
2017-05-27, 21:12
  #3
Medlem
AA-suiteds avatar
Visualisera hur det ser ut när du blir påkommen och potentiellt uthängd på facebook med namn och bild och låt den tanken avskräcka dig när du känner suget. Det är fullt rimligt att något sådant skulle ske om du blev påkommen. Det räcker med att någon ser filmandet i reflektionen av ett fönster eller att du håller telefonen konstigt så är du körd. För att svara på frågan skulle jag säga att ja det är ett sexmissbruk och det är destruktivt. Ingen frisk människa håller på som du gör och du skulle bli stämplad som ett stort "creep" om någon fick reda på vad du håller på med. Håll dig till porren om du känner dig kåt. Eller ännu bättre: Försök hitta en flickvän om du inte redan har det. Lycka till!
Citera
2017-05-27, 21:29
  #4
Medlem
Phantom8097s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeltzin
Är skönare att leva i stunden än att låsa upp sig på behovet av att filma andra kan jag dock tro, så för din egen skull kan du ju alltid gå och prata med någon. Se detta som en varningssignal till dig själv - så tolkar jag trådstarten.
Jo.. ett stort problem också som jag ser det är att om jag är ute på någon speciell tillställning, evenemang, resa osv. så kan jag helt plötsligt komma in i detta "Predator-beteende" och börja jaga rumpor, istället för att fokusera på det som jag kom dit för att göra: njuta av resan, konserten, uppträdandet eller vad det nu kunnat vara.. Att som du skriver: Leva i stunden.
Citera
2017-05-27, 23:16
  #5
Medlem
Jeltzins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom8097
Jo.. ett stort problem också som jag ser det är att om jag är ute på någon speciell tillställning, evenemang, resa osv. så kan jag helt plötsligt komma in i detta "Predator-beteende" och börja jaga rumpor, istället för att fokusera på det som jag kom dit för att göra: njuta av resan, konserten, uppträdandet eller vad det nu kunnat vara.. Att som du skriver: Leva i stunden.

Mitt tips är att som tidigare skribenter nämnt fundera över eventuella konsekvenser av att bli upptäkt på ett lite mer kortsiktigt plan för att få dig själv att ta dig i kragen. Tråkigt att ha någon typ av dom i bagaget och ett oskönt rykte i släptåg.

I längre perspektiv skulle jag rekommendera att ge dig hän att meditera för att komma ner på jorden. Gör det mycket lättare att få distans till tankarna, istället för att låta tankarna skapa distansen du upplever i detta "predator-läge". Sitt ner 10 min om dagen, känn in kroppen, ta det lugnt. Gör det i 30 dagar så kommer det bli lättare efter ett tag. Lär dig känna igen när tankarna "greppar tag" och hur du kan låta dem glida förbi bara genom att slappna av. Superbra förmåga att lära sig i massor av sammanhang.
Citera
2017-05-28, 00:09
  #6
Medlem
RagingHippies avatar
Ungefär lika kränkande att filma andra människors rumpor som att filma deras ansikten..

Jag finner ingen skillnad.
Citera
2017-05-28, 06:30
  #7
Avstängd
swingingdicks avatar
Farlig vana som kan sluta illa, påkommen kan du åka på stryk. Vill du att främmande skall filma dig?
Citera
2017-05-28, 21:11
  #8
Medlem
Phantom8097s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingingdick
Farlig vana som kan sluta illa, påkommen kan du åka på stryk. Vill du att främmande skall filma dig?
Först och främst vill jag tacka alla här som gett mig nya tankar och värderingar. Jag har nu bestämt mig för att jag ska göra allt som står i min makt för att sluta upp med detta beteende.
Och för att besvara ovanstående så känner jag att jag inte skulle ha problem med att själv bli smygfilmad, men under två förutsättningar: att det sköttes snyggt och diskret, och att filmmaterialet inte användes efteråt i syfte att trakassera/nedvärdera mig, eller spridas via nätet.
Om det istället användes i ett syfte att titta på bara för man tycker det är fint/sexigt så antar jag att jag nog mer skulle ta det som en komplimang.
Citera
2017-05-29, 06:13
  #9
Avstängd
swingingdicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom8097
Först och främst vill jag tacka alla här som gett mig nya tankar och värderingar. Jag har nu bestämt mig för att jag ska göra allt som står i min makt för att sluta upp med detta beteende.
Och för att besvara ovanstående så känner jag att jag inte skulle ha problem med att själv bli smygfilmad, men under två förutsättningar: att det sköttes snyggt och diskret, och att filmmaterialet inte användes efteråt i syfte att trakassera/nedvärdera mig, eller spridas via nätet.
Om det istället användes i ett syfte att titta på bara för man tycker det är fint/sexigt så antar jag att jag nog mer skulle ta det som en komplimang.
Vill du att din syster/morsa/dotter skulle bli smygilmad av ett freak som dig själv?
Citera
2017-05-29, 09:58
  #10
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom8097
Jag vet inte riktigt vad jag vill få ut av detta inlägg. Möjligtvis vill jag få lite respons och reflektioner från andra människor, eller människor som kanske är i en liknande sits...
Jag har utvecklat något slags tvångsberoende så att när jag helt plötsligt för syn på en fantastiskt fin, tight och sexig rumpa någonstans.. kan vara vart som helst.. så MÅSTE jag bara plocka fram mobilen och börja smygfilma denna rumpa.
Sedan tar jag med mig denna inspelning hem och för över den på datorn. Där kan jag ha den i några dagar/veckor innan jag permanent raderar den. Och det är endast jag själv som tittar på den och vet om den. Lägger inte ut den på nätet eller liknande...
Så vad får jag nu ut av allt detta? Ja... först och främst så ger själva smygfilmandet mig en slags kick. Dels en kick av rädslan för att bli upptäckt, och dels av den sexuella upphetsningen av att filma en enligt mig mycket sexig rumpa.
Sedan kan jag bara tycka att det är stimulerande/avkopplande att ibland gå in på datorn och beskåda denna rumpa... och kan även ibland använda filmmaterialet för självonani.
Och när jag efter en tid "tröttnat" på filmmaterialet så raderar jag det bara.
Har försökt sluta med detta beteende, men jag kan banne mig inte behärska mig när ett "gyllene läge" helt plötsligt dyker upp rakt framför mina ögon. Då åker mobilen upp av bara farten och jag gör en liten inspelning. Det är som att det sitter i ryggmärgen.
Jag vill även tillägga att jag är av manligt kön och filmar kvinnliga bakdelar. Jag har en sambo som inte är medveten om mitt beteende. Vårt sexliv fungerar men jag känner ändå ofta att jag gärna skulle vilja ha sex med någon annan kvinna utanför vår egen relation, men jag vill heller inte vara henne otrogen så då får jag alltså ta till detta medel för att åtminstone få någonting av det "gröna gräset på andra sidan staketet".
Är det någon här som har gjort något liknande och hamnat i detta "missbruk" av smygfilmande? Och har ni lyckats komma ur det, eller pågår det fortfarande?

Är du månne min sambo? Han är också överförtjust i rövar, ni kanske borde pola ihop

Och kan tänka mig att du lär få kompanistryk om sliddjuren kommer på dig

Jag hade dock tagit det som en komplimang!
Citera
2017-06-05, 03:07
  #11
Avstängd
nykonto2017s avatar
Fanns ett tråd på flashback med bilder på tjejers rumpor i stan, hittar inte den nån som kan länka ?
Citera
2017-06-05, 20:02
  #12
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phantom8097
Först och främst vill jag tacka alla här som gett mig nya tankar och värderingar. Jag har nu bestämt mig för att jag ska göra allt som står i min makt för att sluta upp med detta beteende.
Och för att besvara ovanstående så känner jag att jag inte skulle ha problem med att själv bli smygfilmad, men under två förutsättningar: att det sköttes snyggt och diskret, och att filmmaterialet inte användes efteråt i syfte att trakassera/nedvärdera mig, eller spridas via nätet.
Om det istället användes i ett syfte att titta på bara för man tycker det är fint/sexigt så antar jag att jag nog mer skulle ta det som en komplimang.

Låter bra, för uppenbarligen är detta ett problem för dig i din vardag, då du beskriver det som ett tvångsmässigt beteende som du inte kan kontrollera. Jag tycker du borde kontakta en terapeut (psykolog), låter som att framförallt KBT kunde vara ett sätt för dig ta dig ur detta.

I övrigt så måste det såklart påpekas att vad du själv tycker om att bli smygfilmad är helt ointressant. Om du tänker att du skulle fråga varenda en av dem vars rumpor du filmat om det var ok att du tog ett litet filmklipp av deras bak, för att ha som runkmaterial, hur många av dem tror du då skulle svara ja?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback