2017-05-27, 22:16
Medlem
Apropå "drain the swamp" vad tycker ni om detta?
http://www.ibtimes.com/political-capital/trump-administration-conflicts-interest-how-gary-cohn-could-sell-us-infrastructure
Trump kanske hellre hjälper Goldman Sachs istället för hans väljare.
2017-05-27, 22:16
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
De flesta experter verkar eniga om att Rysslandskopplingarna kommer fälla Trump. Eftersom de alltid har haft fel tidigare tror jag de kommer ha fel igen. Trump kommer sitta i 4 år.
2017-05-27, 22:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce
De flesta experter verkar eniga om att Rysslandskopplingarna kommer fälla Trump. Eftersom de alltid har haft fel tidigare tror jag de kommer ha fel igen. Trump kommer sitta i 4 år.

De kan ju fälla Trump utan bevis. Allt handlar om att media ska övertyga GOP att rösta med Dems om att sparka presidenten.

Så media håller på med falska nyheter för att sprida lögner och få han framstå som dålig för folket.
2017-05-27, 22:34
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
LOL Kushner ville hjälpa Trump med sitt samarbeta ihop med Ryssland angående Syria och terrorism.

Fast du citerar ju inte det relevanta:

Citat:
The Post wrote that Kislyak was reportedly taken aback by the suggestion of allowing an American to use Russian communications gear at its embassy or consulate — a proposal that would have carried security risks for Moscow as well as the Trump team.

According to the person familiar with the Kushner meeting, the Trump team eventually felt there was no need for a back channel once Rex Tillerson was confirmed as secretary of state, and decided to communicate with Moscow through more official channels. Tillerson was sworn in on Feb. 1.

Detta, däremot, är ytterst olagligt. Att konspirera med främmande makt utanför de officiella kanalerna kan snabbt leda till många olyckliga saker för de inblandade, och det är talande att Vita Huset inte vill kommentera detta.
2017-05-27, 22:39
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LivingOnlyOnce

Vilka experter? De flesta experter verkar vara eniga om att riksrätt eller 25 tillägget kommer att bli svårt att använda emot Trump givet den stora republikanska majoriteten i såväl representanthuset som senaten. Och även om det, teoretiskt skulle kunna bli möjligt någon gång i framtiden då den värdeinvalidiserade* il duche Trump gjort bort sig tillräckligt mycket, så skulle en sådan process ta lång tid vad gäller förberedelser och omröstningar i respektive kammare. Dessutom kan Trump, precis som Nixon gjorde, i värsta fall, välja att avgå själv innan riksrätt/oduglig förklaring.

Off topic

*

Jag tvivlar inte på att il duche Trump kan vara intelligent. Men jag anser också, grundat på hur han beter sig och uttrycker sig, att han är en ytterst värdeinvalidiserad person. Kanske så värdeinvalidiserad att det faktiskt påverkar hans intelligens.
Senast redigerad av Ola Schubert 2017-05-27 kl. 23:01.
2017-05-27, 22:54
Bannlyst
jag tror inte trump sitter i fyra år om jag ska vara ärlig...ha kanske sitter ett år till max....för mycket kaos och för dåligt stöd
2017-05-27, 23:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybernetics.Visor
jag tror inte trump sitter i fyra år om jag ska vara ärlig...ha kanske sitter ett år till max....för mycket kaos och för dåligt stöd

Jag hoppas att du har rätt där! För vem skulle vilja genomlida nästan fyra år med den värdeinvalidiserade il duche Trump vid makten?
2017-05-27, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast du citerar ju inte det relevanta:

Detta, däremot, är ytterst olagligt. Att konspirera med främmande makt utanför de officiella kanalerna kan snabbt leda till många olyckliga saker för de inblandade, och det är talande att Vita Huset inte vill kommentera detta.

Fortfarande inget angående samarbete med valet men du kanske bytt spår till att gå med på vad som helst nu.

Såg FBI inget fel på Flynns samtal lär de inte göra det med Kushner heller.

Allt det här handlar om en överviktig Rysk ambassadör som ville bli av med sanktioner.
Senast redigerad av seeeg321 2017-05-27 kl. 23:09.
2017-05-27, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Jag hoppas att du har rätt där! För vem skulle vilja genomlida nästan fyra år med den värdeinvalidiserade il duche Trump vid makten?
jag vet inte..mr twitter blir bara tokigare och tokigare för varje dag som går...det går inte att kolla på han ens utan att han gör något fel. han har misslyckats med precis allt och så ljuger han som fan. impeachment hade varit bäst
2017-05-27, 23:12
Medlem
Trey Yingst‏Verifierat konto

SCOOP: Three White House staffers have been identified for leaking classified info. POTUS will fire 'multiple people' when he returns to DC.

Blir spännande det här.

Skulle inte bli förvånad om SSean Spicer är en av dem.
2017-05-27, 23:13
Bannlyst
Citat:
Trey Yingst‏Verifierat konto

SCOOP: Three White House staffers have been identified for leaking classified info. POTUS will fire 'multiple people' when he returns to DC.

Blir spännande det här.

Skulle inte bli förvånad om SSean Spicer är en av dem.

han var nog redan på utgång innan...total katastrof..

undrar vilka det är som ryker...
2017-05-27, 23:13
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Fortfarande inget angående samarbete med valet men du kanske bytt spår till att gå med på vad som helst nu.

Såg FBI inget fel på Flynns samtal lär de inte göra det med Kushner heller.

Jag undrar om du skämtar eller medvetet försöker flumma till saker, det handlar inte om "samtal" utan om att man föreslog att använda RYSK kommunikationsutrustning för att undvika att samtalen registrerades enligt normalt förfarande, och det är DET som är det olagliga.

Och, som sagt, Vita Huset kommer inte kommentera det hela, mest troligt för att om man förnekar kommer banden att läckas och om man medger tvingas man sparka Kushner.

När det gäller den större utredningen är detta naturligtvis bara en del i pusslet, och på inte vis det allvarligaste, men Kushner kan tex troligen vara behjälplig med att reda ut hur man via Kaenski Labs påverkade valet, så det kan vara bra att få honom att byta sida på samma sätt som man troligen gjort med Flynn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in