2017-05-27, 22:28
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad om dildos i vapenskåpet? :-)
Man hänger inte med i alla svängar i detta komplicerade brottmål.

Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det är ngn i tråden som tjatar om denna dildos som fanns i vapenskåpet, och mkt annat, en som sympatiserar med JM verkar det som.

Hänga med i detta fall då måste man vara på G dygnet runt.

Lite lördagserotik
Constance (1998) is an erotic film for women

Skulle AM förvara en sådan film i vapenskåpet? Knappast!
Skulle GM ha intresse för en sådan film och dildos? Knappast!

Vem i familjen har ett "intresse" som matchar rekvisitan? Javisst, JM.

Min gissning är att JM har glömt detta vid ett besök. GM har hittat det och ville bespara AM från upptäckten och låste in det i vapenskåpet.

Klart att det finns andra alternativ, men hur troliga är dessa?

Citera
2017-05-27, 22:36
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Lite lördagserotik
Constance (1998) is an erotic film for women

Skulle AM förvara en sådan film i vapenskåpet? Knappast!
Skulle GM ha intresse för en sådan film och dildos? Knappast!

Vem i familjen har ett "intresse" som matchar rekvisitan? Javisst, JM.

Min gissning är att JM har glömt detta vid ett besök. GM har hittat det och ville bespara AM från upptäckten och låste in det i vapenskåpet.

Klart att det finns andra alternativ, men hur troliga är dessa?

På "landet" borde det väl finnas / funnits kvisthål o pinnar så det räcker. Kanske något enstaka tält som satt igång fantasierna - inte som i Ablablablanistan....
Men dom kanske är / var moderna människor.....
Citera
2017-05-27, 22:42
Medlem
Citat:
Myggnät
Jag tänker ungefär som du. När Göran mördades var ett fönster på övervåningen öppet med myggnät isatt. Så borde även JM gjort, för ventilationen och för att få in frisk luft. Om hon hade sovit där.

Här står det om fönster med myggnät:
Protokollbilaga_2017-02-06__Tekniskt_protokoll.pdf, sidorna 15 och 28 enligt paginering.

När det gäller polisens förmåga att identifiera lukt kan jag inte uttala mig, men jag känner skillnad mellan fuktskada och lukten av instängdhet i gammalt hus. Kanske bidrar spånisolering i väggar till den karaktäristiska lukten.

Vad gjorde JM på natten?
Fortfarande kvartstår att förklara aktiviteter på JMs mobil.
Om hon inte övernattade på Granliden, så var hon/hennes telefon där:
2015-08-07, 22:55 JMs sista telefonaktivitet på fredagkvällen.
Här finns en lucka på 8 timmar och 10 minuter.
Frågan är om JM ville sova på Granliden eller om hon sov i Eskilstuna?
Det kan ju finnas omständigheter som gjorde att hon tyckte att det var obehagligt att sova där. Under tiden kan telefonen funnits på Granliden eller varit avstängd.
2015-08-08, 07:05 JMs första telefonaktivitet på lördagmorgonen.

JM nämner själv att hon klev upp med tvillingarna kl 06.30 så det stämmer nog MEN bara för att få skjuts ut till Granliden för "staging" kring "olycksplatsen" och i köket, en väska, Akis jeans inkl körkort (saker hon kan tillskansat sig tidigare) samt en kasse föreställande nyinköpt mat. Enligt den rutinerade polisen låg ett paket mögligt bröd överst i påsen ...
Citera
2017-05-27, 22:50
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Kåthet eller vinstvinning

https://sv.wikipedia.org/wiki/Sexuell_upphetsning
Det som påskyndar den mänskliga sexuella upphetsningen kallas vardagligt för att "vara tänd på någon".

Det du tar upp är något helt annat. Här får vi hålla reda på begreppen men så var mitt svar till Memajk också av lite olika anledningar. Får inte "promiskiösa" människor bli kåta? JM blev men de enda lömska här vilket framkom i rätten var att motivet till filmningen var att de önskade att JM skulle bli av med jobbet. Så hur placerar du afghanpojkarna? Att JM tog för sig var knappast promiskiöst hon hade nämligen ingen partner vid tillfället..

_

Vad har du för jävla moraluppfattning egentligen? Att ha sex med personer som står i beroendeställning till en och som man har omsorgsansvar för, är helt oacceptabelt. Man har inte sex med sina klienter, punkt.
Citera
2017-05-27, 23:02
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
JM nämner själv att hon klev upp med tvillingarna kl 06.30 så det stämmer nog MEN bara för att få skjuts ut till Granliden för "staging" kring "olycksplatsen" och i köket, en väska, Akis jeans inkl körkort (saker hon kan tillskansat sig tidigare) samt en kasse föreställande nyinköpt mat. Enligt den rutinerade polisen låg ett paket mögligt bröd överst i påsen ...

Ja, det är dom där små detaljerna…
– Det luktade instängt.
– Bilen var parkerat på den enda plats där man inte kunde se den.
– Mögligt bröd i kassen.
– Inga spår av att någon levat där, som sopor eller disk. Utom det som var "uppställt" på bryggan.
– Polisen som tyckte att de känslor som JM visade såg fejkade ut. Inga naturliga tårar.
– Inget sök efter Aki innan JM ringer sos-alarm.
– Hon ringer för att hon hittat båten.
– Under samtalet säger hon: "Jag ser båten nu. Den har drivit in till land."

Dessa detaljer ska läggas till alla de som vi redan lagt samman. De som drar upp ramverket runt JMs "final" på fredagkvällen. Alla detaljer som gjorde att det skulle bara vara att ringa IF och be dom skicka pengarna. Men se så enkelt var det inte!

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-27 kl. 23:07.
Citera
2017-05-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Nu ska ni höra, vad man med fantasi, en ofantlig pappershög och en FUP, kan göra

Farbror Frej!

Hej alla barn nu blir det barnprogram
titta här vad fröken Möller tar fram.

Olika förklaringar och nu ska ni få höra
Hur man med olika förklaringar kan göra

Manipulera folk som man alltid gjort
Fast nu går det till fängelse väldigt fort

Jaja.. jag vet.. alkohol.. med det är ändå Lördag.. 😎

Edit: Vill tillägga att det är en väldigt bra tråd där många är sakliga och engagerade, frånsett några få! Läsar samtliga inlägg så kudos till Er! 👍
Senast redigerad av Moneypenny´s 2017-05-27 kl. 23:10.
Citera
2017-05-27, 23:09
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
– Det luktade instängt.
– Mögligt bröd i kassen.
– Inga spår av att någon levat där, som sopor eller disk. Utom det som var "uppställt" på bryggan.
– Polisen som tyckte att de känslor som JM visade såg fejkade ut. Inga naturliga tårar.
– Inget sök efter Aki innan JM ringer sos-alarm.
– Hon ringer för att hon hittat båten.
– Under samtalet säger hon: "Jag ser båten nu. Den har drivit in till land."

Dessa detaljer ska läggas till alla de som vi redan lagt samman. De som drar upp ramverket runt JMs "final" på fredagkvällen. Alla detaljer som gjorde att det skulle bara vara att ringa IF och be dom skicka pengarna. Men se så enkelt gick det inte!

Varken tabberas eller backanal alltså

https://sv.wiktionary.org/wiki/tabberas
https://sv.wikipedia.org/wiki/Backanal
Citera
2017-05-27, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Vad om dildos i vapenskåpet? :-)
Man hänger inte med i alla svängar i detta komplicerade brottmål.
Inlåst i vapenskåpet som JMs hejaklack yvas över, de har väl svårt att hitta nåt i klass med JMs eskapader på sexfronten o gör affär av absolut ingenting. Med tanke på att barn och barnbarn har tillträde till stugan så är det inte ett dugg märkvärdig att vilja gömma undan attiraljerna. För övrigt är det väl trevligt snarare om glöden sitter i bortom pensionsålder.
Citera
2017-05-27, 23:35
Medlem
develis avatar
Citat:
– Det luktade instängt.
– Mögligt bröd i kassen.
Tiden för när de lämnar Granliden verkar saknas, hade varit intressant och vad det beträffar mögligt bröd kan Anki ha tänkt sig slänga o glömt. De har lämnat stugan samma dag. JM som husmor ser man i FUP på lägenhetsbilder, det dräller av kläder osv på golvet i hennes sovrum. Jag tror hon sket fullständigt i denna påse med andra ord.
Citera
2017-05-27, 23:37
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Varken tabberas eller backanal alltså

https://sv.wiktionary.org/wiki/tabberas
https://sv.wikipedia.org/wiki/Backanal

Man kan ju undra vad som hände med all den goda maten.
Visst vore det makabert om alla drog iväg och festade efter att Aki tagits av daga?
Kan dom vara så kalla?

Detta SMS skickade DB till JM, 2016-05-02 16:03:15 UTC

"Herregud mamma jag har väll endå ställt upp på ganska sjuka grejer åt dej sen nu gör du detta mot mig..."

Huvudprotokoll__del_6__8_.pdf, sid 750 enligt paginering.

Det påminner om vad JJ skrev på Facebook, 2015-10-04, 01:06:

"Gjorde största Misstag i Mitt Live. Önskar om Jag Kunde Ändra på Allt…."

Kan det vara mordet på Aki som är den "sjuka grejen"? Som JJ så gärna vill ändra på?

Senast redigerad av lasternassumma 2017-05-27 kl. 23:50.
Citera
2017-05-27, 23:42
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tiden för när de lämnar Granliden verkar saknas, hade varit intressant och vad det beträffar mögligt bröd kan Anki ha tänkt sig slänga o glömt. De har lämnat stugan samma dag. JM som husmor ser man i FUP på lägenhetsbilder, det dräller av kläder osv på golvet i hennes sovrum. Jag tror hon sket fullständigt i denna påse med andra ord.

Tror du att Anki lämnar en matkasse med mögligt bröd när hon åker från Granliden?

Samma Anki som inte vill att JM ska åka dit bl.a. därför att JM inte städar efter sig.

Tiden för när AM och GM lämnade Granliden kan vi få genom att backa från tiden när dom möttes utanför Kungsör. Om JMs uppgift stämmer.

Citera
2017-05-27, 23:49
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

JM tycks ha skitit i det blå skåpet - en nyans av brunt.......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in