2017-05-27, 21:37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Alltså det sitter vita feta män på hästar för att vita män är hemska kräk som förslavar djur genom hot om våld och annars låter dem stå i små boxar även fast de är flockdjur.
Pratar du om tjejer med knähundar nu, eller?
Citera
2017-05-27, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag håller med. Skillnaden är den att när män larvar sig och beter sig som idioter blir deras trams kultförklarat.
Kvinnor däremot får en stämpel på sig att vara psykiskt sjuka.

Hur menar du? Det är lite skillnad på Nilecity och det här psykbrytet. Om kvinnor vill ta mer plats, kanske man borde syssla med seriösa och mer legitima initiativ?

Vad skulle du själv säga om du såg en video om Nordisk Ungdom som hoppade runt på stan med Bin-Laden masker? Störtlöjligt.
Citera
2017-05-27, 21:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Alltså det sitter vita feta män på hästar för att vita män är hemska kräk som förslavar djur genom hot om våld och annars låter dem stå i små boxar även fast de är flockdjur. Feministerna galopperar för att visa stöd och sympati med de förtryckta djuren, skulle kvinnor bestämma skulle hästhållning vara förbjuden.

Jag tycker det är ett alldeles fantastiskt initiativ, är det nåt som vanligt folk verkligen behöver och vill ha mer av är det just.performancekonst. Performancekonstnärer gör så mycket gott, The Beatles till exempel blev mycket bättre och framför allt fick de en bättre gruppdynamik och sammanhållning efter att supersmartaste Yoko Ono fick mer att säga till om. Performancekonst är nog den viktigaste konstarten. Skulle jag aldrig mer få se performancekonst skulle jag bokstavligen dö. Jag tycker det skall vara ett obligatorium i grundskolan att studera performancekonst, det kan bli Sveriges nästa stora exportgrej som vi tjänar massor av pengar på.

Haha, vad? Säg att du skämtar? Det går inte ens att bemöta det där svamlet. Det finns många kvinnliga ryttare. En av de få saker som kvinnor råkar vara bra på. Skulle de bara släppa hästarna lösa eller vad är poängen?

Performancekonst eller psykbryt? Det är frågan.
Citera
2017-05-27, 21:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Hur menar du? Det är lite skillnad på Nilecity och det här psykbrytet. Om kvinnor vill ta mer plats, kanske man borde syssla med seriösa och mer legitima initiativ?

Vad skulle du själv säga om du såg en video om Nordisk Ungdom som hoppade runt på stan med Bin-Laden masker? Störtlöjligt.
Vad tror man ett tjejer utan trähäst ska kunna tillföra samhället, är min fråga..
Citera
2017-05-27, 21:45
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Lär väl ändå inte få någon effekt ändå, om 100 år så är dessa fåntrattar döda och bortglömda. Och statyerna står kvar, och pekar mot historien om Sverige!
Citera
2017-05-27, 22:04
Medlem
apanola IIs avatar
vissa idéer ska stanna på pappret och inte omsättas i verklighet.
Med detta sagt så var den här övningen helt i linje med vad man kan förvänta sig av dagens feminister
Citera
2017-05-27, 22:07
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Lär väl ändå inte få någon effekt ändå, om 100 år så är dessa fåntrattar döda och bortglömda. Och statyerna står kvar, och pekar mot historien om Sverige!

Absolut inte! Våra barnbarnsbarn kommer få lära sig om "Galoppupploppet i Stockholm" som dagen då patriarkatet äntligen gick i reträtt och det jämställda Sverige äntligen kunde börja byggas och Sverige (lite oklart vad det är eftersom det inte kommer finnas gränser) kunde börja blomstra på allvar. Hela staden kommer galoppera ut över Gärdet i en enda stor massgalopp (tänk Ari Rang typ) och det kommer avslutas med en jättelik vegetarisk och rusmedelsfri inkluderande festmåltid på stadshuset på kvällen samtidigt som 100 000 små rosa fittbåtar med lyktor i sjösättas och får flyta ned mot slussen.
Citera
2017-05-27, 22:11
Medlem
Citat:

Jag hade inte sagt någonting. Men det finns säkert andra som skulle hyllat dem som hjältar för sin insats.

Det finns en massa "seriös kultur" som män har skapat. Som Tunnan och moroten, Eddie Meduza, Ånkel Kånkel, South park, Familj Guy, Jackass, m.f.l.

Det finns ju till och med användare på detta forum som refererar till dessa serier som en källa till visdom och kunskap.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2017-05-27 kl. 22:13.
Citera
2017-05-27, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag hade inte sagt någonting. Men det finns säkert andra som skulle hyllat dem som hjältar för sin insats.

Det finns en massa "seriös kultur" som män har skapat. Som Tunnan och moroten, Eddie Meduza, Ånkel Kånkel, South park, Familj Guy, Jackass, m.f.l.

Det finns ju till och med användare på detta forum som refererar till dessa serier som en källa till visdom och kunskap.

Men handlade det inte om feminin kultur dess yttringar? Att kvinnor inte har lyckats bygga en vidare kultursfär tror jag enkom beror på deras ovilja att vara en del av den normala debatten och alltid måste se sig som offer och därefter alltid agera i någon form av polemik. Börja producera genuint intressant innehåll, så tror jag att det löser sig.
Citera
2017-05-27, 22:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Kan inte nån bara berätta historien om bajsbärarstina i Gamla stan, och sätta ut en staty?
Citera
2017-05-27, 22:48
Medlem
Citat:
Men handlade det inte om feminin kultur dess yttringar? Att kvinnor inte har lyckats bygga en vidare kultursfär tror jag enkom beror på deras ovilja att vara en del av den normala debatten och alltid måste se sig som offer och därefter alltid agera i någon form av polemik. Börja producera genuint intressant innehåll, så tror jag att det löser sig.

Nja, det har nog mer att göra med att det inte räcker för en kvinna att klä sig i kvinnokläder och fisa för att anses rolig.
Citera
2017-05-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Kan inte nån bara berätta historien om bajsbärarstina i Gamla stan, och sätta ut en staty?

En utmärkt idé. Det skulle uppmärksamma att även kvinnor har jobbat med skitjobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in