2017-05-27, 20:52
Medlem
Loveflowers avatar
Går det att lägga in en Startsida flik där innan aktuella ämnen så man slipper scrolla ända upp och trycka på loggan ifall man är en bit ner på sidan?
Citera
2017-05-27, 21:03
Medlem
Provade på android smartphone, i vissa lägen är punkterna för högermenyn röda, de gick inte att se i solsken.
Högermenyn gick inte att scrolla i liggande läge. Vänstermenyn ligger över högermenyn. Det hade varit bättre om den första man använt hade stängt när man vill åt den andra. Tycker jag.
Provat på LG, Sony, Chrome och Firefox.
Citera
2017-05-27, 21:05
Bannlyst
Läser Flashback på många olika typer av enheter, ipad och android surfplattat. Windows, mac och Linux.. Det som reta mig lite är att den klassika drop down menu bara dyker upp på stora skärmar, den vanligaste laptop upplösningen 1366x768 innefatta inte den, det är lite synd.
Citera
2017-05-27, 21:13
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Flera har påpekat att sökfunktionen kan bli bättre.
Vi kommer titta närmare på detta, och se hur den kan förbättras.

admin
Jag saknar också "sök i detta ämne" samt "sök i detta subforum"...

Jag tycker också att det är för många knapptryckningar för att söka.

Sökfunktioner är viktiga för diskussionen på flashback. Otaliga gånger ställer användare frågor som redan besvarats tidigare i tråden. Detta stör diskussionen. Om det inte är lätt att söka så kommer detta bli än mer störande.

För övrigt så är det generellt glädjande att se att ni jobbar med att försöka förbättra flashback. Det är för tidigt för min egen del att avgöra om jag tycker den nya designen har gjort det bättre.

Redan tidigare har ni fixat så att flashback mycket sällan ligger nere längre. Det tycker jag är en mycket bra förbättring.
Citera
2017-05-27, 21:15
Medlem
LivingOnlyOnces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag saknar också "sök i detta ämne" samt "sök i detta subforum"...

Jag tycker också att det är för många knapptryckningar för att söka.

Sökfunktioner är viktiga för diskussionen på flashback. Otaliga gånger ställer användare frågor som redan besvarats tidigare i tråden. Detta stör diskussionen. Om det inte är lätt att söka så kommer detta bli än mer störande.

Instämmer helt. Det är för jobbigt att söka numera. Den gamla utformningen var bättre.
Citera
2017-05-27, 21:24
Medlem
Samizdats avatar
I Chrome (förmodligen även i andra webbläsare) kan man hålla inne CTRL och trycka på något för att öppna det i en ny flik, men det fungerar inte längre för de forum som har en pil bredvid sig som leder till delforum.

Testa t ex att öppna RYS och Länktips och se skillnaden.
Citera
2017-05-27, 21:26
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det fungerar här i alla fall. Vad händer när du trycker på loggan?
Ingenting!

Vet inte ens hur jag kommer till startsidan förutom när man direkt loggar in. hmm datorn fungerar allt bra.
Citera
2017-05-27, 21:45
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
I Chrome (förmodligen även i andra webbläsare) kan man hålla inne CTRL och trycka på något för att öppna det i en ny flik, men det fungerar inte längre för de forum som har en pil bredvid sig som leder till delforum.

Testa t ex att öppna RYS och Länktips och se skillnaden.
Det stämmer och det är 1) något jag stör mig på och 2) redan har uppmärksammat teknikerna på.
Citera
2017-05-27, 22:18
Medlem
cybergrodans avatar
Nja, nu har jag gett det några dagar och gillar det tyvärr inte riktigt. Det är väldigt snyggt, men inte så funktionellt.
Två saker som stör mig extra mycket just nu:
1. Om man är på ''Övriga ämnen'' och trycker på tråd där för att sedan backa så hamnar man på ''Nyheter'' istället.
2. Pågrund av att man aktivt måste välja just ''Övriga ämnen'' eller ''Nyheter'' så tycker jag att det är svårt att få en direkt överblick.
Citera
2017-05-27, 22:25
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
När vi (admins, moderatorer, medlemmar) anser att vi är klara med förbättringarna i betaversionen, så fortsätter vi sedan med att utveckla och förbättra forumet som helhet. Det finns massor att göra, men först vill vi veta hur ni trivs med det nya formatet.

admin

Riktigt, riktigt dåligt. En av de mest negativa funktionsförsämringarna som jag någonsin har sett på någon sida, sedan jag först fick Internet. De är så många av de gamla funktionerna, som jag inte längre ser i Firefox längre - utan någon form av tillägg alls. Firefox 53. Designmässigt är det en klar förändring också, mycket mer ansträngande att läsa och skriva här. För mig som PC-användare så är försämringarna såpass ansenliga, att jag deltar mycket mindre aktivt i forumet nu än tidigare och jag är här inne mycket mer sällan än tidigare.

All min vilja att försöka hjälpa folk i t ex Psykofarmaka, där jag deltog mycket tidigare, eller att diskutera fotboll, har helt slocknat. Vill jag ha hjälp med något själv, så vänder jag mig numer till Reddit, som numer är mycket mer användarvänligt.
Citera
2017-05-27, 22:28
Medlem
SvartaBjorns avatar
Jag läste admins moderatorsmeddelande innan jag postade detta och såg att problem med utloggning redan är rapporterat.

Vill dock adressera det gamla problemet med utloggning som inte fungerat då man använder Chrome.
Finns det möjlighet iom den nya koden att få detta att fungera framöver eller är det ett specifikt Chrome-problem som vi även i framtiden kommer att få leva med?
(Har inte sett att just detta tagits upp i tråden. Ber om ursäkt om jag missat detta.)

Sedan vill jag framföra en klar förbättring i den nya designen.
De röda markeringarna för notifikationer och PM är utmärkta då man numera snabbt ser om man blivit citerad eller fått PM.

(Android surfplatta, Chrome)
Citera
2017-05-27, 23:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Även det där med sidbredden är ett problem. Tidigare kunde man ange procent. Nu när man har ställt in den så ändras det tillbaka när man loggar ut.

Fast att just den inställningen inte sparas efter utloggning är en bugg som hängt med från det gamla interfacet. Sedan är det också ganska värdelöst att bara ha "Fast" och "Full" bredd att välja på.

En väl fungerande sidbreddsinställning borde:

• Ha kontinuerlig %-skala eller i vart fall många fler alternativ än två.

Sparas till nästa inloggning (som alla andra inställningar).

Sedan var det bra att det gick att ändra sidbredden även om man inte var inloggad i det gamla interfacet. Så man kunde gärna ha behållit den funktionen. Även den som bara läser forumet utan att vara inloggad vill ju att det ska vara lättläst.

Det allra bästa vore om det gick att justera sidbredden utan inloggning (som tidigare) och valet sedan sparades som en cookie. Då skulle den dåligt fungerande inställningen för sidbredd i kontrollpanelen inte längre behövas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in