2017-05-27, 09:15
Medlem
Rollinghands avatar
"Jag har en ny familjemedlem med bakgrund i Afghanistan" torde innebära ungefär "en släkting har en ny pojkvän." ABK skulle ha uttryckt sig tydligare om det t.ex. vore fråga om en egen adoption.
Citera
2017-05-27, 09:20
Medlem
ABK är inte speciellt smart. Nu kommer alla alternativa medier söka svaret.

Vem är den hemliga Afghanen?

och Flashback. Det hör behöver vi gå till botten med.
Citera
2017-05-27, 09:42
Medlem
Bor garanterat i en lägenhet hon inte använder. Det är knappast så att de spenderar helgerna tillsammans. Då kan man tjäna pengar på både inkomst + värdeökning.
Citera
2017-05-27, 09:59
Medlem
Alice Bah Khunke har byggt hela sin karriär på att vara politiskt korrekt (ja, förutom de där två narkotika-domarna). Hon använde att hon ser bra ut till sin fördel, hon använde att hon inte är svensk till sin fördel, hon använde att hon är kvinna till sin fördel. Tills hon valde fel politiskt parti, och dessutom fick frågor om verkligheten. Fast nu har hon lärt sig att inte säga något alls, och då har stormen lugnat ner sig.

Jag tror hon helt enkelt lärt sig navigera i det politiska landskapet idag. Därför "tycker" hon att vi måste hjälpa de "ensamkommande" (ja, de behöver mycket mer hjälp än de som sitter i flyktinglägren; eftersom de lyckats ta sig illegalt ända hit så "måste" vi lägga våra pengar på dem).

Så hennes instinkter säger henne att det enda rätta är att ta sig an en ensamkommande. Det är vad varje god PK-människa måste göra, och det kommer hon att få så mycket beröm för på Facebook och på de små tillställningar hon går på. Hon kommer kanske aldrig ha träffat denne, men hon har "tagit sig an" problemet på något sätt.

Låg mig gissa nästa steg: Hon kommer snart byta parti; det går inte bra för (mp), och det är inte roligt att stå utanför rampljuset när de åker ur riksdagen. Hon har redan varit medlem i (m) och (mp); kan man gissa på att nästa anhalt är (c), därför att "hon känner att de står för en politik hon kan identifiera sig med"? Varje PK-fundamentalist måste ju börja tänka på vad som sker efter valet ...
Citera
2017-05-27, 10:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Har Alice man och barn förresten?
Enligt Wikipedia är hon gift med skådespelaren Johannes Bah Kuhnke & har tre döttrar tillsammans. Med lite improviserad matematik så borde den äldsta av dessa döttrar inte vara äldre än 13. Så jag tror knappast att det är någon av döttrarna som gift sig afghanskt.

Om det skulle visa sig vara så att hon släppt in ett ensamkommande skäggbarn bland dessa småtjejer så tror jag nog vi kommer att få mer spännande läsning i ämnet framöver.
Citera
2017-05-27, 11:20
Medlem
AversisrevAs avatar
Jag tycker att det är lite konstigt att nämna det för pressen och sedan inte säga någonting om det med hänvisning till att det är privat. Hon hade inte behövt säga någonting.

Att säga om det är en ensamkommande kille som de har blivit familjehem åt är inte precis att säga för mycket. Det är väl ändå det troligaste, och då skulle hon undgå spekulationer.
Citera
2017-05-27, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
UD kan ha fått i uppgift att hitta en Afghan från bättre familj. Narkotikafri och med högre utbildning från Europa.
Troligtvis politiskt aktiv på vänsterkanten och dokumenterat homosexuell.

Knappast en religiös fårahede på 35 som påstår sig vara 15.

I det här fallet är papprena garanterat i ordning och han är dubbelkollad av SÄPO.

Troligtvis är det såhär det det ligger till.
Bra att hon i alla fall lever lite som mp lär.
Citera
2017-05-27, 11:30
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
"Jag har en ny familjemedlem med bakgrund i Afghanistan" torde innebära ungefär "en släkting har en ny pojkvän." ABK skulle ha uttryckt sig tydligare om det t.ex. vore fråga om en egen adoption.

Det låter inte orimligt. Hon borde ha sagt mer om de blivit familjehem åt en ensamkommande kille.

Men det måste vara någon väldigt nära om det inte ska bli löjligt när denne kallas familjemedlem.
Senast redigerad av AversisrevA 2017-05-27 kl. 11:32.
Citera
2017-05-27, 11:49
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Bah Kuhnke om ensamkommande: "Jag har själv en ny familjemedlem"

Kraven på en mer generös migrationspolitik och amnesti för ensamkommande har varit högljudda inför Miljöpartiets kongress.

Men partistyrelsen, där MP-ministern Alice Bah Kuhnke ingår, är tveksamma.

Nu berättar hon att hon själv är personligt berörd.

– Jag har en ny familjemedlem med bakgrund i Afghanistan.

Kan du berätta om din nya familjemedlem?

– Nej, det vill jag inte göra. Det är privat.
http://www.expressen.se/nyheter/bah-kuhnke-om-ensamkommande-jag-har-sjalv-en-ny-familjemedlem/

Vad tror ni, är det ett skäggbarn/sexslav eller en ensamkommande tjej från Afghanistan?
Var bor ministern, har hon förhållande sen tidigare?
Om det faktiskt skulle vara så att Bah K. har en afghan hemma hos sig så är det naturligtvis inte ett EKB eller standard afghanhanne som flytt genom fredliga länder i Europa.

Om det finns ens ett KORN av sanning i denna mytomans historia så är den afghanen en diplomatson eller liknande från Afghanistans elit som behöver tak över huvudet under kortare tidsperiod.
Citera
2017-05-27, 11:56
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Om detta är den nya "familjemedlemmen" så känns det som en jävla bluff. Ett riktigt barn, en flicka dessutom. Känns som en jävla tillfällighet att just Bolibompa fick det nära nog enda flickebarnet som tagit sig från Afghanistan till Sverige.

Hur har det gått till? Fick Bolibompa välja ur en katalog eller?

Haha, vad alla är besvikna och arga. Jag tycker faktiskt att det är ok gjort av Alice (om det nu är det lilla barnet på bilden). Det sjuka är att när man säger "ensamkommande flyktingbarn" så associerar i princip alla detta till en mustaschprydd man över 30 med mord i blicken. Det skall däremot Alice klandras för.
Citera
2017-05-27, 12:12
Moderator
Tinuviels avatar
TS saknar politiskt relevanta frågeställningar. Vem som bor hemma hos Alice Bah Kuhnke är snarare en fråga för svaller:
(FB) Skvaller om Alice Bah?

Politiker --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2017-05-27, 15:06
Medlem
Jofs avatar
Drottning Lovisa Ulrika tog in en neger till hovet en gång. Badin. Han blev väldigt populär. Ett pikant inslag.
Vet inte varför jag associerar till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in