2017-05-26, 22:40
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Precis.
Allt är frid och fröjd, vissa flashbackare har fått vad dom önskade.
Kuhnke tar hand om en i det egna hemmet.

Det vet du ju inte, vi vet inte alls förutsättningarna hur hon gör detta. Om hon har avskild del i hus, stuga eller liknande som dyrt hyrs ut. Jag tror inte hon har en 35-årig man som går runt bredvid henne som hon behandlar som ett barn. Givetvis inte. Antingen är det ett av mycket få riktiga barn, en flicka eller så bor den vuxna mannen i en uthyrd del eller stuga för dyra pengar.
Citera
2017-05-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Men det är ju bra att hon lever som hon lär, tyvärr så är hon ganska ensam om det bland miljömupparna och bland dom 12,136 som tryckt gilla på Refugees Welcome Stockholms Facebooksida(den här veckan har dom inte fått en enda ny gilla).

Svagt intresse bland stockholmare att hyra ut till nyanlända

"Trots ett stort behov så har bara 70 personer hört av sig."

"– Men det finns en viss koncentration kring Kista, Vällingby och Hässelby. Därifrån har vi fått lite fler objekt."

Bra jobbat djävla hycklare!

/Provokatör

Hon bor i Älta har jag för mig. (Älta tillhör Nacka trots att området ligger närmare & känns mer som Tyresö)

Kanske någon som bor i Älta som har sett Bolibompa Alice ute & gått med "skägg"barnet?
Citera
2017-05-26, 22:41
Medlem
Jofs avatar
Inneboende och familjemedlem är två skilda begrepp.
Undrar vilket som passar bäst i ABK:s fall?
Citera
2017-05-26, 22:47
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Inneboende och familjemedlem är två skilda begrepp.
Undrar vilket som passar bäst i ABK:s fall?

Adopterad kanske?
Citera
2017-05-26, 22:58
Medlem
Glödskals avatar
Kuhnke:
Citat:
– Jag är personligen berörd. Jag har en ny familjemedlem med bakgrund i Afghanistan.

Står inte att hon upplåtit eget hem med/utan ersättning. Det står inte heller att det gäller någon som kommit till Sverige den senaste tiden.

Det kan lika gärna gälla en kusin som gift sig med en svenskfödd afgan.

Det lär väl komma fram.
Citera
2017-05-26, 23:00
Medlem
Tidsresenarens avatar
Pic or it didn't happen.

Men, stämmer det så är det en i alla fall en eloge för att hon åtminstone lever som hon lär. Det är ju annars ett vanligt argument från andra kanten, att eliten håller sig långt borta ifrån "utvecklingen".
Citera
2017-05-26, 23:01
Medlem
Varför hycklar hon när hon svarar?
En politiker som blir avlönad av oss ska svara ärligt på frågan.
Vad är problemet?
Citera
2017-05-26, 23:08
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Tror knappast det är någon random afghansk man som hamnat hos henne.

Garanterat någon utvald.
Citera
2017-05-26, 23:11
Medlem
frdks avatar
Det klagas frist när MP inte lever som de lär.
Sen när de väl gör det.. ja då ska klagas det igen på just den saken, suck, FB hur ska ni ha det.

Personligen tycker jag det är bra gjort av Kuhnke.
Bor man nära multikulturen så upplevera man andra sidor som inte framkommer i ideologiska debatter.
Ge det ett par år av lite olika afghaner så finns god chans att Alice distanserar sig från utopin hon är med och målar upp.

Jag hoppas verkligen inte vi behöver se nyhetsartiklar liknande de vi sett i andra fall där den öppna dörren har slutat i övergrepp och våld, hon må vara naiv och karriärlysten men skiljt från det verkar hon vara en väldigt trevlig person.
Citera
2017-05-26, 23:11
Medlem
På 3 sidor fanns det bara ett enda vettigt inlägg och det var en protest. Ingen vet någonting och ändå lyckas man fantisera ihop massvis med negativa fantasier. Ni låter som skvallerkärringar i en gammal pilsnerfilm. Hoppas att ni får lära er lite kritiskt tänkande i skolan så ni inte kommer ut ur grundskolan med så dålig självinsikt. Tragiskt.
Citera
2017-05-26, 23:16
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Vad tror ni, är det ett skäggbarn/sexslav eller en ensamkommande tjej från Afghanistan?
Var bor ministern, har hon förhållande sen tidigare?

Ensamkommande tjejer??
Finns det ens?
Citera
2017-05-26, 23:19
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drone666
Hon tjänar nog tillräckligt.
Nä det är nog genuint, disney klubbens alice har jag tillit till, trots att hon är politiker.

Den där typen av personer brukar inte dra sig för något när det gäller att komma åt mer pengar.

Men det är naturligtvis bra att Alice Bah-K tar in en afgansk slacker i sitt eget hem, när hon och många andra politikr säger hur bra det är och uppmanar att ta risken att göra det. Man skall leva som man lär, är det inte så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in