Citat:
Ursprungligen postat av
litenpanda
Jag tänkte spontant att det skulle förenkla processen. Men du menar kanske att blåmärken och dylikt inte syns lika tydligt? Eller hur menar du?
Jag tänkte att kroppen kyls ned och då inte luktar och ruttnar lika snabbt. Kanske svårare att spåra för en hund som söker efter likdoft? (Jag bara tänker högt, är inte speciellt bra på det här med likhundar.) Men att kroppen hålls "fräsch" är förstås positivt när det kommer till identifiering osv. Vet inte om det påverkar utvecklingen av blåmärken.
Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Bra sammanställning!
Inget direkta tillägg, bara tanke:
"
Timmar senare misstänks expojkvännen ha insett vidden av sitt brott och .."
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/sa-forsokte-misstankte-mordaren-gomma-tova/
Detta med timmar senare, funderar jag över.
Måste vara något från obduktionen man sett. Vet ju att det efter döden ansamlas blod till de lägst liggande kroppsdelarna. Detta bildar mörka fläckar i huden. Så om den döda har legat på rygg vid dödstillfället t ex, så kommer dess fläckar finnas kvar om man beslutar att flytta den döda senare.
Så man tror att Tova dödats flera timmar innan hon sänktes i sjön. Frågan är hur många timmar?
Detta utesluter naturligtvis inte andra gärningsmän helt, men inte så troligt att t ex en "taxichaffis" eller någon annan helt utomstående person skulle vänta flera timmar på att göra sig av med kroppen. Tvärtom kan man tycka.
Under dessa timmar hade kompisarna alibi förmodligen.( Om det inte var så att kompisarna var med och hjälpte MGM att dumpa kroppen. Men det är ju inte mord).
Möjligen skulle en granne kunna vara skyldig. Dock har ingen "taxichaffis" hört av sig om utebliven passagerare. Och det låter riskabelt/besvärligt/ och kräver tanke och-planeringsarbete. Först döda, sen ta risken att bli upptäckt genom att antingen låta kroppen ligga där först, eller flytta den. Sen komma tillbaka för att ta kroppen till sjön. Så det låter inte så troligt.
Så: Att kroppen legat timmar innan den sänkts, kan stärka misstankarna mot Billy. Han hade möjligheten att ha kroppen i huset eller på annat ställe på gården, utan risk att bli upptäckt.
Ja! Bra teori med blod som bildat fläckar. Det hade jag inte tänkt på men det förklarar varför idén om att hon inte dumpats på en gång i sjön. Sjukt dock att hon kanske legat i huset i flera timmar. Undrar om han var förvirrad, däckade eller nått sånt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Satriale
Har också hört samma från trovärdig källa.. (Hen hade träffat en släkting till Tova..)
Se bild fr inlägg på Facebook:
http://imgur.com/a/ZNLGX
Det är nog ovanligt med halshuggning och liknande men kanske blev hon slagen med en glasflaska som gick sönder? Det kan ju ge riktigt otäcka skärsår.