2017-05-26, 15:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäija
Flyktingar, svenskar, amerikaner, engelskmän, kineser.. Jag ser ingen skillnad på att de ena eller andra skulle vara säkrare direkt. Men ja det var Eriksdalsbadet. Mitt favoritbad när det gäller simträning men vill inte vara kvar där längre pga allt obehagligt. Finns möjligtvis hyfsat bra tider som är safe men då går jag in på toa låser och byter om och duschar hemma. Finns en del "områden" på Eriksdalsbadet som man är utsatt för att det kan hända saker. dom har ingen större koll. Senast jag var där fanns det väktare och två poliser men det var precis efter våldtäkten nu vet jag inte hur det är längre inte varit där sen dess.

14 polisanmälningar på Eriksdalsbadet http://www.dn.se/sthlm/14-polisanmalningar-pa-eriksdalsbadet/
Den är från januari 2016, när det var hett att skriva om sexuella trakasserier. Det slutade med separerade pooler och vakter. Sen då?
Citera
2017-05-26, 15:17
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunbevern
Kan alla ni stockholmare på forumet som jämt ska dissa alla utanför Stockholm nu förstå varför det är så opassande att göra narr av alla utanför Stockholm, när det i själva verket är Stockholm som förtjänas att göra narr utav?
Eyh läntich, stilen faller!
Jag tror du är i fel forum.

Hörde du inte vilken succé den feministiska snöröjningen var? Klart man ska följa upp med feministisk stadsplanering.

(OBS, kan innehålla spår av ironi)
Citera
2017-05-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du kan minska anmälningarna genom att separera män från kvinnor. Mot män.
Men du kommer inte nånsin öka förståelsen mellan män och kvinnor genom att separera dem och precis likadant kommer ingen kvinna nånsin kunna ersätta en positiv manlig förebild. Allt exkluderande minskar förståelsen för varandra och leder till att rasen dör ut, till slut. Vem ska vi separera härnäst, tonåringar? Gamlingar, småbarn? Alla har en förmåga att irritera människor, men de lär sig att leva med att det är så världen ser ut. Det handlar om att mogna och se världen som den är. Med tanke på att du lever i det land som för några månader sen röstades fram till världens bästa land för kvinnor att bo och leva i, så är det synnerligen egocentriskt av dig att vilja ha ännu mer på andras bekostnad. Är du på rikgit jordens medelpunkt, runt vilket allt och alla ska samlas och serva dig?

Sen tyckte jag att ditt exempel var lite kul. Det är faktiskt testat, fast omvänt.
Se den korta historien om Norah Vincent, som klädde ut sig til och levde som man och hennes erfarenheter.
https://youtu.be/Ip7kP_dd6LU

Det gick inte så bra som hon trodde.
Meddela gärna vad du tror efter du sett klippet.

Världen är som den är.. Vill du att kvinnor ska utsättas ännu mer eller inte? Jag kan helt klart se att det är bättre att dela upp samhället än att blanda det. kanske inte en lösning på ett problem men vad ska man göra lixom.

Det var mer denna video och expriment som jag syftade på att du skulle testa. https://www.youtube.com/watch?v=LvNZt1T5rAQ
Citera
2017-05-26, 15:31
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Världen är som den är.. Vill du att kvinnor ska utsättas ännu mer eller inte? Jag kan helt klart se att det är bättre att dela upp samhället än att blanda det. kanske inte en lösning på ett problem men vad ska man göra lixom.

Det var mer denna video och expriment som jag syftade på att du skulle testa. https://www.youtube.com/watch?v=LvNZt1T5rAQ
Vad är det för urbota dum fråga?
Vill jag att kvinnor ska utsättas? För vad? Du har buntat ihop en massa saker där. Bland annat att bli tittade på. Skulle du vilja leva i en värld där ingen tittar på dig nånsin?

En del feminister säger ibland *check your priviledge*. Har du gjort det? Det samhälle du dissar här är det bästa samhälle som nånsin existerat på denna planet. Det absolut bästa!!!
Det har vi skapat tillsammans, men du vill alltså splittra det vinnande laget här, och tror det är en bra idé?

Härligt exempel du tog fram på experiment du

Fjollan gick runt i Kairo! Födelseplatsen för Taharrush!
Citera
2017-05-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Vad är det för urbota dum fråga?
Vill jag att kvinnor ska utsättas? För vad? Du har buntat ihop en massa saker där. Bland annat att bli tittade på. Skulle du vilja leva i en värld där ingen tittar på dig nånsin?

En del feminister säger ibland *check your priviledge*. Har du gjort det? Det samhälle du dissar här är det bästa samhälle som nånsin existerat på denna planet. Det absolut bästa!!!
Det har vi skapat tillsammans, men du vill alltså splittra det vinnande laget här, och tror det är en bra idé?

Härligt exempel du tog fram på experiment du

Fjollan gick runt i Kairo! Födelseplatsen för Taharrush!

Lönlöst att ens försöka diskutera med dig du kan inte riktigt sätta dig in i situationer. Vad jag försöker få fram är att jag vill kunna gå till en simhall utan att behöva oroa mig för att bli utsatt likaväg springa i ett löparspår en sen sommarkväll med musik öronen utan att bli indragen i buske och våldtagen. Jag vill kunna släppa iväg min dotter på en festival eller fest utan att oroa mig för att hon kommer bli taffsad nerdrogad våldtagen av ett gäng killar. Jag vil kunna åka till ett annat land och gå utan burka.. Jag vill kunna gå till gymmet i ett par leggings utan att gubbsjuka män står och glor.. jag vill kunna lägga mig och sola i bikini ensam på klippa i sommar utan att det finns risker för att någon man ska ge sig på mig. Jag vill kunna sitta ensam på en bänk i en park och läsa en bok utan att en man ska komma och ställa sig en bit ifrån och dra ner byxorna och runka.

Nej jag är varken feminist eller inom nått annat politiskt område men är sjukt less på att alltid behöva läsa om nya våld mot kvinnor direkt man öppnar en nyhetstidning. Man matas med detta dag efter dag år efter år och det börjar bli sjukt påfrestande.
Citera
2017-05-26, 16:05
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Lönlöst att ens försöka diskutera med dig du kan inte riktigt sätta dig in i situationer. Vad jag försöker få fram är att jag vill kunna gå till en simhall utan att behöva oroa mig för att bli utsatt likaväg springa i ett löparspår en sen sommarkväll med musik öronen utan att bli indragen i buske och våldtagen. Jag vill kunna släppa iväg min dotter på en festival eller fest utan att oroa mig för att hon kommer bli taffsad nerdrogad våldtagen av ett gäng killar. Jag vil kunna åka till ett annat land och gå utan burka.. Jag vill kunna gå till gymmet i ett par leggings utan att gubbsjuka män står och glor.. jag vill kunna lägga mig och sola i bikini ensam på klippa i sommar utan att det finns risker för att någon man ska ge sig på mig. Jag vill kunna sitta ensam på en bänk i en park och läsa en bok utan att en man ska komma och ställa sig en bit ifrån och dra ner byxorna och runka.

Nej jag är varken feminist eller inom nått annat politiskt område men är sjukt less på att alltid behöva läsa om nya våld mot kvinnor direkt man öppnar en nyhetstidning. Man matas med detta dag efter dag år efter år och det börjar bli sjukt påfrestande.
Den världen som är säker för alla och överallt finns ingenstans, så vad är det du försöker säga egentligen? Att du inte vill erkänna det? Du överdriver dessutom riskerna och den fobin har du valt själv. Den finns i ditt huvud, för den syns inte i brottstatistiken. Det som däremot syns mycket tydligt är att män drabbas för flera gånger fler brott ute på stan. Särskilt de oprovocerade våldsbrotten. Ska du ha en länk till Brå, eller tror du på vad jag säger? När du läser kvällstidningar så kommer de inte säga så mycket om detta, för enligt feministerna där får män skylla sig själva eftersom det är andra män som utför brottet. Alltså har män inget värde. Brott mot män räknas inte.
Du såg inte filmen med andra ord. Och du snackar med mig om lönlöst...

När jag var liten solade tjejer näck och toppless överallt. Ingen brydde sig. Gissa när det började ändras? När invandringen ökade. Snart kommer du gå i burka och tycka att det är en befrielse att slippa bli tittad på.
Citera
2017-05-26, 18:49
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Flyktingar, svenskar, amerikaner, engelskmän, kineser.. Jag ser ingen skillnad på att de ena eller andra skulle vara säkrare direkt. Men ja det var Eriksdalsbadet. Mitt favoritbad när det gäller simträning men vill inte vara kvar där längre pga allt obehagligt.[...]
Här gäller det ju att klara att lägga ihop två och två. Det var alltså ok där fram till en viss tidpunkt. En intelligent människa skulle kunna fråga sig vad som hände strax före denna, kritiska, tidpunkt. I många, många år var det alltså acceptabelt där, men så, plötsligt, hände något. Under en väldigt kort period gick det från "acceptebelt" till "icke acceptabelt".

Den som inte är alltför hjärnvättad av den politiska korrektheten kan dra en parallell till förskolor:
För ett antal år sedan var det ett väldans hallå om att det fanns pedofiler bland de anställda. Man löste inte detta genom att porta samtliga män från professionen utan man klarade att identifiera den undergrupp som det gällde, och ser nu till att de håller sig borta, åtminstone så gott det går och är öppen med det. Det är alltså INTE feministisk planering här utan istället rationellt, krasst och kallt kalkylerande. De sköra ska ovillkorligen värnas.
Samma logiska och rationella tänkande verkar inte vara tillämpbart här, vid frågan om Eriksdalsbadet, eftersom det skulle ge näring åt "oönskade krafter". Man kan fråga sig hur väl man hjälper den sköra grupp som man vill värna.

OffT:
Vanadisbadet är väldigt bra, åtminstone ut denna aspekt.
Citera
2017-05-27, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pelegrin
Här gäller det ju att klara att lägga ihop två och två. Det var alltså ok där fram till en viss tidpunkt. En intelligent människa skulle kunna fråga sig vad som hände strax före denna, kritiska, tidpunkt. I många, många år var det alltså acceptabelt där, men så, plötsligt, hände något. Under en väldigt kort period gick det från "acceptebelt" till "icke acceptabelt".

Den som inte är alltför hjärnvättad av den politiska korrektheten kan dra en parallell till förskolor:
För ett antal år sedan var det ett väldans hallå om att det fanns pedofiler bland de anställda. Man löste inte detta genom att porta samtliga män från professionen utan man klarade att identifiera den undergrupp som det gällde, och ser nu till att de håller sig borta, åtminstone så gott det går och är öppen med det. Det är alltså INTE feministisk planering här utan istället rationellt, krasst och kallt kalkylerande. De sköra ska ovillkorligen värnas.
Samma logiska och rationella tänkande verkar inte vara tillämpbart här, vid frågan om Eriksdalsbadet, eftersom det skulle ge näring åt "oönskade krafter". Man kan fråga sig hur väl man hjälper den sköra grupp som man vill värna.

OffT:
Vanadisbadet är väldigt bra, åtminstone ut denna aspekt.

Jag skulle kunna sätta hela mitt liv på att pedofiler på förskolor inte kommer att sluta. Snart kommer det att stå i tidningen igen.. igen och igen. Jag vet det är hemskt hur jag tänker men skulle aldrig i mitt liv sätta min dotter (om jag hade haft) på en förskola med en man som anställd tyvärr. Ska han ensam med henne naken i ett badrum hjälpa henne att klä på sig eller byta blöjor osv???. Visst han kanske är en duktig medarbetare men hur kommer jag kunna försäka mig om det? Jag läste på Karolinska universitetssjukhusets forskning sida dit man kan anmäla sig för olika typer av "försök" denna gång sökte dom män som tänder på barn. Dom sökte runt 60 män i olika åldrar och dom hann inte ens ha ansökningen öppen någon dag innan det var fullt. Det är inte direkt svårt att finna män som är pedofiler lixom dom är överallt i samhället och det kommer tyvärr inte sluta. Jag tycker helt klart männen kan bli bannlysta som personal på förskolor det är alldeles för höga risker där då dom är ensamma med små barn. Vanliga skolor är däremot okej eftersom lärare inte direkt behöver vara fysiskt nära elever på samma sätt som på dagis.

Ny studie - för att bota pedofili https://www.youtube.com/watch?v=mXcEVUDJeJM
Pedofili - ”Pedofiler vanligare än många tror” - https://www.youtube.com/watch?v=WkW8BOGUDh0
Citera
2017-05-27, 11:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag skulle kunna sätta hela mitt liv på att pedofiler på förskolor inte kommer att sluta. Snart kommer det att stå i tidningen igen.. igen och igen. Jag vet det är hemskt hur jag tänker men skulle aldrig i mitt liv sätta min dotter (om jag hade haft) på en förskola med en man som anställd tyvärr. Ska han ensam med henne naken i ett badrum hjälpa henne att klä på sig eller byta blöjor osv???. Visst han kanske är en duktig medarbetare men hur kommer jag kunna försäka mig om det? Jag läste på Karolinska universitetssjukhusets forskning sida dit man kan anmäla sig för olika typer av "försök" denna gång sökte dom män som tänder på barn. Dom sökte runt 60 män i olika åldrar och dom hann inte ens ha ansökningen öppen någon dag innan det var fullt. Det är inte direkt svårt att finna män som är pedofiler lixom dom är överallt i samhället och det kommer tyvärr inte sluta. Jag tycker helt klart männen kan bli bannlysta som personal på förskolor det är alldeles för höga risker där då dom är ensamma med små barn. Vanliga skolor är däremot okej eftersom lärare inte direkt behöver vara fysiskt nära elever på samma sätt som på dagis.

Ny studie - för att bota pedofili https://www.youtube.com/watch?v=mXcEVUDJeJM
Pedofili - ”Pedofiler vanligare än många tror” - https://www.youtube.com/watch?v=WkW8BOGUDh0
Jag är ledsen, men det där är INTE forskning. Det är Expressens egna återgivna version av forskning. Ämnet har forskats på i alla tider, för det har alltid funnits. Det finns också bland andra arter, så det är inte bara människan som har de tendenserna. Jag tror också att det är betydligt fler som tänker dessa tankar ibland, men som förstår att det är fel och lägger band på sig, men nu kommer vi till den stora offentliga lögnen. Den som feministerna alltid vill lyfta fram och samtidigt glömma att även kvinnor håller på med sånt här. Det är inte bara en manlig grej. Exempel: http://www.livochratt.se/far-man-prata-om-kvinnliga-pedofiler/

Här finns Wikipedias väldigt knapphändiga information om pedofili: https://sv.wikipedia.org/wiki/Pedofili
I media och bland allmänheten finns ett stort stigma och demonisering av pedofiler, men de är inte så vanliga som man tror. Enligt brå kan det vara mindre än en procent av befolkningen, dvs en på hundra som har den böjelsen. Ovanliga sexuella böjelser finns av andra sorter också, från djur, där kvinnor har total dominans, incest, som troligen är ganska 50/50, till lik, där det verkar vara fler män som är intresserade. Det vanligaste fallet vi hör om just nu är kyrkans män, som i tron på att de lever i abstinens om de bara förgriper sig på småpojkar. Och en del idrottslärare då. Det finns ingenstans i hela världen man kan vara helt säker, så att undvika förskolan är att ta det väldigt mycket för långt.
Risken är så liten att den nästan är försumbar. Du mår nog själv lite bättre om du slutar demonisera allt och alla så långt att du slutar leva ditt liv fullt ut. Du bor i ett av världens tryggaste länder nånsin. Ta vara på det!
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-05-27 kl. 12:03.
Citera
2017-05-27, 15:10
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Jag skulle kunna sätta hela mitt liv på att pedofiler på förskolor inte kommer att sluta. Snart kommer det att stå i tidningen igen.. igen och igen.
Det är lite det som är min poäng.
Om mannen är pedofil så kommer PK-media att basunera om att det minsann var en pedofil som begick dådet. Om mannen däremot är uppvuxen med en kulturell värdering som innebär att otrogna ska dödas och att föräldrar som lämnar sina döttrar utan uppsikt har sig själva att skylla så kommer PK-media istället att basunera att det var en man som begick dådet.
Förmågan att granulera begränsas av att omtanken om en ohyggligt brottsbelastad grupp är konstigt hög.

Det måste vara så, annars erkänner feministera att de haft fel. Att upprätthålla den feministiska politiken har blivit viktigare än de grupper den är tänkt att värna. Politiken i sig är viktigare än de grupper som politiken är tänkt att skydda.

Att ha denna feministiska politik är lite som att försöka supa sig nykter.
Citat:
Jag vet det är hemskt hur jag tänker men skulle aldrig i mitt liv sätta min dotter (om jag hade haft) på en förskola med en man som anställd tyvärr.
[...]
Kanske säkrast att eliminera alla människor och enbart ha robotar på dagis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in