Citat:
Ursprungligen postat av
Jäija
Alltså vad är det för fel på att separerar kvinnor och män? Idag finns det gemensamma omklädningsrum på vissa ställen tror till och med badhus och vilka män tror du kommer använda dessa? Pedofiler, våldtäksmän, gubbsjuka män och jag vet vad allt för att få en titt på nakna kvinnor eller barn.
Jaja, nu börjas det igen!
För dem som inte ser påhittade våldtäktsmän i varje man de möter står det klart att om man separerar män och kvinnor så blir det snart slut på människor överhuvudtaget. Visst, kvinnorna kan ju alltid gå till "mansfarmen" och låna sin son, sin man eller sin pappa mot löfte om att lämna tillbaka honom sen.
Så får kvinnorna leka i fred med sina enhörningar och fisa regnbågar eller måla i mensblod bäst de vill.
Blir det bra så, eller var det något annat?
De 99,93% av svenska män som inte är våldtäktsmän kanske tycker att det vore lite orättvist, liksom den absoluta majoritet av den kvinnliga mänskligheten som faktiskt uppskattar att vi är en blandning av män och kvinnor.
Gillar män att titta på kvinnor menar du? Nä, fy vad hemskt!
Det här att ni tillbringar en stor tid av era liv med att shoppa och sminka er eller gå till doktorn för sprutor och större bröst eller mindre inre blygdläppar kan väl aldrig ha blivit till för just det, va?
Vilken tur att kvinnor aldrig tittar på vare sig kvinnor eller män då.
Citat:
Jag har tränat på flera gym och i det stora hela funkar det okej men sen har man dom som faktiskt gör en väldigt äcklad som sitter och stirrar på tjejer som tränar väljer medvetet att träna bakom tjejer för att dom ska kunna få den utsikten dom tänder på osv. Vissa män är riktigt äckliga om jag ska vara tydliga. Dom ger en blickar står och glor eller kommer fram och ska försöka ragga. Jag är där för att TRÄNA inte för att ha kåta män som kommer dit för att titta på lättklädda tjejer i gymkläder. Samma sak på simhallar. Senast jag var där satt en gubbe och stirra på småtjejer som bada i lekpoolen. Varje kvinna som gick förbi i baddräckt satt och han och smålog mot. Andra gånger har jag sett män som står vid utgången till damomklädningsrummen för att varje gång dörren går upp så kanske dom får en glimt av nakna kvinnor eller barn.
Så du blev störd av att han gillade vad han såg? Du kan inte för ditt liv ta det som en den uppskattning det betyder? Han gillar ju uppenbarligen kvinnor, precis som de är. Utan smink eller senaste modet. Vad är det för fel på dig? Tittar du aldrig på kvinnor eller män?
Jo, det gör du, men bara för att du smyger med det så kan du sitta där på din piedestal och se ner på de mindre civiliserade med din styva överläpp.
Citat:
Nu har min närmsta simhall fått mycket anmälningar pga "äckliga gubbar" samt våldtäkter och nej det ligger inte i förorten utan i Stockholm city. Jag har valt en annan simhall nu och går på crawlkurs på dagen så jag slipper det där men hade aldrig tackat nej om det fanns tider som enbart var bokade för kvinnor. Man kan slappna av på ett helt annat sätt. Använder dessutom också ett tjejgym just nu det finns en separat avdelning dit kvinnor kan träna ifred. Helt okej för mig om det fanns en avdelning enbart för män också jag hade inte känt att det var fel alls.
Självklart. Efter nyhetsvågen om sexuella trakasserier så anmäls män som inte tittar ner i marken direkt.
Sen skriver du något som jag bara kan tolka som att kvinnor inte ska behöva beblanda sig med män. De ska vara lite mer jämlika, få sina egna lyxfaciliteter där de kan vältra sig utan att behöva bry sig om de där äckliga talibanmännen.
Du är en massiv sexist, en manshatare och en gynocentrisk narcissist utan en endaste tanke på alla människors lika värde, så länge de inte är kvinnor.
Detta är denna världs regler. Vi är olika. Lär dig leva med det, för en egen rosafluffig drömvärld får du inte. Inte för mina skattepengar.