2017-05-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Dra inte alla svenska-män över en kam, likt en SD-nazze gör med oskyldiga invandrare.

Det förvånar mig inte om dom som skrivit allra mest nedsättande om flickan, själva inte skulle ha något emot att kidnappa ett eget offer så att dom också får knulla de snygga kvinnor dom anser sig ha rätt till. Nej, förresten majoriteten utav dessa är patetiska betacucks och således allt för fega.

Har Italien någon lag som ger högre straff vid återkommande brottslighet?
Det borde vara ett mycket längre straff om man blir fälld för våldtäkt en andra gång. Riktig våldtäkt då, inte den urtvättade svenska versionen av det.

Jag vill minnas att han förra gången fick bara ca hälften så långt straff.
Citera
2017-05-26, 14:50
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Står han med en pistol riktad mot henne så är hennes första och ändå instinkt att överleva.
Tror du hon kan lura föräldrarna med det?
Jag tror också det är en form av Stockholmssyndrom, men hur är detta en nyhet? Jo, för den passar den femnistiska offernarrativet perfekt i händerna.

Skåda beviset på könsmaktsordningen! Skit i de hundra män som dog under tiden... En kvinna har drabbats!
Citera
2017-05-26, 15:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror också det är en form av Stockholmssyndrom, men hur är detta en nyhet? Jo, för den passar den femnistiska offernarrativet perfekt i händerna.

Skåda beviset på könsmaktsordningen! Skit i de hundra män som dog under tiden... En kvinna har drabbats!
Att någon döms till över 16 års fängelse för människorov riktat mot en svensk bör givetvis rendera några rader i svensk media.

Domen är för övrigt utfärdat i ett patriarkalt land - och inte någon feministisk gryta.
Citera
2017-05-26, 15:00
Medlem
Citat:

Jag förmodar att du köper samma relativiserande resonemang om något du själv bryr dig om? Annars är det läge att medge att det är tom retorik.
Citera
2017-05-26, 15:01
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att någon döms till över 16 års fängelse för människorov riktat mot en svensk bör givetvis rendera några rader i svensk media.

Domen är för övrigt utfärdat i ett patriarkalt land - och inte någon feministisk gryta.
Om jag inte minns fel så är den där nyheten redan ganska gammal och var visst aktuell då.
Citera
2017-05-26, 15:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Jag förmodar att du köper samma relativiserande resonemang om något du själv bryr dig om? Annars är det läge att medge att det är tom retorik.
Så vi ska inte bry oss om de döda männen då? Hur ska jag tolka det där?
Citera
2017-05-26, 15:04
Medlem
Citat:
Så vi ska inte bry oss om de döda männen då? Hur ska jag tolka det där?
Att ditt resonemang är tomt och poänglöst. Du kan alltid finna något att relativisera vad som helst med. Du bryr dig om hundra döda män. Jaha. Tänk på alla tusentals X som Y. Jaha, jag bryr mig om tusentals Xy. Tänk då på alla miljontals Ab etc. Du försöker inte åskådliggöra något, som du låtsas, utan du försöker förminska händelsen du kommenterar på.
Citera
2017-05-26, 15:07
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Att ditt resonemang är tomt och poänglöst. Du kan alltid finna något att relativisera vad som helst med. Du bryr dig om hundra döda män. Jaha. Tänk på alla tusentals X som Y. Jaha, jag bryr mig om tusentals Xy. Tänk då på alla miljontals Ab etc. Du försöker inte åskådliggöra något, som du låtsas, utan du försöker förminska händelsen du kommenterar på.
Medan du medvetet försöker ordbajsa dig ner i ett maskhål?
Vet du ens vad det är du diskuterar längre?

Jag tror hon drabbades av Stockholmsyndromet. Googla på ordet. Det var därför hon kunde lura sina föräldrar att allt var okej.
Att en kvinna har blivit våldtagen i Italien är knappast nyhetsvärde annars. Inte ens om hon var en naiv bimbo i jakt på modellkarriär.
Citera
2017-05-26, 15:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om jag inte minns fel så är den där nyheten redan ganska gammal och var visst aktuell då.
Den slutgiltiga domen kom igår ... så om det var mjölk som stått framme i solen hade jag varit överens om "gammal" .. som nyhetsrapportering ligger det väl inom gränsen för att vara uppdatering av en tidigare rapporterad nyhet.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24891163.ab
Citera
2017-05-26, 15:12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Den slutgiltiga domen kom igår ... så om det var mjölk som stått framme i solen hade jag varit överens om "gammal" .. som nyhetsrapportering ligger det väl inom gränsen för att vara uppdatering av en tidigare rapporterad nyhet.

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article24891163.ab
Av princip brukar jag inte läsa Aftonbladet, men som jag trodde. 2014 står det ju.
Italienska domstolar, säger jag bara.
Citera
2017-05-26, 15:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Av princip brukar jag inte läsa Aftonbladet, men som jag trodde. 2014 står det ju.
Italienska domstolar, säger jag bara.
Domen kom inte 2014 - utan nu i dagarna. Det Aftonbladet rapporterar om är själva domen - som är färsk.

Jag personligen tror att du skulle tjäna på att följa olika nyhetsrapporteringar och försöka dra slutsatser utifrån den samlade bild du får - istället för att du utesluter stora delar och därmed får en väldigt ensidig bild.
Citera
2017-05-26, 15:24
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Domen kom inte 2014 - utan nu i dagarna. Det Aftonbladet rapporterar om är själva domen - som är färsk.

Jag personligen tror att du skulle tjäna på att följa olika nyhetsrapporteringar och försöka dra slutsatser utifrån den samlade bild du får - istället för att du utesluter stora delar och därmed får en väldigt ensidig bild.
Det var därför jag kom ihåg den där i bakhuvudet som ganska gammal nyhet. Men i kvällspressen är feministnarrativ alltid hett.
Självklart ska gärningsmannen ha en dom, men något "nyhetsvärde" har det ju inte direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in