Citat:
Ursprungligen postat av
Planetary.
Lärt mig en massa senaste dagarna men som relativt ny inom området så måste jag ju så klart fråga fler nybörjarfrågor;
1. varför du tror att närmsta halvåret är oroligt mer än att det uppenbart har varit och lär fortsätta vara volatilt?
2. Hur påverkar den s.k hardfork som kommer priset/handeln? (Förstått det som att HF är det som kommer hända inom 6 månader)
3. Blir det två typer av Bitcoins då och finns det något datum för det?
Tackar ödmjukast för svaren

1. För att det ligger en överenskommelse på bordet om hur Bitcoin ska skala upp. Om det genomförs som planerat så kommer behovet/intresset för altcoins att svalna. Endast ett fåtal altcoins kommer att överleva och jag tvivlar på att du som ny inom kryptovalutor kan positionera dig väl inför något sådant. 99% av alla altcoins har inga verkliga användningsområden, utan handlar bara om att sälja vidare till en större idiot.
2. En framgångsrik HF påverkar priset negativt och en misslyckad HF (chain split) påverkar priset negativt. Det ligger dock i alla aktörers intresse att det blir framgångsrikt.
3. Bara om du får en chain split. Finns inget exakt datum just nu, men i god tid innan så kommer man att veta vilket block forken sker vid.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sikkan
Det finns ju hur många intressanta altcoins som helst att spekulera i.
Nej det gör det inte. De flesta kommer snart att vara värdelösa. Saker går i cykler och upprepar sig. Vi har varit här förut, men de som är nya i gamet ser inte mönstrena upprepa sig. Nu är ett bra tillfälle att plocka hem lite vinst om du sitter på en massa altcoins.