2017-05-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevegalloway
https://www.avanza.se/borshandlade-produkter/certifikat-torg/om-certifikatet.html/563966/bitcoin-xbt

Är det denna man köper om man vill köpa "Bitcoin" över börsen ?
Funkar det under vanliga börstider och måste man aktivera något för att köpa?

Kommer det fortsätta tuffa på eller vad säger panelen, kan man läsa på någonstans

Japp. Det är den. Du behöver ett konto på Nordnet eller Avanza. Jag rekommenderar att lägga det i ett ISK som är mest fördelaktigt skattemässigt. Det funkar precis som att köpa en fond.

Jag tror att det kommer att tuffa på. Men det är vad jag tror. Om fler vill använda Bitcoin så kommer det att öka. Bitcoin behöver bli mer användarvänligt, nördstämpeln och tron att det bara används av kriminella måste bort.
Citera
2017-05-13, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Japp. Det är den. Du behöver ett konto på Nordnet eller Avanza. Jag rekommenderar att lägga det i ett ISK som är mest fördelaktigt skattemässigt. Det funkar precis som att köpa en fond.

Jag tror att det kommer att tuffa på. Men det är vad jag tror. Om fler vill använda Bitcoin så kommer det att öka. Bitcoin behöver bli mer användarvänligt, nördstämpeln och tron att det bara används av kriminella måste bort.

Hoppas på en dipp i veckan så ser grafen jävligt nice ut. Stötte på detta aldeles för sent känns det som men tycker inte certet har dragit iväg alldeles för mycket som det kunde ha gjort. Blir väl mer och mer surr om det märks det .
Citera
2017-05-13, 20:32
Medlem
Citat:

Hoppas på en dipp i veckan så ser grafen jävligt nice ut. Stötte på detta aldeles för sent känns det som men tycker inte certet har dragit iväg alldeles för mycket som det kunde ha gjort. Blir väl mer och mer surr om det märks det .

Det är bara att köpa 😊. Bitcoin XBT följer Bitcoins utveckling, så den har dragit iväg precis lika mycket bitcoin. Bitcoin XBT är listad på Nasdaq Stockholm och upodateras när den är öppen men inte annars.
Senast redigerad av Ang_rita 2017-05-13 kl. 20:54.
Citera
2017-05-14, 11:26
Medlem
Citat:
Det är bara att köpa 😊. Bitcoin XBT följer Bitcoins utveckling, så den har dragit iväg precis lika mycket bitcoin. Bitcoin XBT är listad på Nasdaq Stockholm och upodateras när den är öppen men inte annars.

Dipp ner till 1600 sen upp igen damn, visste inte att coinsen var 24/7 det känns lite segt med certen då vad som helst kan hända under en helg och man inte kan sälja förrns måndag tex.

Har den mer att ge eller är man bara dum i huvudet nu och vågar testa på ath i princip, den eviga frågan
Citera
2017-05-14, 11:36
Medlem
Tja, första gången jag gör ett inlägg på flashback.
Jag undrar om man kan ta ut "bitcoin" pengar eller vad man nu ska kalla det (har inte använt det alls). Kan man ta ut det så att det hamnar som "kr" på ens konto/kort. Hur går det till? Går det? Nackdelar? Något man behöver vet?
Citera
2017-05-14, 14:50
Medlem
Argh123s avatar
Testa min länk. Ett enkelt sätt att låta mynten växa vilket i sin ger mer pengar även vi prissjunkning. Men historiskt sätt ger myntet bra uppgång i synnerhet då det funkar att använda även i Sverige.
Citera
2017-05-14, 15:28
Medlem
Argh123s avatar
Citat:
Dipp ner till 1600 sen upp igen damn, visste inte att coinsen var 24/7 det känns lite segt med certen då vad som helst kan hända under en helg och man inte kan sälja förrns måndag tex.

Har den mer att ge eller är man bara dum i huvudet nu och vågar testa på ath i princip, den eviga frågan

Ja, du kan följa kursen även idag som är söndag och övriga världen har stängt på kursen.
Det kommer nog vara ett bra sätt att använda som betalmedel när man reser utomlands. € och $ fungerar inte i världen över, men det kommer Bitcoin att göra.
Tror även de övriga mynten kommer att öka i värde då bitcoinet kommer bli för dyrt att köpa.
Citera
2017-05-14, 16:04
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Tror även de övriga mynten kommer att öka i värde då bitcoinet kommer bli för dyrt att köpa.

Bitcoin kommer inte att bli för dyrt att köpa. Just nu kostar 1 BTC 16 000kr, men har åtta decimaler. Så minsta enheten satoshi kostar bara 0,00016kr. Så priset skulle behöva öka till hundra miljoner kroner per bitcoin innan det börjar bli en opraktisk valuta. Att altcoins ökat i värde på senaste tiden beror till största delen på att den stagnerade skalningsdebatten inom bitcoin lett till att folk börjat diversifiera.

Det stora orosmolnet är vad som händer när aktiveringsperioden för SegWit löper ut om 25,5k block (177 dagar). Folk sitter och spekulerar på de mest märkliga sätten här, men ignorerar fundamenten.
Senast redigerad av DigiFlax 2017-05-14 kl. 16:25.
Citera
2017-05-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argh123
Ja, du kan följa kursen även idag som är söndag och övriga världen har stängt på kursen.
Det kommer nog vara ett bra sätt att använda som betalmedel när man reser utomlands. € och $ fungerar inte i världen över, men det kommer Bitcoin att göra.
Din sista mening visar hur jävla lite du kan om ämnet.
Citera
2017-05-14, 19:26
Medlem
Dollmens avatar
VARNING Sälj fort som fan. Har hört av säker källa att systemet kraschar i slutet av nästa vecka. Seriös varning.
Citera
2017-05-14, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
VARNING Sälj fort som fan. Har hört av säker källa att systemet kraschar i slutet av nästa vecka. Seriös varning.
Haha tror du på riktigt att du kan påverka kursen på bitcoin genom att skrämma upp folk på flashback? "Systemet kraschar" jo tjena..
Citera
2017-05-14, 23:30
Medlem
kjellbrels avatar
Citat:
Med tanke på hur du svarade på mitt förra inlägg så förmodar jag att du då också inser att det finns potentiella scenarios där detta i praktiken inte kommer gälla. Som investering finns det en risk (jag har absolut ingen aning om hur stor den är) att den ena blir utraderad även om den andra rusar i höjden. Det är viktigt att förstå skillnaden här och på vilket sätt Bitcoins design strävar åt att skapa den här skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in