Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Att åklagarsidan kör ett väldigt konstigt spel här kan väl ingen ha missat.
Två män som på goda grunder kan antas vara inblandade i ett brott förhörs. De pekar ut Kaj Linna som den skyldige. Männen släpps, och åklagare och poliser i hela Norrland engageras i projektet att försöka hitta något som binder Linna till brottet. Nu har man jävlats med Linna och försökt misstänkliggöra honom i tretton år, men trots de här stora ansträngningarna har man inte lyckats presentera minsta tillstymmelse till bevisning mot honom. Det räcker bra för mig.
Vad skulle kunna övertyga dig om att Linna är oskyldig? En övervakningsvideo som visar när någon annan slår ihjäl Roger Lindberg? En matchning av fingeravtrycket mot någon annan än Linna?
Ja bra fråga, har själv tänkt på det. Vad skulle övertyga mig.
Ett litet problem vi har är ju att de egentligen inte har spår från någon på brottsplatsen. Gärningsmannen har nog "tyvärr" inte lyckats sätta sina fingrar på lådan, de är någon annans. Lämnar man knappt några spår i övrigt så fingrar man inte på de kritiska ställena heller.
Det jag menar är alltså att Kaj inte har lämnat spår talar för att det inte är han. Men har ingen lämnat spår är det ju ändå nån som är skyldig, då faller det argumentet. (Bara i fråga om skyldig eller inte nu)
Vad är jag övertygad om då Draifos?
Att Nils Ljuger, att det inte funnits en avvärjningsresa, (kanske en rekognoseringsresa) (nästan att Kaj inte dödat Roger) att Nils inte krupit in genom luckan, att Åklagare mm gjort allt för att sätta dit Kaj och ingen annan. Att Kaj ska släppas fri, (nästan att Göransson är en marionett) säkert fler saker men jag VILL tro, försöker bara ta in fakta från alla håll.