Citat:
Ursprungligen postat av
MlmNeutral
Inte alls, Dr Ruja är redan steget före.
Only KYC approved Virtual Currencies will be allowed to work within European Framework…..
Det är bättre att man läser och förstår vad detta handlar om istället för att vräka ut irrelevanta slutsatser.
Det handlar inte om att reglera kryptovalutor. Det handlar om att reglera handelsplatser som växlar mellan kryptovalutor och FIAT! Därför att problemet ligger i grunden med fiatpengar, framförallt dollarn, som är den absolut i särklass mest populära valutan för kriminella nätverk.
När det gäller framtida reglering av kryptovalutor så har EU inget förslag än. Jag såg som snabbast ett nyhetsreportage för kanske någon/några veckor sedan från just ett sammanträde i EU där de diskuterade detta. Det som verkligen stack ut i det som pratade om där var att "EU bör vara försiktigt med att gå in för tidigt med regelverk för kryptovalutor då det riskerar att störa innovation. Det är bättre att tills vidare vänta och se utvecklingen."
Har tyvärr ingen källa på mitt sista citat (som inte är ordagrant utan som jag minns det) just nu, men jag hoppas kunna gräva fram senare.
Citat:
Ursprungligen postat av
MlmNeutral
OneCoin actually has taken this one step further & started storing their KYC (Know Your Customer ) details actually into their Blockchain. No one else has taken this protocol yet, so they are miles ahead of the game.
Och att Ripple har gjort detta långt innan företaget bakom Onecoin existerade räknas inte alltså?
Jag vet inte hur många gånger jag berättat om Ripple i den här tråden, men det verkar inte finnas en enda OC-förespråkare som har läst vad jag skrivit.
Att hålla på att tjata om att OC skulle vara först och ensam om KyC är och förblir en lögn. Ripple är det tydligaste (men inte enda) beviset på detta.
For the record: Jag är ingen förespråkare för Ripple. Tvärtom, vilket man kan se i mina inlägg i den FB-tråd där det diskuteras. Men att Ripple finns, hur deras design ser ut, hur de fungerar i praktiken, värdet på deras valuta (XRP) mm ger ändå en väldigt användbar reality check på alla vansinniga påståenden som snurrar runt Onecoin.