2017-05-24, 17:35
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Flitens lampa lär nog lysa på advokatkontoret i Västerås hela helgen men mellan varven dröms nog om en lååång semester när allt detta är över. Letar i telefonkatalogen under "Forensiker - kiselalgsexperter".

JM har nog ett fönster där hon kan studera hur löven växer. Hon tycker ju att det är avkopplande att sitta häktad. Morrar nog lite när hon läser hur vissa vittnen talar sanning istället för att ge henne det stöd hon förtjänar.

Själv dricker jag kaffe på tåget. Ser hur folk klipper sina gräsmattor och ler belåtet.

Igen vidare utsikt om hon sitter i Uppsala, ligger högst upp i polishuset, tråkigare miljö får man nog fan leta efter så om det är meditation hon vill ha så finns det i överflöd.

Morra på du JM, det kommer mer sanningar i den del som följer.

Hikes har det nog lite svettigare, att hitta någon expert som går emot Druid gör hon inte i en handvändning.
Citera
2017-05-24, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Igen vidare utsikt om hon sitter i Uppsala, ligger högst upp i polishuset, tråkigare miljö får man nog fan leta efter så om det är meditation hon vill ha så finns det i överflöd.

Hikes har det nog lite svettigare, att hitta någon expert som går emot Druid gör hon inte i en handvändning.

Hon sitter på häktet i Karlstad, hon blev ju flyttad för hon skrev meddelanden till fd pojkvännen.
Citera
2017-05-24, 17:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon sitter på häktet i Karlstad, hon blev ju flyttad för hon skrev meddelanden till fd pojkvännen.

Men hon har ju suttit i Uppsala under rättegången, tror du att de har skickat tillbaka henne nu?

Rättegången fortsätter ju nästa vecka.
Citera
2017-05-24, 17:46
Medlem
snaffrans avatar
Citat:

Hon sitter väl i Karlstad?
Efter sin små lappeskapader i Uppsala.

Förresten så har jag för mig att jag läste i något förhör att hon suckade och sa hon skulle behöva få komma bort/lämna allt och vila efter att allt varit så "rörigt" för henne och alla krävde så mycket av henne.

Japp - your wish is our command!

EDIT tvåa BAM!
Citera
2017-05-24, 17:48
Medlem
Citat:
Flitens lampa lär nog lysa på advokatkontoret i Västerås hela helgen men mellan varven dröms nog om en lååång semester när allt detta är över. Letar i telefonkatalogen under "Forensiker - kiselalgsexperter".

JM har nog ett fönster där hon kan studera hur löven växer. Hon tycker ju att det är avkopplande att sitta häktad. Morrar nog lite när hon läser hur vissa vittnen talar sanning istället för att ge henne det stöd hon förtjänar.

Själv dricker jag kaffe på tåget. Ser hur folk klipper sina gräsmattor och ler belåtet.
Tåg gillar jag att åka när de är i tid och inte Växel fel eller signalfel.
Själv tog jag en kaffe på min balkong och tänkte hon kan sitta där hon sitter i sin häktetscell denna mordiska och sjuka JM med många lösa skruvar i sitt huvud.
Citera
2017-05-24, 17:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Hon sitter väl i Karlstad?
Efter sin små lappeskapader i Uppsala.

Förresten så har jag för mig att jag läste i något förhör att hon suckade och sa hon skulle behöva få komma bort/lämna allt och vila efter att allt varit så "rörigt" för henne och alla krävde så mycket av henne.

Japp - your wish is our command!

EDIT tvåa BAM!

Ja, hon satt i Karlstad för sina hyss med lapparna men det är för långt att åka emellan Karlstad och Västerås varje dag så hon blev förflyttad till ett närmare häkte och jag tror det blev Uppsala.
Citera
2017-05-24, 17:52
Medlem
Citat:
Men hon har ju suttit i Uppsala under rättegången, tror du att de har skickat tillbaka henne nu?

Rättegången fortsätter ju nästa vecka.
Karlstad var senast jag hörde hon satt.
Japp, nästa vecka fortsätter den igen, ska bli spännande vilka vittnen Hikes har kallat till förhör.
Citera
2017-05-24, 18:17
Medlem
snaffrans avatar
Citat:
Ja, hon satt i Karlstad för sina hyss med lapparna men det är för långt att åka emellan Karlstad och Västerås varje dag så hon blev förflyttad till ett närmare häkte och jag tror det blev Uppsala.

Ja jaa....bara hon sitter inlåst så är jag nöjd!

Och om jag förstår rätt så har alla som jobbar runt henne hög beredskap på vad tokkärringen kan tänkas hitte på (häktespersonalen vittnar om att det alltid ska vara två som går in till henne alt. den ena står bakom dörren så det finns vittnen på vad som sägs osv osv). Gissar att personalen är rejält luttrade av diverse tidigare "Gökboet"-klienter och andra psykmuppar som passerat grindarna på stället.

Tänkas kan dock att hon blir såååå uttråkad av att sitta inlåst att hon maniskt kluddar ner några A4-block (till), lismande försöker manipulera personalen med göromål medan hon trycker i sig fängelsets skrovmål (samtidigt) och lägger på sig några pannor till.

...ELLER så får hon så pass mycket mediciner att hon sitter som en schweizerost i hjärnan och stirrar på nåt löjligt kludd på väggen som någon tidigare gäst lämnat efter sig.

I all ärlighet skiter jag själv i vilket - så länge hon är bakom lås och bom!
Själv åker jag upp till Dalarna, dricker massor med Chardonnay, äter gott, umgås med underbara vänner och vilar hjärncellerna, så man orkar hänga med nästa rond...kippis och trevlig helg på er alla!
Citera
2017-05-24, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Någon gång säger hon efter Coop inköpen. Den gjordes vid 2 tiden om jag minns rätt.

Att få uppgift från dagis om en enskild hämtning för 2 års sedan finns inte på kartan.
2 år är kanske en lång tid. Jag och många med mig sms:ar förskolan om sjukning eller annan info utbyte. Sms kanske går att spåra?
Citera
2017-05-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snaffran
Ja jaa....bara hon sitter inlåst så är jag nöjd!

Och om jag förstår rätt så har alla som jobbar runt henne hög beredskap på vad tokkärringen kan tänkas hitte på (häktespersonalen vittnar om att det alltid ska vara två som går in till henne alt. den ena står bakom dörren så det finns vittnen på vad som sägs osv osv). Gissar att personalen är rejält luttrade av diverse tidigare "Gökboet"-klienter och andra psykmuppar som passerat grindarna på stället.

Tänkas kan dock att hon blir såååå uttråkad av att sitta inlåst att hon maniskt kluddar ner några A4-block (till), lismande försöker manipulera personalen med göromål medan hon trycker i sig fängelsets skrovmål (samtidigt) och lägger på sig några pannor till.

...ELLER så får hon så pass mycket mediciner att hon sitter som en schweizerost i hjärnan och stirrar på nåt löjligt kludd på väggen som någon tidigare gäst lämnat efter sig.

I all ärlighet skiter jag själv i vilket - så länge hon är bakom lås och bom!
Själv åker jag upp till Dalarna, dricker massor med Chardonnay, äter gott, umgås med underbara vänner och vilar hjärncellerna, så man orkar hänga med nästa rond...kippis och trevlig helg på er alla!

Håller med dig, bara hon sitter inlåst så är jag nöjd spelar ingen roll på vilket häkte.
Skål med Chardonnay n då!
Citera
2017-05-24, 19:07
Medlem
Smhfs avatar
Liten uppdatering från Västmanlandstingsrätt ang mord och försök till mord m.m.

http://www.vastmanlandstingsratt.domstol se/Domstolar/vastmanlandstingsratt/165_B%203570-16_Övrigt.pdf
Senast redigerad av Smhf 2017-05-24 kl. 19:34.
Citera
2017-05-24, 19:51
Medlem
valleros avatar
Citat:

Johanna kan inte känna skuld eller empati, inte heller sorg eller ånger. Hennes tankebanor är inte "vad fan har jag ställt till med, vad har jag gjort?". Någon ånger kommer aldrig att infinna sig, inte ens för ett ögonblick. Men däremot så lider hon svårt av att inte längre fullt ut kunna utöva makt genom hot. Hon gör det förvisso via proxy - alla som är inblandade (och det är några stycken) är med rätta livrädda för henne. Men Johannas lilla terrorvälde är slut.
I alla fall utanför Hinseberg.
Senast redigerad av vallero 2017-05-24 kl. 19:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in