2017-05-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Jag pluggade för 10 år sedan och då stod husen där.

Ja, det är dock ännu fler hus där numera.
Citera
2017-05-23, 18:24
Medlem
Varulvs avatar
Stegarna kan finnas där för servicearbeten i eventuellt fläktrum. Sånt har jag definitivt sett förut även om dom flesta byggs bort.
Citera
2017-05-23, 19:38
Medlem
Collard.Greenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Den här insändaren ifrån ambulansmannen är ju helt sjuk. Varför avbröts inte hela festen och varför skickades inte folk hem när de där människorna trillat ned i backen? Hela händelsen är vettlös. Folk tycks ha varit så fulla att de inte fattat allvaret.
Polisen började avvisa folk när den förste ramlat, DJ stängde ner osv. Men att flytta över 1000 pers är intr lätt, speciellt inte unga vuxna.

Dock förstår jag ej hur man kan ha sympati för de som ramlade ner. Idioter är de, helt och hållet. Den ENDA regel som var för festen löd: ingen på taket. Då får man fan skylla sig själv om man ramlar ner och det ska inte stoppa festen för de andra! Absurt.

Delen om att folk inte flyttade sig är ju såklart helt sjuk, det är inte okej.
Citera
2017-05-23, 21:28
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ja, det är dock ännu fler hus där numera.

Ja? Vad har det med saken att göra?
Citera
2017-05-24, 20:30
Medlem
MandarinSallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Tydligen kröp de runt på byggnaden som en hel myrstack. Var fler än 1000 pers där.

http://www.vk.se/2010384/allvarligt-skadade-vid-fall-fran-tak

Kan vara några av de som klättrar på taket man ser i bild som drattat i backen.

http://static.vk.se/wp-content/uploads/2017/05/IMG_8908-5-vkwp-1280.jpg
Glöm inte att de här högt "begåvade" personerna är Sveriges framtid tillsammans med immigranter från MÖ och Afrika.

Jag kan förstå om det var några tappade 12-14 åriga snorungar som klättrat och ramlat ner men de här grabbarna är 22-24 år.. Väx upp för i helvete!
Citera
2017-05-24, 21:01
Medlem
Citat:
Den här insändaren ifrån ambulansmannen är ju helt sjuk. Varför avbröts inte hela festen och varför skickades inte folk hem när de där människorna trillat ned i backen? Hela händelsen är vettlös. Folk tycks ha varit så fulla att de inte fattat allvaret.

Jag var där och bor även på området, och visste inte ens att det var någon som ramlat ner från taken förrän dagen efter. Det är även vad jag hört från de jag känner som var där. Dåligt med information och en fame-galen DJ som skriker att folk ramlat ner och dött för att sedan köra "WHO'S READY TO PARTY?!"
Citera
2017-05-24, 22:42
Medlem
Blissummers avatar
"– De vinkade till oss och skålade mot oss. Många trängde sig förbi ambulansen för att komma fram till dansen och festen som var längre fram. En del personer slog på bilen när de gick förbi, säger Niklas Ohlsson."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ambulanschefen-okad-nonchalans-mot-personalen
Citera
2017-05-24, 22:48
Medlem
Blissummers avatar
En fruktansvärd utveckling, läs vad ambulanschefen säger om denna utveckling, jag citerar endast delar av artikeln så läs gärna hela artikeln via länken.

"Ambulansen som skulle hjälpa de skadade männen i helgen hindrades av fulla och stökiga personer. Nu vittnar ambulanschefen Ronny Friberg om ett hårdare klimat som sprider sig i Sverige."

"– Vi ser att det händer mer och mer i samhället. Folk nochalerar allt mer. Det som började med en kaxighet mot polisen har övergått till ambulansen också, säger Friberg."

"Ronny Friberg är avdelningschef för ambulansen i Umeå, Nordmaling, Robertsfors och Vännäs. Han berättar att det blir värre och värre."

"Numera åker inte ambulanspersonal på vissa utryckningar utan att ha med sig polis. Så var det inte förr."

"Vi går inte in i en lägenhet som är osäker och vi försöker tänka på att ha en flyktväg."

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/ambulanschefen-okad-nonchalans-mot-personalen
Citera
2017-05-25, 09:16
Medlem
Kravallens avatar
I dagens extremt egoistiska samhälle måste man vara "bror" med någon för att få respekt. Eller ha ett fett instagram-konto med häftiga bilder. Folk bryr sig bara sin egna svär. De pissar på allt annat. Men den utvecklingen har ju pågått länge nu.

Trams? Nej. Allvarligt inlägg.
Citera
2017-05-25, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wpyr
Jag var där och bor även på området, och visste inte ens att det var någon som ramlat ner från taken förrän dagen efter. Det är även vad jag hört från de jag känner som var där. Dåligt med information och en fame-galen DJ som skriker att folk ramlat ner och dött för att sedan köra "WHO'S READY TO PARTY?!"

De som arrangerade festen borde ställas till ansvar och förklara sig offentligt. Vad var det för nation som ordnat detta? Att man som DJ inte stänger av musiken när några faller ned ifrån taket och är döende är så osmakligt att man baxnar. Klart att många inte förstod vad som skett eller allvaret, om de inte noterat händelsen. "The show must not go on" när folk är döende, då stänger man av respekt och för att underlätta räddningsarbetet av musiken och arrangörerna lägger energi på att gå runt och ropa ut att folk ska gå hem så ambulansen kommer fram.
Citera
2017-05-25, 13:17
Medlem
Collard.Greenss avatar
Citat:
De som arrangerade festen borde ställas till ansvar och förklara sig offentligt. Vad var det för nation som ordnat detta? Att man som DJ inte stänger av musiken när några faller ned ifrån taket och är döende är så osmakligt att man baxnar. Klart att många inte förstod vad som skett eller allvaret, om de inte noterat händelsen. "The show must not go on" när folk är döende, då stänger man av respekt och för att underlätta räddningsarbetet av musiken och arrangörerna lägger energi på att gå runt och ropa ut att folk ska gå hem så ambulansen kommer fram.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg. Regeln var att inte gå upp på taket. Idioterna får skylla sig själva.
Citera
2017-05-26, 12:26
Medlem
psflaxs avatar
Någon som hört något om skadeläget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in