Citat:
Fråga inte farbror_barbro om fakta, hen uttalar sig hela tiden tvärsäkert med helt felaktiga uppgifter!
Följande är fakta hämtade ur utredningsmaterialet:
-Den 14/4 kom bröderna kom hem ca kl. 19.15, efter att ha ätit middag hos vänner (paret uppger i podcasten 'Spår' att de lämnade deras hus kl. 19, restiden är 15 min).
-Grannen ser benen i gluggen ca kl. 19.40, uppgiften är säker eftersom frun tittade på klockan när han kom in och nämnde benen i gluggen.
-Strömmen till trygghetslarmet bredvid Sune bröts enligt SOS Alarm 21.05-21.20, då var GM i Sunes sovrum, och Roger i lagårn sannolikt redan död.
-Mot bakgrund av detta kan man tänka sig att Roger gick till lagårn kring 20.30-21.00, och GM måste ha väntat i lagårn uppemot en timme innan han anföll Roger.
Det är mycket som är konstigt med det som redovisats om händelserna i Kalamark den här kvällen, t.ex. sa pojken att det blev mörkt 15 min efter hans iakttagelse av bilen vid Kalahatten. Solen gick ned kring kl. 21 den dan.
Följande är fakta hämtade ur utredningsmaterialet:
-Den 14/4 kom bröderna kom hem ca kl. 19.15, efter att ha ätit middag hos vänner (paret uppger i podcasten 'Spår' att de lämnade deras hus kl. 19, restiden är 15 min).
-Grannen ser benen i gluggen ca kl. 19.40, uppgiften är säker eftersom frun tittade på klockan när han kom in och nämnde benen i gluggen.
-Strömmen till trygghetslarmet bredvid Sune bröts enligt SOS Alarm 21.05-21.20, då var GM i Sunes sovrum, och Roger i lagårn sannolikt redan död.
-Mot bakgrund av detta kan man tänka sig att Roger gick till lagårn kring 20.30-21.00, och GM måste ha väntat i lagårn uppemot en timme innan han anföll Roger.
Det är mycket som är konstigt med det som redovisats om händelserna i Kalamark den här kvällen, t.ex. sa pojken att det blev mörkt 15 min efter hans iakttagelse av bilen vid Kalahatten. Solen gick ned kring kl. 21 den dan.
Jo det är märkligt att gärningsmannen skulle ha krupit in genom en glugg och väntat i ladugården i 1,5 timmme, det är ju vare sig diskret eller smidigt att ta gluggen om man inte är Ninja.
1,5 timme är också ologiskt lång tid att "lura på någon", när man ändå valt alla de andra förberedelserna och samtidigt varit beredd till att bruka brutalt våld mot en äldre personer, det är för mig mycket ännu mera ologiskt.
Tänker mig att Roger höll på med någon reparation, tappade verktyget och kröp in, istället för en omväg, och att mordet och rånet gick mycket fortare...att hela brottet begicks mellan 21 och 22 alltså.
Tror att "Glugghålet" var bara en banalitet som såg tokigt ut, har sett många roligheter, sinnet är ungt så att säga hos mycket folk.