Citat:
Ursprungligen postat av
Klas1981
Det här har jag missat lite, tanken är alltså att mördaren har suttit i ladan och väntat på att Roger ska komma ut och mata djuren!? Vet man när Roger gick ut?
Fråga inte farbror_barbro om fakta, hen uttalar sig hela tiden tvärsäkert med helt felaktiga uppgifter!
Följande är fakta hämtade ur utredningsmaterialet:
-Den 14/4 kom bröderna kom hem ca kl. 19.15, efter att ha ätit middag hos vänner (paret uppger i podcasten 'Spår' att de lämnade deras hus kl. 19, restiden är 15 min).
-Grannen ser benen i gluggen ca kl. 19.40, uppgiften är säker eftersom frun tittade på klockan när han kom in och nämnde benen i gluggen.
-Strömmen till trygghetslarmet bredvid Sune bröts enligt SOS Alarm 21.05-21.20, då var GM i Sunes sovrum, och Roger i lagårn sannolikt redan död.
-Mot bakgrund av detta kan man tänka sig att Roger gick till lagårn kring 20.30-21.00, och GM måste ha väntat i lagårn uppemot en timme innan han anföll Roger.
Det är mycket som är konstigt med det som redovisats om händelserna i Kalamark den här kvällen, t.ex. sa pojken att det blev mörkt 15 min efter hans iakttagelse av bilen vid Kalahatten. Solen gick ned kring kl. 21 den dan.