2017-05-23, 16:51
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av walter-white
Ert nya färgschema sticker verkligen i ögonen och gör det svårt att se vad det står på sidorna. Vad var det nödvändigt att ändra för?

Hej!

Vi har uppdaterat färgerna på vissa delar av sajten samt i vår Androidapp som en del av en uppdatering av vår grafiska profil. Vi är dock lyhörda för kritik och kommer att ta all feedback i beaktning.

/Florence, Avanza
Senast redigerad av AvanzaBank 2017-05-23 kl. 16:53.
Citera
2017-05-23, 19:34
Medlem
Forumistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Vi har uppdaterat färgerna på vissa delar av sajten samt i vår Androidapp som en del av en uppdatering av vår grafiska profil. Vi är dock lyhörda för kritik och kommer att ta all feedback i beaktning.

/Florence, Avanza
Finns det planer på ett mörkt tema för Avanza i webbläsaren?
Citera
2017-05-23, 19:57
Medlem
Citat:
Hej!

/Florence, Avanza

Håller med om att den gröna färgen är lite blek mot vit bakgrund, men det hörs väl iofs till att all förändring ska ses som dålig så jag kanske vänjer mig
Citera
2017-05-24, 02:58
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
.
Tummen upp för värvningen av Philip Scholtzé. Han har varit ett lyft för UA och är nog klockren för en bank som Avanza, som vill profilera sig som småspararnas alternativ.

Jag hoppas att Nicklas Andersson och Philip Scholtzé får möjlighet att utveckla Avanza play mer. I dagsläget är det glest mellan nya videos från Avanza, samtidigt som Nordnet klivit fram med nya Nordnet talks som iaf jag gillar skarpt. Kommer även mer och mer bra material från Finwire TV och Playdirekt, så ni får jobba på om ni ska stå er i konkurrensen där Sen lirar ju giganterna EFN och DI Play i en egen liga...
Citera
2017-05-24, 03:04
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
.
En fråga: När kommer Avanza markets att utvecklas mer? Jag gillar att handla Mini futures, men antalet alternativ med aktier som underliggande är väldigt begränsat.
Citera
2017-05-29, 15:05
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forumisten
Finns det planer på ett mörkt tema för Avanza i webbläsaren?

Hej!

I dagsläget har vi inga planer på att ändra färgerna på vår hemsida från grönt och vitt då de är en del av vår designprofil och varumärke.

/Florence, Avanza
Citera
2017-05-29, 15:11
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Tummen upp för värvningen av Philip Scholtzé. Han har varit ett lyft för UA och är nog klockren för en bank som Avanza, som vill profilera sig som småspararnas alternativ.

Jag hoppas att Nicklas Andersson och Philip Scholtzé får möjlighet att utveckla Avanza play mer. I dagsläget är det glest mellan nya videos från Avanza, samtidigt som Nordnet klivit fram med nya Nordnet talks som iaf jag gillar skarpt. Kommer även mer och mer bra material från Finwire TV och Playdirekt, så ni får jobba på om ni ska stå er i konkurrensen där Sen lirar ju giganterna EFN och DI Play i en egen liga...

Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
En fråga: När kommer Avanza markets att utvecklas mer? Jag gillar att handla Mini futures, men antalet alternativ med aktier som underliggande är väldigt begränsat.

Hej!

Både Philip och Nicklas kommer att utveckla Avanza Play ytterligare för att ta konceptet till nästa nivå. Vi är väldigt glada att välkomna Philip och ser fram emot att vad han och Nicklas kommer att ta fram för typ av material, så håll utkik

Gällande Avanza Markets så tar vi gärna emot förslag om förbättring. Om du är intresserad av att vi tar in fler produkter med underliggande aktier så är det i regel inga problem för oss att ta fram. Återkom gärna med förslag till oss på vilken typ av värdepapper du vill ha (Bull/bear, Mini Futures eller Turbos) samt vilken underliggande och vilken hävstång du vill ha så kan vi se vad vi kan få fram. Du kan även följa oss och nå oss på vår Twitterkanal:
https://twitter.com/avanzamarkets

/Florence, Avanza
Citera
2017-05-29, 18:06
Medlem
Forzos avatar
Har inte satt mig in så mycket i de avancerade stop loss-funktionerna men finns det något sätt att sätta en stop loss, på tex en mini future, som löser ut om underliggande går under en viss nivå?
Citera
2017-05-29, 20:59
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Hej!
Gällande Avanza Markets så tar vi gärna emot förslag om förbättring. Om du är intresserad av att vi tar in fler produkter med underliggande aktier så är det i regel inga problem för oss att ta fram. Återkom gärna med förslag till oss på vilken typ av värdepapper du vill ha (Bull/bear, Mini Futures eller Turbos) samt vilken underliggande och vilken hävstång du vill ha så kan vi se vad vi kan få fram. Du kan även följa oss och nå oss på vår Twitterkanal:
https://twitter.com/avanzamarkets

/Florence, Avanza
Mini futures med fler underliggande vore verkligen kanonbra!

De bolag jag personligen ofta tänker att det hade varit fint att korta med en mini future, är de bolag som är populära bland småsparare och ofta förekommer i portföljerna hos eller i analyserna av Värdepappret, Börsveckan och i viss mån Affärsvärlden. Det är också de bolagen som, i relation till sin storlek, har väldigt många ägare hos Avanza. De bolagen handlas ofta upp kraftigt på rekar i exempelvis Börsveckan eller om de omtalas i DI Play eller EFN, eller om går in i portföljen hos någon känd bloggare. Såna bolag hade jag gärna kortat via Mini futures
Citera
2017-05-29, 23:43
Medlem
MaxDLs avatar
Vilken inställning väljer man i aktiefiltreraren för att få fram aktier med hög volym?
Tack!
Citera
2017-05-30, 10:55
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Har inte satt mig in så mycket i de avancerade stop loss-funktionerna men finns det något sätt att sätta en stop loss, på tex en mini future, som löser ut om underliggande går under en viss nivå?

Hej,

Då en stop loss triggas av avslut så är det inte alltid optimalt att ha en stop loss på en mini future då underliggande kan passera en viss nivå utan att det sker ett avslut i själva mini futuren, och därmed triggas inte din stop loss.

En metod som du kan använda är att skapa en trigger utan order i den underliggande aktien för att sedan lägga en följdorder i Mini Futuren. T.ex om underliggande går ner till 100 kr så triggar du igång en order på din MF. Om du använder den metoden så kommer du att behöva beräkna vad priset i den skulle ligga på när underliggande är på den nivån. Priset på en MF kan du få fram genom följande beräkning:

Mini Long:
[Pris underliggande - Finansieringsnivå]* FX/Ratio = Teoretiskt pris
Mini Short
[Finansieringsnivå - Pris underliggande]* FX/Ratio = Teoretiskt pris

Notera även att finansieringsnivån i din MF justeras dagligen för räntan (3 % årlig ränta), samt justeras även för utdelningar och eventuella företagshändelser. Du bör därmed ta hänsyn till detta om du ska lägga din stopp loss med en lång löptid.

/Florence, Avanza
Citera
2017-05-30, 11:01
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Vilken inställning väljer man i aktiefiltreraren för att få fram aktier med hög volym?
Tack!

Hej!

Det kan du få fram genom att klicka på det lilla kugghjulet som du ser till höger ovanför listan. Välj sedan Kurs > Antal omsatta.

/Florence, Avanza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in