2017-05-23, 22:16
Medlem
Tänkte höra med er som driver eller drivit företag är det någon som bara använt sig av endast mobilnummer (inte fastnummer alltså)?

Det finns väl i alla fall ingen lag på att man måste ha ett fastnummer för företag, men kanske ser mindre seriöst ut dock. Hoppas någon svarar, tack
Citera
2017-05-23, 22:25
Medlem
AslakVikingssons avatar
Jag har haft mobilnummer registrerat på mitt företag som enda nummer i åratal. Funkar jättebra och tror absolut inte folk ser det som oseriöst. Aldrig märkt av.
Citera
2017-05-23, 22:45
Medlem
Strandhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liltomten
Tänkte höra med er som driver eller drivit företag är det någon som bara använt sig av endast mobilnummer (inte fastnummer alltså)?

Det finns väl i alla fall ingen lag på att man måste ha ett fastnummer för företag, men kanske ser mindre seriöst ut dock. Hoppas någon svarar, tack

Jag tror att det beror på vad du har för sorts firma. Om jag ser en byggskutt åka omkring med ett företagsnamn längs med sidan på bilen och endast ett mobilnummer under så skulle min fördomshjärna genast tänka att det är något halvseriösa polackbolag. Även om jag förstår att det inte alls behöver vara så. Tyvärr
Citera
2017-05-23, 23:12
Medlem
Tycker att det ser seriösare ut med ett fast telefonnummer. Telia har tjänsten Mitt kontorsnummer för 99:-/mån. Då får man ett fast nummer till mobilabbet.
Citera
2017-05-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patteman75
Tycker att det ser seriösare ut med ett fast telefonnummer. Telia har tjänsten Mitt kontorsnummer för 99:-/mån. Då får man ett fast nummer till mobilabbet.
Det finns diverse tjänster med IP-telefoni i grunden som i kombination med mobiler kan generera fastnätsnummer. Bäst att så långt det är möjligt visa enbart fastnätsnummer, sedan koppla vidare när du lämnar kontoret. Fördelen med ett vanligt nummer är också att det visar et riktnummer som har geografisk koppling, därmed "bevis" på lokal förankring, även om det numera inte nödvändigtvis stämmer.
Citera
2017-05-24, 09:30
Medlem
Förr var det kanske lite suspekt att inte ha ett fast nummer, men idag är det ingen som reagerar på det. Det kostade ju också en hel del att ringa till mobil förr, men det är knappast något problem idag.
Huvudsaken är att det är ett spårbart nummer med klara uppgifter om vem som har numret om man söker på det. Jag har aldrig haft annat än mobilnummer i min firma och ingen har nånsin haft något att invända mot det.
Citera
2017-05-24, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liltomten

Funkar perfekt med andats mobilnr. Varför ha ett fast om det inte behövs för verksamheten.
Citera
2017-05-25, 18:56
Medlem
Turbaas avatar
Har oxå haft mobil nummer till mitt företag och inte har jag upplevt något problemen med det
Citera
2017-05-25, 19:17
Medlem
studioxswes avatar
Tror det beror på vilken branch, är du byggare så är det ju rätt logiskt att du har mobilnummer då du är ute på jobb hela tiden och inte en käft kanske på kontoret. Helt ok.

Har du en butik eller sitter på kontor så tycker jag det ser seriösare ut med fast nummer.

Några gånger när jag ska ringa ett bolag så vill jag inte komma till en person utan en "växel", och då funderar jag en extra gång innan jag ringer ett mobilnummer. Dessutom kanske man ringer på tidigt på morgon eller kväll och vill ju inte störa den som har numret i sitt hem. Ringer man ett bolagsnummer så vet man att man iaf. inte stör någon (om inte vederbörande vidarekopplat numret)
Citera
2017-05-25, 19:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Fast abonnemang kostar någon hundralapp eller två i månaden. Omsätter du ett par hundratusen om året så kanske du inte behöver men är det mer än så ökar trovärdigheten och därmed förtroendet för nya kunder om det finns ett fast abonnemang man kan ringa på. Det går ju att ha det vidarebefordrat till mobilen om man så vill. Så tänker jag.

Jag ringer hellre ett AB än en enskild firma om jag vill ha jobb utfört på huset.
Citera
2017-05-25, 23:32
Medlem
För vissa hantverkare och andra som ofta är enmans- eller tvåmansföretag är kanske inte ett mobilnummer något som stör, men i många branscher ser det inte fullt så bra ut, dessutom ger det ingen vink om var kontoret, om nu något sådant existerar, är.
Flera här säger att "jag har inte märkt några problem". Frågan är om de märker det, de kunder som valt någon annan istället lär ju inte ringa och tala om det. I nuläget är det nog tveklöst olämpligt att enbart ha mobilnummer för de flesta företag, men påstår inte att det nödvändigtvis uppfattas på samma sätt om 5-10 år däremot.
Citera
2017-05-26, 05:20
Medlem
Vi har ett fast nr till firman men använder det aldrig då typ 95 procent av samtalen är säljare men vi använder svararen och hänvisar till våra mobil nr det kostar bara typ en hundring vi har ett litet smidesföretg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in