Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 12:33
  #13
Avstängd
Beror som sagt på det andra belyst.


1. Det är moderna tider och folk förstår att fler och fler har mobiler enbart.
Mobila växlar etc


Fasta nummer kan ju vara hur virtuella som helst.


2. Sysslar du med sälj? Så har jag märkt att folk tenderar att svara oftare på inkommande samtal med fast nummer.

Ringer det ett mobilnummer så svarar nästan ingen.
Så sysslar du med uppsökande verksamhet ibland, ex ringa och ragga kunder eller liknande kan ett fast nummer vara bra.

Psykologiskt vågar folk svara på sådana mer frekvent än random mobil.
Citera
2017-05-28, 13:41
  #14
Medlem
När man gör affärer med ett företag villman veta var företaget hör hemma, att det finns ett kontor nånstans, nån som sköter bokföring och betalar räkningarna. Inte att det bara är en person som åker runt i en bil och gör jobb/säljer/köper nåt och sedan stänger av mobilen å försvinner.

Om man väljer att inte ha fast nummer bör man i information klart och tydligt ange var företaget har sitt säte, sitt kontor/hemadress till företaget för att väga upp mobilnumret i trovärdighet. En vettig och uppdaterad hemsida med namn och bild på ansvariga i företaget är också bra för trovärdigheten.
Citera
2017-05-29, 08:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fast abonnemang kostar någon hundralapp eller två i månaden. Omsätter du ett par hundratusen om året så kanske du inte behöver men är det mer än så ökar trovärdigheten och därmed förtroendet för nya kunder om det finns ett fast abonnemang man kan ringa på. Det går ju att ha det vidarebefordrat till mobilen om man så vill. Så tänker jag.

Jag ringer hellre ett AB än en enskild firma om jag vill ha jobb utfört på huset.

Har endast mobil på våra 3 ABn, funkar klockrent. Varför betala i onödan för något om det inte behövs. Kunderna skiter fullständigt i denna frågan. Det viktigaste är leveranstid, kvalitet och pris. Fast eller mob abonnemang kommer långt ner på listan. Min upplevelse sedan 10 år.
Citera
2017-06-10, 18:09
  #16
Medlem
Skulle inte se de som en seriös firma å anlita om de bara har mobilnummer.
möjligtvis att de funkar på nån liten byggare bob.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback