Citat:
Ursprungligen postat av
Pynkis
Jag tror att barnen har berättat detaljer i olika förhör - pö om pö, som Harrysson säger. Antagligen försöker hon sedan få barnet att binda samman detta och använder då tidigare lämnad information, vilket vi får se i dokumentären. Däremot får vi inte se de delar då barnen faktiskt berättar relevanta saker och detaljer. För att veta om det förhåller sig så som jag tror så måste man jämföra förhören och se vad barnen berättar.
Du menar att när Harrysson ritar och berättar exakt vilka skador Kevin hade - något hon påstod sig inte minnas i dag - så skulle detta kunna vara exempel på detaljer som barnen gett henne tidigare?
Ingen av förhörsledarna, som vi sett ge barnen viktiga detaljer i förhör, har ens andats om detta efter det att dokumentärserien sänts.
Men det är vad du "tror"?
Okej...
För mig känns det däremot udda att småbarnen så frikostigt släppte vissa uppgifter om sitt bestialiska mord (de golade bl a ner kumpanen "God Jul"), men vägrade att svara på annat trots tortyrliknande förhör i upp emot fem timmar, med samma frågor upp till hundra gånger...
Så länge kameran var på alltså. Rolf hade ju turen att få hela mordhistorien klockrent återgiven av femåringen, men det förhöret spelades inte ens in på band. Maximal otur!